Scruffy skrev 2013-03-05 07:42:03 följande:
Jag planerar alltid mina dagar kvällen innan.
Jag skriver checklistan på kvällen. Fruksot, lunch och middag samt två mellanmål.
Dem enda avvikleserna brukar vara att jag inte äter allt som jag har skrivit upp, så då kan jag få
points över på kvällen. Igår blev det 1 pp över.   
Tycker att det fungerar utmärkt, då har man en plan vad man ska äta också.     
Jag brukar också h en mer eller mindre detaljerad plan för morgondagens mat, det blir sååå mycket enklare så!
MadeleneErik skrev 2013-03-05 11:41:09 följande:
Hej!
Jag har varit med i vv några gånger tidigare också men av olika anledningar gått upp igen. Första gången gick  jag ner 17 kg på 3 månader, men slutade innan jag nått mitt mål. Andra gången  gick jag ner 24 kg på 5 månader, men nådde inte mitt mål den gången heller då jag tog ett "uppehåll" över sommaren och kom inte igång igen till hösten för att jag blev gravid.
jag gick upp massor under graviditeten och gjorde ett halvhjärtat försök med vv när dottern var 3 månader och gick ner ca 9 kg.
sen efter det har det bara fortsatt stadigt uppåt och när jag insåg att jag vägde lika mycket som när jag va höggravid fick jag nog och skrev in mig igen.
Så jag skrev in mig för 7 veckor sedan och har hittills gått ner totalt 7 kg.
Jag Vägde in mig på 108,9 kg och mitt mål är 65 kg (totalt 44 kg som jag vill gå ner) så jag har många kg kvar, men är på gång iaf  =)
Den här gången tänker jag INTE ge mig innan jag når min målvikt!
Oj det blev lite längre inlägg än vad jag tänkt men hoppas att det är ok att jag också hoppar in här? =)

Det går ju jättebra för dig! Om du gick ner 9 kg när du var halvhjärtad, hur ska det då inte gå nu när du är så taggad!?!  

Det är skönt att hänga med andra vv:are här inne, så välkommen!  

tvillingarna svensson skrev 2013-03-05 16:00:09 följande:
Hej! Brukar kika runt här =) Undrar om det är någon som har koll på hur många aktivitetspoints en rask pramenad med stavar ger, på en timma? Mvh
Enligt vv online är det värt 5 AP.
iwannarock skrev 2013-03-05 17:48:01 följande:
Dagen middag som jag starkt kan rekomendera 

laxfilè med ett täcke av keso blandat med persilja och dill jösses va gott det va 

Till det kokade jag broccoli och blomkål...
Ingen promenad idag heller då min lilla tjej strulat hela natten och vi sov till 10 sen har det varit bvc besök och eftersom vädret va så jäkla fint klädde jag på min lilla dotter så hon fick leka ute för första gången i sitt liv 

det va väldigt spännande... Imorgon har jag inget inbokat så när det blir dax för henne att sova  får hon åka vagn medans jag promenerar 

Alltid trevligt med mattips!  

Hoppas att du kommer ut som du har tänkt dig i morgon. Och att ni får sova i natt.
I morgon ska jag ut en runda på morgonen, när jag lämnat barnen. Till middag ska jag laga sjömansbiff, efter ett recept som jag hittade i en vv-bok.