• Beatriice

Unga ensamstående mammor

Hej är en ensamstående mamma på 24 år som gärna skulle vilja snacka/skriva med andra unga mammor i min sits!

När jag blev singel för ungefär fyra månadersen va de som om någon slog mig i ansiktet, kom ut ur ett långt förhållande med en bebis (min underbara son) men där stog man ju snyggt, känner sig både sviken och övergiven!

SKulle vara otroligt skönt att ha någon att prata med som kanske också går igenom detta!

• Svar på tråden Unga ensamstående mammor
  • ccecy

elizat - nu bor ju jag dock inte i sverige, men jag klarar mig rätt bra hittils, kommer dock ha runt ca 4000-5000kr kvar o leva när hyran el bilförsäkrning mm. är betalt! kommer vara hemma till dottern är minst 1år helst 2 :)

• elizat
    ccecy skrev 2012-08-20 08:37:58 följande:
    elizat - nu bor ju jag dock inte i sverige, men jag klarar mig rätt bra hittils, kommer dock ha runt ca 4000-5000kr kvar o leva när hyran el bilförsäkrning mm. är betalt! kommer vara hemma till dottern är minst 1år helst 2 :)
    men fantastiskt! låter som en dröm! Jag har inte den ekonomiska situationen alls så... jag måste nog ta hjälp om det blir så att jag lämnar min sambo innan lillan går på dagis. hua! 
  • ccecy
    elizat skrev 2012-08-21 07:56:00 följande:
    men fantastiskt! låter som en dröm! Jag har inte den ekonomiska situationen alls så... jag måste nog ta hjälp om det blir så att jag lämnar min sambo innan lillan går på dagis. hua! 
    De är så stor skillnad på land! :/ skulle ja lägga dottern på dagis skulle avgiften vara runt 100kr.. men dock skulle ja missa hela min inkomst som ja har just nu och få ordna det på annat vis! här får man vara vårdledig tills barnet fyller 3år. hoppas det löser sig! och hur som helst du klarar det! :)
  • Catharinab
    elizat skrev 2012-08-20 07:56:12 följande:
    Jo jag förstår att du gör allt för din dotter! Underbart! 
    Men hur går det med det ekonomiska biten? Jag tänker med hyra, mat å allt, och bebbe?  

Idag ska vi iväg på unga mammor träff - singelmammor i liljeholmen. Ska bli spännande. Har aldrig varit på sådant tidigare så det ska bli lite kul att träffa andra mammor och bebbar! :)  
    Jag vet inte, tar det som det kommer än så länge så går det bra, han hjlpte mig aldrig riktigt ekonomiskt ändå så förlorar inga pengar på det sättet. Men det blir ju tajt såklart men det går alltid och du ska inte överväga stanna pga ekonomiska skäl för sånt kommer alltid lösa sig! :)

Nej vad roligt visste inte att de hade i Liljeholmen! Jättenära mig ju :) Berätta hur det var sen!
  • sandro87

Hej, nyseparerad 2 barnsmamma här, bor i stockholm å har precis (söndags) slängt ut skitstöveln (barnens far). Sonen är 3 och dottern är 6 månader.. Mår som en påse hundskit men jag antar att tiden läker alla sår... =(

• elizat

Förstår att det känns tufft!!! :( Jag är också 25 och tänker lämna min sambo med vår lilla tjej på 3 månader. Jag står inte ut längre. Tyvärr är det hans lägenhet så ja vet inte hur ja ska bära mig åt för att få ta på en lägenhet i sthlms området. :( Vet du vart man ska vända sig? Styrkekram!!

sandro87 skrev 2012-08-23 22:49:13 följande:
    Ajuste, jag är 25 år =)

• elizat

Det var jättekul att vara där! :) 25 st mammor! :) öppnar 9 öppet till 16:00 på måndagar :)

Catharinab skrev 2012-08-22 22:17:05 följande:
    Jag vet inte, tar det som det kommer än så länge så går det bra, han hjlpte mig aldrig riktigt ekonomiskt ändå så förlorar inga pengar på det sättet. Men det blir ju tajt såklart men det går alltid och du ska inte överväga stanna pga ekonomiska skäl för sånt kommer alltid lösa sig! :) Nej vad roligt visste inte att de hade i Liljeholmen! Jättenära mig ju :) Berätta hur det var sen!

• Catharinab

Vad kul det ska jag kolla upp :) och ang ditt lägenhetsproblem! Den som har störst nytta av lägenheten får den, om du har dottern mest faller lägenheten på dig oavsett om det är hyresrätt eller bostadsrätt har jag för mig.

• Emsbli
    sandro87 skrev 2012-08-23 22:48:20 följande:
    Hej, nyseparerad 2 barnsmamma här, bor i stockholm å har precis (söndags) slängt ut skitstöveln (barnens far). Sonen är 3 och dottern är 6 månader.. Mår som en påse hundskit men jag antar att tiden läker alla sår... =(
    Usch då :( Ja läker med tiden. Vart i sthlm bo du då?
Svar på tråden Unga ensamstående mammor