• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • iwannarock

Nu jäklar Ska precis till att bli medlem på vv online

Imorgon är planen att äta tacos hemma (??) Vad kan jag äta? Om ni äter tacos hur ser det ut då?

• Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-02-24 15:44:42 följande:
    Nu jäklar Ska precis till att bli medlem på vv online

Imorgon är planen att äta tacos hemma (??) Vad kan jag äta? Om ni äter tacos hur ser det ut då?

Heja! När du blivit medlem har du tillgång till alla verktyg som ger dig järnkoll! Men angående tacos så är ju nästan alla grönsaker "gratis", utom majs och avocado som kan dyka upp i tacosammanhang. Ett mediumstort mjukt bröd är värt 3 pp. Tacosås (röd) är 1pp för 1 dl, så den kan man ju ösa på med! Du får helt enkelt kolla upp det du brukar äta. Lycka till!
  • iwannarock

Jösses, jag tycker allt verkar så krångligt hur ska jag fixa detta?? Jag måste alltså skriva in ALLT jag äter varenda dag? Jag fattar inte riktigt allt (inget) än men det ska nog gå bra detta

• Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-02-24 16:33:08 följande:
    Jösses, jag tycker allt verkar så krångligt hur ska jag fixa detta?? Jag måste alltså skriva in ALLT jag äter varenda dag? Jag fattar inte riktigt allt (inget) än men det ska nog gå bra detta

Det ÄR lite krångligt i början! Men du lär dig snart.
    Och får jag komma med ett tips, så är det att planera maten i förväg om det går. Man får lägga en del tid på planering och pusslande med menyer, men då slipper man stressen när man väl står inför att fixa/äta en måltid.
    Du fixar det, bara ge det lite inkörningstid.
  • iwannarock
    Gulletuss skrev 2013-02-24 19:12:40 följande:

Det ÄR lite krångligt i början! Men du lär dig snart.
    Och får jag komma med ett tips, så är det att planera maten i förväg om det går. Man får lägga en del tid på planering och pusslande med menyer, men då slipper man stressen när man väl står inför att fixa/äta en måltid.
    Du fixar det, bara ge det lite inkörningstid.
    Ja shit, hur fasen ska det gå... ? Jag får ta mig en heldag imorgon o sätta mig o kolla igenom sidan riktigt ordenligt. Imorgon ska jag oxå börja promenera, blir en riktig lång rask promenad, känner mig sååå taggad nu Kul att gubben min ville vara med oxå. Någon som vet om det går att räkna ut hur många poäng han ska äta utan att han måste bli medlem? Jag ska äta 29 så han tänkte köra på desamma men skulle vara kul att veta hur mycket han egentligen skulle behöva äta
  • iwannarock

Någon som vet om det går att få sitt kort på annat sätt än att skriva ut det? Det måste ju gå men på vv sida står det bara att man ska skriva ut kortet

• Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-02-24 19:33:24 följande:
    Någon som vet om det går att få sitt kort på annat sätt än att skriva ut det? Det måste ju gå men på vv sida står det bara att man ska skriva ut kortet

Jag vet inte riktigt vilket kort du menar? Så det kan jag inte hjälpa dig med.
    Har ingen aning om hur man räknar ut pp/dag/person. Men jag skulle tro att din man har fler pp/dag än du. De gånger jag har hört talas om någon karl som varit medlem har han haft ganska mycket mer per dag. Meeeen jag vet inte riktigt som sagt! Kul att ni kör vv tillsammans!
  • iwannarock
    Gulletuss skrev 2013-02-24 19:42:27 följande:
    Men gud vilket värdelöst svar på dina frågor! Ha ha! Sorry! Drömmer
    Hahaha nä då det va väl inte värdelöst

Det är nåt jäkla viktväktar kort (?) jag vet knappt själv hahah, för att kunna gå på möten tror jag att jag måste ha det, nu tänkte jag strunta i mötena men hahah äh strunt samma .

Ja jag tror han måste äta ganska mycket mer än jag egentligen men han vill köra på samma som jag så då får han göra det
  • Gulletuss

Jahapp. + 0.1 kg denna veckan. Obestämd Jag börjar se ett ganska tydligt varannan-vecka-mönster! Mycket, mycket konstigt. Men bara det i slutändan går nedåt.
    Fast jag får erkänna att det retar mig att det blir + när jag följer programmet och motionerar.Rynkar på näsan
    Denna veckan sätts min inre viktväktare på prov. På onsdag åker vi upp till svärföräldrarna. Vi är hemma igen på söndag. Då får jag freestyla lite. Tur att vv-appen finns (när den fungerar).

Svar på tråden Några fler viktväktare?