Inlägg från: Gulletuss |Visa alla inlägg
  • Gulletuss

Några fler viktväktare?

Fördömda snö och is! Skrikandes Jag som verkligen kämpar för att hålla igång med lite motion nu! (Och har utvecklat ett ytterst avancerat system att hitta ursäkter för att slippa röra mig..) Det där med gym är ju inte riktigt min favvogrej, så jag kör ju gärna hemma och med promenader/gågging ute.
    Skulle ut i dag, men efter att ha gått med den lilla hönan till förskolan insåg jag att det inte var någon idé. Allt är täckt av en isskorpa.
    Men hör och häpna! Jag gav inte upp! När jag kommit hem sprang jag upp och ner för trappan ca 20 ggr, varvat med en vända på övervåningen för att sträcka på benen. Sen körde jag ett tabata-set + 50 rygghävningar.  Det tog kanske inte så lång tid, men jag fick upp flåset och svettades rejält. Framför allt är det bättre än ingenting! Glad

• Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-02-20 20:19:32 följande:
    -0,7 den här veckan och dem första 5 % är uppnådda

Är nöjd för jag har gått ned mycket mer än jag väntat mig på den här tiden, men jag vet ju att det kommer inte att fortsätta i samma takt.

Körde också mättande dag och ett glas vin i helgen.

Idag har jag lite av en vilodag. Tog en promenad på lunchen ca 20 min men det får räcka. Tror att min stackars kropp behöver ta igen sig lite också.

Nästa vecka är det ingen lektion utan det blir två veckor till nästa invägning.           
    Toppen! Grattis!
    Vilodag är nog väldigt klokt. Det behövs också.
    Linn77 & Bebisjuli06 - Bara häng med! Här delar vi stort och smått. Jag tycker det är jätteskönt att ha den här tråden att få skryta över goda resultat, eller få pepp när det gått på andra hållet. Förra gången jag viktväktade var vi tre ganska nära vänner som körde samtidigt, nu är jag alena. Då glädjer jag mig åt mina cyberbantarkompisar! Skrattande

• Gulletuss
    Magdalena82 skrev 2013-02-22 07:26:00 följande:
    God morgon! Har varit uppe med tuppen, det är ju vägningsdag för mig idag. Och även denna vecka blev det 0.7 kg. Månadssummering för första månaden med vv blev 6.1 kg. Det är jag jättenöjd med. Har inga som helst förhoppningar om att det ska hålla sig så. 3-4 kg i månaden är nog betydligt mer realistiskt. Var nog en del vätska som försvann i början. Påminn mig gärna om det om jag deppar ihop om en månad haha. Hur är det med er andra?

Härligt! Det gör under för motivationen!
    Jag väger mig på måndagar för att hålla mig i schack under helgen! Flört 
  • Gulletuss
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-22 17:53:07 följande:
    -1.5 kilo denna vecka trots total omotivation

Wow! Grattis! Fortsätt kämpa! {#emotions_dlg.flower}
  • Gulletuss

Tjenare! Söndag, vägning i morgon. Jag tror på minus, men kanske inte lika bra som förra veckan. Jag har å andra sidan inte fått ihop så mycket träning denna veckan. Men i dag var jag ute och "gåggade" och körde lite lätt styrketräning när jag kom hem och var uppvärmd så att säga. Det känns bra. Riktigt bra! Glad Jag längtar till våren, då blir det lättare både med väder och vind. Och förhoppningsvis konditionen! Då ska jag investera i ett par bättre skor. Det är inte träning på någon hög avancerad nivå. Jag räknar för närvarande hur många lyktstolpar jag orkar springa förbi! Skrattande Inte så många ännu, men det ökar!

• Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-02-24 15:44:42 följande:
    Nu jäklar Ska precis till att bli medlem på vv online

Imorgon är planen att äta tacos hemma (??) Vad kan jag äta? Om ni äter tacos hur ser det ut då?

Heja! När du blivit medlem har du tillgång till alla verktyg som ger dig järnkoll! Men angående tacos så är ju nästan alla grönsaker "gratis", utom majs och avocado som kan dyka upp i tacosammanhang. Ett mediumstort mjukt bröd är värt 3 pp. Tacosås (röd) är 1pp för 1 dl, så den kan man ju ösa på med! Du får helt enkelt kolla upp det du brukar äta. Lycka till!
  • Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-02-24 16:33:08 följande:
    Jösses, jag tycker allt verkar så krångligt hur ska jag fixa detta?? Jag måste alltså skriva in ALLT jag äter varenda dag? Jag fattar inte riktigt allt (inget) än men det ska nog gå bra detta

Det ÄR lite krångligt i början! Men du lär dig snart.
    Och får jag komma med ett tips, så är det att planera maten i förväg om det går. Man får lägga en del tid på planering och pusslande med menyer, men då slipper man stressen när man väl står inför att fixa/äta en måltid.
    Du fixar det, bara ge det lite inkörningstid.
  • Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-02-24 19:33:24 följande:
    Någon som vet om det går att få sitt kort på annat sätt än att skriva ut det? Det måste ju gå men på vv sida står det bara att man ska skriva ut kortet

Jag vet inte riktigt vilket kort du menar? Så det kan jag inte hjälpa dig med.
    Har ingen aning om hur man räknar ut pp/dag/person. Men jag skulle tro att din man har fler pp/dag än du. De gånger jag har hört talas om någon karl som varit medlem har han haft ganska mycket mer per dag. Meeeen jag vet inte riktigt som sagt! Kul att ni kör vv tillsammans!
  • Gulletuss

Jahapp. + 0.1 kg denna veckan. Obestämd Jag börjar se ett ganska tydligt varannan-vecka-mönster! Mycket, mycket konstigt. Men bara det i slutändan går nedåt.
    Fast jag får erkänna att det retar mig att det blir + när jag följer programmet och motionerar.Rynkar på näsan
    Denna veckan sätts min inre viktväktare på prov. På onsdag åker vi upp till svärföräldrarna. Vi är hemma igen på söndag. Då får jag freestyla lite. Tur att vv-appen finns (när den fungerar).

Svar på tråden Några fler viktväktare?