Pompeia01 skrev 2012-06-27 10:56:51 följande:
Nej, det är så att de samhällen som ordnat sin arbetsfördelning mest ändamålsenligt överlever. Och jag kan tänka mig att en stam som lät kvinnorna vara hemma och hålla reda på barnen och hålla elden brinnande, medan de fysiskt starkare männen fick ägna sig åt att dra hem det viktiga köttet, samt tränade sig i vapenbruk så de kunde försvara kvinnor och barn om en fientlig stam anföll. Klarade sig bättre än en där alla plottrade på med lite av varje, och ingen blev särskilt duktig på någonting, och det blev varken hackat eller malet.
På detta sätt kunde fler barnkära, hemkära kvinnor - och deras barn - överleva och föra sina gener vidare. Liksom fler män med anlag för att vara goda jägare och krigare.
Ni feminister har missförstått. Kvinnan blir inte mannens egendom för att hon är hemma med barnen. Utan mannen och kvinnan har OLIKA uppgifter - men som båda är lika viktiga och lika mycket värda. Därför är de också lika mycket värda som personer. Det är om en kvinna ska börja dömas efter hur mycket pengar hon drar till hushållet, och mannen tycker att hon bidrar med för lite för att hon tjänar mindre än han, och han därför vill ha delad ekonomi - som det verkliga kvinnoförtrycket startar...
Eller - hur förklarar du att den traditionella uppdelningen ser precis likadan ut överallt på jorden..?
Hur många röstar på fp? Hur många röstar på C? Hur många röstar på V? 6 procent för ett jämförelsevis nytt parti, är ganska goda siffror!
Min erfarenhet av att prata med människor - och då inte bara Sd:are utan människor som man kommer i samspråk med överallt - är att gemene man är emot massinvandringen och feminismens avarter. För den skull behöver de inte ha tagit steget till att rösta på Sd. ÄN. Sossarna t.ex. håller fortfarande landets LO-medlemmar i ett hårt psykologiskt grepp. Det var inte länge sedan de tvånganslöts till partiet när de gick med i facket, och många av dem känner fortfarande att det är tryggast att rösta på S.
Förstår du att det är skillnad på
anlag och
beteende? Om jag tvingar en människa att städa min toalett varje dag kommer detta inte att innebära att barnen som denna människa föder kommer att vara duktiga på att städa toaletter. Lika lite kommer en kvinna att vara bättre på att städa än en man, bara för att hennes förfäder hölls som städslavar i någon grotta. Om du släpper ut en vanlig modern man i skogen med ett träspjut kommer han troligtvis inte att lyckas döda en älg heller, trots att hans förfäder (enligt vissa) var jägare. Att städa är något som man LÄR sig, inte en kunskap som man föds med. Precis som att jaga.
Har du några som helst bevis för dina teorier om stenåldersmänniskan och deras sociala liv? Så vitt jag vet är det extremt svårt att ta reda på exakt hur de levde på den tiden, för de hade inget skriftspråk. Alltså kan vi inte läsa om deras vardag, utan bara tolka de lämningar som hittas. Du förstår säkert själv att det är nära nog omöjligt att avgöra om en människa har städat eller jagat under sin livstid bara genom att titta på fragment av dess skelett.
Jag har aldrig påstått mig vara feminist, så där är ytterligare en sak som du missförstått.
Du kanske bara är till för att tjäna en man, men jag är det inte. Därför är det ju bra att var och en själv får välja hur man vill leva sitt liv. Du får leva i ett förhållande där din man betalar dig för sex. Det är okej, för det är ditt fria val. Det är däremot inte okej att tvinga någon annan att leva på det sättet.
Det är flera personer som har förklarat för dig att uppdelningen faktiskt inte ser ut på det sätt som du påstår över hela världen. Du har valt att ignorera det, så varför skulle du lyssna den här gången?
Till slut: VAR bor du? Kan du inte berätta det? Det verkar vara ett spännande ställe.