Anonym (vakna lite) skrev 2012-06-18 22:11:06 följande:
Du skriver att hon är såå snygg. Smaken är som baken? Jag kan verkligen se framför mig hur det ser ut när ni går ut på stan. Hon: lång, smal, blonderat lockigt hår, alldeles för höga klackar, alldeles för mkt djurmönster, alldeles för tighta byxor eller kjol och alldeles för sminkad. Noll koll på mode eller hur man ska klä sig. Du går brevid, stolt som en tupp, och tror att folk glor för att du har en sååå snygg kvinna vid din sida. 
Vänder sig folk bara om när folk är attraktiva? Vakna! 
Haha, nobellpris i noll koll. Det är svenska tjejer som går ut på stan i mjukisbrallor, skinnpaj och håret uppsatt i en toffs. Kanske har tom kört någon 20-sekunders makeup. Min kvinna sade någon gång att en proffesionell makeup handlade om att sminka sig utan att det skulle synas, dvs att det skulle förbättra utan att se ut som en regnbåge i ansiktet. 
Gärna med den obligatoriska tribalen i svanken som hon fixade på fyllan genom någon kompis, kompis som på allvar trodde att han kunde teckna. 
Skämt och sido, det är ungefär fördoms-inlägg som dessa som kommit ett flertal ggr i denna tråd nu gällande utländska kvinnor. Jag vet att det här är familjeliv, men om vi alla försöker nyktra till en aning kanske debatten kan bli fri från både misstolkningar och personliga påhopp.