• Womanizer

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Fiona M skrev 2012-06-18 20:38:34 följande:
    varför gör du förresten skillnad på sex och närhet, alltså det är förkastligt att bestraffa/belöna mha sex men inte att belöna/bestraffa mha närhet?
    Nu vet jag inte om jag har skrivit att jag tycker att det är skillnad mellan sex och närhet, men defacto har du rätt i att jag tycker så. Det tror jag nog de flesta håller med om. Närhet är för mig ett så mycket större begrepp, och folk bestraffar/belönar med säkerhet med båda relativt ofta. Kommer mannen hem med en iPhone till flickvänner kan du ger dig på att han den kvällen har större chans till både sex och närhet av sin fru än om han kommer hem med en älskarinna. 
  • Womanizer
    Wittra skrev 2012-06-18 20:39:40 följande:
    Jag kan inte formulera något svar då jag knappt kan sluta skratta.

Okej, NI lever såhär, det funkar för ER. och det är ju BRA. Men din rubrik skvallrar rätt mycket om att du ser din fru som något föredöme för kvinnor. Din rubrik och ditt uttryck om att inte trycka ned svenska kvinnor går inte alls ihop. Tvärtom blir det löjeväckande.   

TS, ha ert förhållande där det går ut på att din fru ser det som sin uppgift att serva dig med mat, strykning, representera dig och era middagar, vara fullt uppklädd när vi ska handla mjölk på ICA  lr vad du nu dravlade om, MEN, sluta lägg din fru som någon slags mall för hur en kvinna ska vara.

Du säger emot dig själv i din text så man blir mörkrädd. Läs själv så inser du säkert det.      
    Naturligtvis ser jag min flickvän som ett föredöme. På samma sätt som den moderna svenska kvinnan ser sin moderna svenska "jämställda" man som ett föredöme. Många tror tyvärr att de har tolkningsföreträde på vad som är absolut rätt- och fel.  
  • Womanizer
    Mörksuggan skrev 2012-06-18 20:39:45 följande:
    Jamen det är väl jättebra att ni är lyckliga i ert förhållande TS! 

Jag förstår bara inte varför alla andra måste ha förhållanden som ser ut precis som ert? Att andra kanske kan vara lyckliga även om tjejen håvar in pengar och tvättar bilen. 
    Jag har ingen önskan om att vara någons visitkort. Jag vill vara älskad av mannen jag delar mitt liv med. 
    Problemet är bara att du begår ett vanligt misstag då det inte finns någon motsättning av att vara "ett visitkort för mannen..." och att samtidigt vara älskad. 
  • Womanizer
    Anonym (abc) skrev 2012-06-18 20:44:13 följande:
    Du inser väl att de flesta kvinnor i öststater och Thailand tex inte har samma möjlighet, utan att de i många fall är ganska beroende av sin makes försörjning?
    Också en förutfattad mening, men även om den vore sann har den väldigt lite att göra med hur kvinnor som uppenbart kan försörja sig väljer att leva tillsammans med sina män. 
  • Womanizer
    Anonym (Fine...) skrev 2012-06-18 21:14:53 följande:
    TS, kan du inte berätta mer om hur du har lagt upp det med samboavtal, testamente, försäkringar, besparingar etc. 

Som ett föredöme för andra som vill följa i dina fotspår. 
    Naturligtvis. 

Sparande är 5000 SEK i fonder (Avanza Zero) där hon står som förmånstagare. Utöver detta har jag hjälpt henne med lite investeringar i en bransch jag själv investerar i. Detta har genererat en hel del för henne, och VP-depån är skriven i hennes namn. Utöver detta lägger vi undan pengar varje månad för semester och lite annat smått och gott. 

Ställ nu samma fråga till alla andra män och kvinnor som inte har exakt samma inkomst och delar exakt 50/50 på allt annat arbete hur mycket de kompenserar sin partner med varje månad så att de är absolut jämställda Glad 
  • Womanizer
    Anonym (ryskan) skrev 2012-06-18 21:21:25 följande:
    Jag undrar om din sambo har redan fått permanent uppehållstillstånd i Sverige? Jag vill inte göra dig besviken men alla dem fördelar som du varmt beskriver brukar försvinna efter kvinnan fått PUT eller svenskt medborgarskap.
    Förstod att denna fråga skulle komma upp, och svaret är JA. Hon fick det ungefär två månader efter att vi hade träffats. 
  • Womanizer
    ViVäntarLois skrev 2012-06-18 21:05:39 följande:
    Men det är ju precis så du har vinklat den här tråden?
    Inte ens i närheten. Min drömkvinna är inte representativ för den moderna svenska "jämställda" kvinnan. Det är ett obestridligt faktum. Att den svenska kvinnan är förfallen är dock något subjektivt som jag till viss del själv kan instämma i av flera själ. Ett av de viktigaste nämner jag i mitt första inlägg, nämligen att jämställdhetsarbetet i betydligt större utsträckning förändrat mannen på så sätt att han idag gör betydligt mycket mer av vad som tidigare sågs som typiska kvinnosysslor, medan typiska manssysslor fortfarande utförs av mannen. Således har kvinnornas roll minskat eftersom mannen numera är mer självständig mot tidigare, vilket bara till viss del stämmer in på kvinnorna.   
  • Womanizer
    Queenie70 skrev 2012-06-18 21:28:53 följande:
    Njut så länge det varar. Tids nog så kommer nog kvinnor från dessa länder också att sluta uppfostras till att hela deras tillvaro ska gå ut på att tillfredställa mannens behov och att se vacker ut. Du skulle garanterat inte vilja dela liv med mig, men det är ok, för jag skulle heller aldrig i helvete vilja dela liv med dig.

Bara som ett experiment så SKULLE ju du nån gång kunna servera henne lite uppskuren frukt och koka en kopp te till henne...eller nä, skit i det förresten. Hon skulle ju kunna få mersmak och då är du ju rökt liksom.  
    Hon skulle nog bli lika förvånad om jag fixade mat som jag skulle bli om hon fixade redovisningsrapporten som jag skulle dra på jobbets veckomöte. 
  • Womanizer
    Mymla skrev 2012-06-18 21:34:48 följande:
    Måste även tillägga att din rubrik och sättet att skriva på är jävligt tråkigt. Folk är olika, slappna av, varför orka bry sig vad folk tycker? Och att kalla svenska kvinnor för socialt förfall? Really? Bara för att du har hittat nåt som funkar för dig är det väl ändå lite onödigt att klanka ner på dom som inte tycker som du?
    Jag är medveten om att jag rör upp känslor. Främst för att jag förstör folks godtrogna världsbild. 
  • Womanizer
    Lingonbär skrev 2012-06-18 21:35:59 följande:
    Googla fördom så kan du läsa innebörden av ordet själv.

Du tittar visst ner på oss. Du kallar oss "socialt förfall". Du poängterar att du och dina kollegor som upptäckt andra kvinnor uttrycker er med ord som "aldrig mer en svensk kvinna". Det är inte speciellt tolerant.

Jag har en massa önskemål om hur män ska vara för att jag ska vilja ha dem men inte kallar jag alla som inte lever upp till det för socialt förfall.
    Som jag tidigare redogjorde skulle det kommit med ett "?" på rubriken. Att det sedan inte står helt rätt till moder Svea, landet med världens mest uppenbara dubbelmoral är kanske inte så svårt att förstå? Även detta skrev jag om i tilläget, i stycket där jag nämnde feministers dubbelmoral. 
Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall