• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Scruffy

-1,0 kg denna vecka. -3,1 kg på två veckor och guldstjärna. var ute på promenad med stavarna, men nu känns det i armarna. Har nu fyllt i morgondagens checklista.

• Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-02-13 22:16:41 följande:
    -1,0 kg denna vecka. -3,1 kg på två veckor och guldstjärna. var ute på promenad med stavarna, men nu känns det i armarna. Har nu fyllt i morgondagens checklista.

Kanon ju! Glad
  • Scruffy

Har suttit och planerat imorgon och hela helgen.
    På lördag och söndag tänkte jag köra mättande dag. Har aldrig provat det tidigare.

Måste bara hitta på något bra mellanmål också.   

• Scruffy

Imorgon räckte mina dagliga points till en VV 2-point bar. Mitt mys.

På lördag tänkte jag nalla av veckobunusen och dricka ETT glas rödvin till lammkotletten.

Har inte druckit en droppe sedan frn 26 januari.    

• Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-02-14 22:44:06 följande:
    Imorgon räckte mina dagliga points till en VV 2-point bar. Mitt mys. På lördag tänkte jag nalla av veckobunusen och dricka ETT glas rödvin till lammkotletten. Har inte druckit en droppe sedan frn 26 januari.    

Bra där, man måste få leva också. Det tycker jag är det bland det bättre med vv, att man liksom får en fingervisning om HUR mkt man kan leva :). Det är gott att unna sig lite. Imorse ringde min läkare och berättade att mitt hb fortfarande bara är på 107 och depåerna på 5. Så i e.m ska jag in och få järninjektioner. Hoppas på att snart känna mig piggare. Vågen visade iaf - 0.8 imorse, hade förstås hoppas på mer men när man mår så här får man nog vara glad för det lilla :)
  • Gulletuss

GOD HELG ALLIHOP! ♥ Här har vi ätit hamburgare (kycklingburgare till mig) och pommes. Nu finns det icke en point kvar denna dag, så det blir morotsstavar och bubbelvatten till fredagsmyset!

• Fidelis ad urnam

Hej hopp. 
    Här kör jag igång igen efter MF i måndags. Har lyckats tröstäta mig upp 2 kilo denna vecka :-/ 

• AgnesLucia
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-16 09:47:01 följande:
    Hej hopp. 
    Här kör jag igång igen efter MF i måndags. Har lyckats tröstäta mig upp 2 kilo denna vecka :-/ 
    Beklagar och lider med dig. Ny dag idag. 

Har just ätit tre ägg med 2 tsk majonnäs till frukost och känner mig hungrig. Grrr. Får öka på med ett ägg till och en tsk majjo. Vet att det blir en dålig start på dagen annars.  
  • Fidelis ad urnam
    AgnesLucia skrev 2013-02-16 10:24:26 följande:
    Beklagar och lider med dig. Ny dag idag. 

Har just ätit tre ägg med 2 tsk majonnäs till frukost och känner mig hungrig. Grrr. Får öka på med ett ägg till och en tsk majjo. Vet att det blir en dålig start på dagen annars.  
    Mina dagar blir helt fel om jag äter en frukost som inte mättar. Så jag förstår dig. 
  • Chrizzy81

Minus 0,7 denna vecka vid dagens vägning. Helt ok med tanke på restaurangbesök igår kväll och lite motion i veckan. Vill bara att det ska gå FORTARE... Har gått ner snart 6 kilo, minst 10 kvar... Hoppas nå målet innan sommaren....

Svar på tråden Några fler viktväktare?