Inlägg från: Gulletuss |Visa alla inlägg
  • Gulletuss

Några fler viktväktare?

Jo, snittet blir ju på minussidan. Men det är lite störigt ändå. Men som sagt sammantaget går det på rätt håll. Jag vet inte vilken min slutgiltiga målvikt blir, men jag har ca 4 kg till mitt nästa delmål. Det är bara att kämpa på!

• Gulletuss

Bra med pepp! Vi ska äta spagetti & köttfärssås ikväll. Ibland äter jag kokt broccoli eller "vitkålsspagetti" i stället, för att hålla nere pp. Men idag har jag råd med riktig pasta. Tur det för jag är sjukt hungrig nu!

• Gulletuss
    Linn77 skrev 2013-02-25 19:36:31 följande:
    När du gör vitkålspasta gör du då som det låter, kokar strimlad vitkål och använder istället för pasta?
    Blir det gott? Hur länge kokar du den?

Precis så som det låter. Kokar tunt strimlad vitkål i saltat vatten. Det tar några minuter, beroende på hur tunt man lyckas strimla och hur al dente man vill ha dem! Man får prova sig fram lite.
  • Gulletuss

Ett tips som jag hörde angående sug på att småäta är att gå och borsta tänderna! Och det kan nog ligga lite i det. Ibland tar jag en halstablett med riktigt stark mintsmak, då vill man liksom inte stoppa något annat i munnen.

-->Linn77: Så roligt! Grattis!

-->M C Catta: Du har ju svaret själv,. mer planering och motion. MEN det är ibland lättare sagt än gjort.  Obestämd Och man måste ju få unna sig lite, tycker jag nog. Svårt att tipsa om hur du ska göra. Gnäll av dej inne hos oss, så brukar det kännas lite bättre. Ge dig själv en morot. Ex om du klarar att hålla dig inom planerade pp i helgen så får du köpa dig den där... vad det nu är du skulle vilja ha. Eller lägg en peng i en pott till de där supersnygga dyra jeansen du ska köpa när du nått ditt mål.  Se till att de tuffaste frestelserna inte finns hemma i skafferiet.
    Fixa en bra ljudbok och ta en riktigt lång promenad. Det ger en del aktivitetspoints och de känns snygga att ha i checklistan!

• Gulletuss

Och ett allmänt mattips till som jag tycker är gott och hjälper till att hålla pp nere: Blomkålsris! Kanon till t.ex. korvstroganoff eller kycklinggryta.
    Man river färsk blomkål på den grova sidan på rivjärnet eller i matberedaren. Kokar upp lättsaltat vatten. I med "riset" nån enstaka minut. Klart! 

• Gulletuss

Hjälp! Ni skriver så mycket att jag inte kan kommentera var och en! Men det är ju det som är meningen med en sån här tråd. Delad glädje, pepp och att dela goda råd! Underbart! {#emotions_dlg.flower}

Min morgondag blir en prövning. En heeeel dag i bilen! Det är minsann inte lätt att fixa keso, turkisk yughurt och mager soppa på en sån färd! Förvånad Jag har köpt vv-godis, och ska försöka pp-beräka de mackor som ska med. Sen blir det Mc D, men där går ju att göra bättre val som inte tar hela pp-budgeten. Sen när vi väl är framme hos svärföräldrarna gäller det bara att försöka tänka vv vid varje måltid. Jag var ute och gåggade i dag och kommer gå i alla fall en rask promenad/gågging hos dem också. På så sätt parerar man ju intaget lite!

• Gulletuss
    Magdalena82 skrev 2013-02-26 16:07:35 följande:

Bra planering där, försök tänka genom alla måltider plus eventuella sötsugsattacker. Gillar du kaffe så kan ju det vara en grej att ta till i bilen. Det har räddat mig ett par ggr. Kom just hem fr en svettig power walk, grymt nöjd att jag tog mig ut!

Kaffetermosen står redo på diskbänken! Sen ska jag ta med frukt också.
    Gott att du körde en hård runda! Jag känner det som en liten seger varje gång jag kommer ut! 
  • Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-02-27 12:28:50 följande:
    Finns det vv bars att köpa i affären? På fredag ska jag sitta i bilen i ca 6 timmar brukar alltid bli en korv på nån mack men nu får det bli frukt o kanske nåt "sött" OM ni köper vv godis hur mycket är ok att äta?

Jag har inte sett några bars på affären. Men det finns ju olika smågodis i påsar. Och på dem står det hur mycket de är värda, t.ex 7st bitar = 1 pp. Det blev ca 11 timmar i bilen idag. Jag har överskridit dagsbudgeten, men det får gå på veckobonusen. Jag ska försöka komma ut på en promenad i morgon. Kan vara lite svårt att komma loss ibland när man är på besök hos andra. Men det löser sig nog. Nu är jag trött som en gök. Vi klev upp vid 4 i morse! Zzzzzzzzz.....
  • Gulletuss

Heja mig! Jag tog mig ut på en gåggingrunda idag! Jag ger mig själv en klapp på min svettiga rygg, för jag har blivit mycket bättre på att inte lyssna på mitt lata jag som alltid har en ursäkt att slippa undan allt som är ansträngande. Kram på er alla goda kämpar!

• Gulletuss

Va duktiga ni är! För egen del har vv fått ligga på hyllan några dagar. Vi är ju hos släkten upp över. Och det har varit svårt att fixa pointsen när släkten inte riktigt har samma mat- och sovklovka som vi. Och i dag hade jag ju tänkt att vara duktig och sticka ut på en gåggingtur, men det kom ca 2 dm snö så jag la snabbt ner de planerna. Det har blivit på tok förmycket mackor och sånt nu dessa dagar. Men vi åker hem i morgon och då blir det nya friska tag! Och hemma tror jag att våren är på g, så då ska det bli kul att ge sig ut!

Svar på tråden Några fler viktväktare?