• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Scruffy

-0,7 den här veckan och dem första 5 % är uppnådda

Är nöjd för jag har gått ned mycket mer än jag väntat mig på den här tiden, men jag vet ju att det kommer inte att fortsätta i samma takt.

Körde också mättande dag och ett glas vin i helgen.

Idag har jag lite av en vilodag. Tog en promenad på lunchen ca 20 min men det får räcka. Tror att min stackars kropp behöver ta igen sig lite också.

Nästa vecka är det ingen lektion utan det blir två veckor till nästa invägning.           

• Linn77

Hej!
    Kliver in här hos er för att jag behöver lite inspiration och pepp för att lyckas med min viktminskning.

Började i vintras med viktväktarna online och fram till nyår hade jag gått ner drygt 5 kilo men sen tappade jag helt gnistan så vid dagens invägning hade jag gått upp 1,8 kg.

Så nu är det nya tag som gäller.
    Har ett gäng med kilon som ska bort!

• Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-02-20 20:19:32 följande:
    -0,7 den här veckan och dem första 5 % är uppnådda

Är nöjd för jag har gått ned mycket mer än jag väntat mig på den här tiden, men jag vet ju att det kommer inte att fortsätta i samma takt.

Körde också mättande dag och ett glas vin i helgen.

Idag har jag lite av en vilodag. Tog en promenad på lunchen ca 20 min men det får räcka. Tror att min stackars kropp behöver ta igen sig lite också.

Nästa vecka är det ingen lektion utan det blir två veckor till nästa invägning.           
    Toppen! Grattis!
    Vilodag är nog väldigt klokt. Det behövs också.
    Linn77 & Bebisjuli06 - Bara häng med! Här delar vi stort och smått. Jag tycker det är jätteskönt att ha den här tråden att få skryta över goda resultat, eller få pepp när det gått på andra hållet. Förra gången jag viktväktade var vi tre ganska nära vänner som körde samtidigt, nu är jag alena. Då glädjer jag mig åt mina cyberbantarkompisar! Skrattande

• Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-20 10:08:12 följande:
    Fördömda snö och is!  Jag som verkligen kämpar för att hålla igång med lite motion nu! (Och har utvecklat ett ytterst avancerat system att hitta ursäkter för att slippa röra mig..) Det där med gym är ju inte riktigt min favvogrej, så jag kör ju gärna hemma och med promenader/gågging ute. Skulle ut i dag, men efter att ha gått med den lilla hönan till förskolan insåg jag att det inte var någon idé. Allt är täckt av en isskorpa. Men hör och häpna! Jag gav inte upp! När jag kommit hem sprang jag upp och ner för trappan ca 20 ggr, varvat med en vända på övervåningen för att sträcka på benen. Sen körde jag ett tabata-set + 50 rygghävningar.  Det tog kanske inte så lång tid, men jag fick upp flåset och svettades rejält. Framför allt är det bättre än ingenting!

All motion är bättre än 0, precis som du har tag också ett ytterst arbetat ursäktsysten. Men det blir iaf uppåt en timmes promenix om dagen (trots skitvädret här på västkusten) och sen har jag ett antal morgonövningar som jag gör 4-6 ggr i veckan för att stärka upp rygg och mage efter de täta förlossningarna. Kommande helg blir en riktig prövohelg för min del, föräldrarna kommer på besök eftersom jag fyller år på måndag och jag vet att det är lite firande på G med goda vänner. Nu gäller det att ha karaktär och göra smarta val :/
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-02-20 20:19:32 följande:
    -0,7 den här veckan och dem första 5 % är uppnådda Är nöjd för jag har gått ned mycket mer än jag väntat mig på den här tiden, men jag vet ju att det kommer inte att fortsätta i samma takt. Körde också mättande dag och ett glas vin i helgen. Idag har jag lite av en vilodag. Tog en promenad på lunchen ca 20 min men det får räcka. Tror att min stackars kropp behöver ta igen sig lite också. Nästa vecka är det ingen lektion utan det blir två veckor till nästa invägning.           

Bra jobbat där scruffy, klart man måste få vila också. Det är ju då kroppen bygger upp sig :)
  • Kitty12

Kämpar vidare o har snart gått ner 7 kg på 6 veckor så e såå nöjd :) men nu undrar jag om någon provat mättande dag o vad har ni ätiti då till frukost tex? Måste oxå tillägga att vad bra jag mår utav denna kosten! Någon annan som märkt att ni blir piggare o gladare? E väl en kombo utav nedgången och maten som e bättre. Kämpar på här, ska gifta mig om ca 2 månader så hejja hejja ;)

• Fidelis ad urnam

denna vecka har gått helt åt helvete för mig
    Som vanligt så ska fertilitetskliniken tjata om min vikt, fastän jag ligger under deras BMI-gräns och fastän de vet att jag jobbar hårt för att gå ner och inte upp trots hormonbehandlingar osv så ska hon ändå tjata om det varje gång.
    Min försvarsreaktion blir, konstigt nog, att trots-missköta mig
    Men men, ny vecka på måndag. Ska se till att sköta mina points idag men i morgon och på lördag är vi bortbjudna och då är det svårt. På söndag däremot kör jag på som vanligt igen.  

• Magdalena82
    Kitty12 skrev 2013-02-21 10:09:07 följande:
    Kämpar vidare o har snart gått ner 7 kg på 6 veckor så e såå nöjd :) men nu undrar jag om någon provat mättande dag o vad har ni ätiti då till frukost tex? Måste oxå tillägga att vad bra jag mår utav denna kosten! Någon annan som märkt att ni blir piggare o gladare? E väl en kombo utav nedgången och maten som e bättre. Kämpar på här, ska gifta mig om ca 2 månader så hejja hejja ;)

Det är ju jättebra, snyggt jobbat :). Jag blir också helt klart både piggare och gladare. Försöker att alltid ha det i åtanke, speciellt som skrivande stund när maken sitter och vräker i sig semla på lunchen. Suck! Grattis också till giftermålet, vad roligt - vad blir det för typ av bröllop? :)
  • Magdalena82
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-21 11:30:03 följande:
    denna vecka har gått helt åt helvete för mig Som vanligt så ska fertilitetskliniken tjata om min vikt, fastän jag ligger under deras BMI-gräns och fastän de vet att jag jobbar hårt för att gå ner och inte upp trots hormonbehandlingar osv så ska hon ändå tjata om det varje gång. Min försvarsreaktion blir, konstigt nog, att trots-missköta mig Men men, ny vecka på måndag. Ska se till att sköta mina points idag men i morgon och på lördag är vi bortbjudna och då är det svårt. På söndag däremot kör jag på som vanligt igen.  

Aj då vad jobbigt. Om det är ivf-försök som ni betalar för tycker jag verkligen du ska säga till om de hackar på dig igen, du är ju kund för 17. Förmodligen är det ytterst välmenat men när det är tufft behöver man ju inte bli tjatad på, ansträngande nog som det är förstår jag. Om du inte själv orkar så kanske du kan be din respektive att göra det lite snyggt. Hoppas ni blir bjudna på pointsvänliga grejer i helgen och att du orkar ta nya tag till veckan. Vi hejar på dig här! :)
Svar på tråden Några fler viktväktare?