• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Callina

Har precis gått med online och börjar idag!!! Har provat lchf ett tag men det är svårt i längden eftersom jag saknar en del saker så mycket. Har minst 10 kg jag vill få bort, gärna 15 kr.

• Smilla1976
    Marlean skrev 2012-10-15 23:46:46 följande:
    Själv funderar jag på att börja VVa igen, men har glömt av hur man räknar ut hur mycket points man ska äta för. Kan någon påminna mig?

Nu är det pro points och det går tyvärr inte att räkna ut själv, antingen besöker du ett möte, annars om du blir medlem online så fyller du bara i vikt, längd, ålder osv så får det ett pp-värde som du ska äta efter plus veckobonusen såklart.. men du kanske hade tänkt äta efter det gamla points systemet?
  • Smilla1976
    Callina skrev 2012-10-16 10:09:31 följande:
    Har precis gått med online och börjar idag!!! Har provat lchf ett tag men det är svårt i längden eftersom jag saknar en del saker så mycket. Har minst 10 kg jag vill få bort, gärna 15 kr.

Det är nog den bästa metoden, för VV är lättare att leva efter! Så man slipper jämt sitta och äta annorlunda mat eller vara osocial... jag brukar se till att röra mig lite extra när det vankas kalas, funkar utmärkt!
    Lycka till! Glad
  • Callina
    Smilla1976 skrev 2012-10-16 17:06:53 följande:

Det är nog den bästa metoden, för VV är lättare att leva efter! Så man slipper jämt sitta och äta annorlunda mat eller vara osocial... jag brukar se till att röra mig lite extra när det vankas kalas, funkar utmärkt!
    Lycka till! Glad
    Tack, har gått över första dagen vilket gör att jag fått upp ögonen extra mycket och får vara stenhård i morgon.
  • jajja

Vattengympa 75 minuter, blandat hög och normsltempo, seriöst hur effektivt kan de va? Den 1 1/2 h gym och jätte boll. Väntar fortfarande på viktbedgån. Jag står kvar på 76 kg o h äter ännu fler läkemedel med biverkning viktippgång. Skjuter, hänger, dränker mig snart.

• Fidelis ad urnam

Jag är nu nästan färdig med IVF behandlingen och har inte gått upp ett gram
    Jag har inte gått ner någonting heller, men det viktiga är att jag inte har gått upp någonting. Är ganska övertygad om att jag hade gått upp i vikt om jag inte hade skött mina points.  

• YummyMami
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-18 12:11:11 följande:
    Jag är nu nästan färdig med IVF behandlingen och har inte gått upp ett gram
    Jag har inte gått ner någonting heller, men det viktiga är att jag inte har gått upp någonting. Är ganska övertygad om att jag hade gått upp i vikt om jag inte hade skött mina points.  
    Ja, har läst lite här och där att man skenar upp i vikt. så faktiskt GRATTIS till behållen vikt! Starkt jobbat!
Svar på tråden Några fler viktväktare?