Anonym (utländsk) skrev 2012-06-19 19:51:48 följande:
Men förstår du inte själv, att hon inte ser er som jämställda? Hon ser sig själv som en lägre stående varelse som bara finns till för att behaga dig? Hon anser att hon måste bevisa att hon duger.
Det är så oerhört sorgligt. Hon lever sitt liv genom dig, och inser inte sitt eget värde som människa.
På ett sätt tycker jag det är bra att ni gnällspikar och latmaskar importerar era fruar från u-länder, för då slipper vi antagligen en hel del våldtäkter, trakasserier och kvinnomisshandel. Får ni hem en egen slav så är ni nöjda och stör ingen annan. Men samtidigt tycker jag så fruktansvärt synd om de kvinnor som är förminskade till tjänarinnor och horor åt sina män, och som lever i skuggan av dessa män hela livet.
Vore jag inte redan gift, och mot förmodan råkade gifta mig med en sådan slav/partner, så skulle jag ju göra allt för att få den jag älskar att blomma upp, att leva det liv hon vill, att må bra, glänsa på sitt eget sätt, få ut så mycket av livet som möjligt. DET är kärlek, inte att säga åt sin partner att det är tillräckligt bra att sitta hemma och agera slav. Jag skulle vilja något bättre åt min partner, än att vara min slav.
Att leva ett sånt liv som du gör TS, är varken kärleksfullt eller respektfullt. Det är din uppgift, som hennes man, att förklara för henne att hennes syn på förhållanden är fel, det är inte okej att utplåna sig själv helt och hållet för din skull. För du älskar väl henne, och vill hennes bästa? Hennes bästa är inte att vara din slav, och om hon säger att hon vill vara det, så beror det ju på att det är det hon tror att du vill ha. Hon är rädd att bli utkastad om hon inte behagar dig.
Och, oss män emellan - vill du verkligen ha en dörrmatta som aldrig säger ifrån? Vore det inte mer spännande och intressant med någon som har en egen vilja, ett eget liv, något intressant att diskutera och berätta om då du kommer hem från jobbet? Vore det inte härligt om din slav nån gång gav dig lite utmaningar i förhållandet, och inte bara strök medhårs?