• Womanizer

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Anonym skrev 2012-06-18 21:37:12 följande:
    Nej du, du har så fel. Tror du på allvar att det inte finns kvinnor som hon bland svenskar? Jag känner väldigt många. Min fråga är bara kanske varför du inte träffat på en sån kvinna i sverige?
    Tyvärr!!
    Finns säkert en hel del lyxfruar, vilket är en helt annan sak. 
  • Womanizer
    Anonym (vakna lite) skrev 2012-06-18 22:11:06 följande:
    Du skriver att hon är såå snygg. Smaken är som baken? Jag kan verkligen se framför mig hur det ser ut när ni går ut på stan. Hon: lång, smal, blonderat lockigt hår, alldeles för höga klackar, alldeles för mkt djurmönster, alldeles för tighta byxor eller kjol och alldeles för sminkad. Noll koll på mode eller hur man ska klä sig. Du går brevid, stolt som en tupp, och tror att folk glor för att du har en sååå snygg kvinna vid din sida.

Vänder sig folk bara om när folk är attraktiva? Vakna! 
    Haha, nobellpris i noll koll. Det är svenska tjejer som går ut på stan i mjukisbrallor, skinnpaj och håret uppsatt i en toffs. Kanske har tom kört någon 20-sekunders makeup. Min kvinna sade någon gång att en proffesionell makeup handlade om att sminka sig utan att det skulle synas, dvs att det skulle förbättra utan att se ut som en regnbåge i ansiktet. 

Gärna med den obligatoriska tribalen i svanken som hon fixade på fyllan genom någon kompis, kompis som på allvar trodde att han kunde teckna. 

Skämt och sido, det är ungefär fördoms-inlägg som dessa som kommit ett flertal ggr i denna tråd nu gällande utländska kvinnor. Jag vet att det här är familjeliv, men om vi alla försöker nyktra till en aning kanske debatten kan bli fri från både misstolkningar och personliga påhopp.
  • Womanizer
    Wittra skrev 2012-06-18 22:27:54 följande:
    .....och hur långt tror du 5000 räcker?
    Hur mycket sparar  du per månad? 
  • Womanizer
    SaraD skrev 2012-06-18 22:29:08 följande:
    Kan du svara på min fråga om varför du tror detta leverne du beskriver inte existerar i Sverige längre? För att det är ett bra sätt att leva på?
    Har fört en hel del diskussioner med äldre släktingar om detta och en sak har de flesta gemensamt (vilket de äldre alltid haft i alla tider), nämligen att de inte förstår sig på dagens ungdom. Egentligen är det främst en äldre som jag fört lite djupare samtal med. Hon menade att den lyckligaste tiden i hennes liv var när hon under 18 år var hemmafru.
  • Womanizer
    SneAze skrev 2012-06-18 22:44:05 följande:
    Fy fan asså.

Att du har mage att anklaga ALLA svenska tjejer för ett socialt förfall visar ju bara hur mycket du vet.
    Är inte alla människor olika? Det gäller för alla tjejer osså, bara för vi har fitta allihopa betyder inte att vi alla är lika eller har samma tankar och värderingar.
    Passar det dig att bli uppassad och kunna skryta för dina polare om hur bra du har det för din tjej gör allt för daj så grattis, tro maj, alla killar vill inte ha det så och vi som inte tycker likadant betyder inte att vi e sämre än din brud.
    Du e ju sjuk i huvet asså, passar det inte så stick till öststaterna och stanna där, ingen som kommer sakna daj direkt.

Fascinerande inlägg!  För det första anklagar jag inte alla tjejer för att vara socialt förfallna. För det andra har jag aldrig påstått att alla människor är enäggstvillingar eller att alla har samma tankar och värderingar. För det tredje skryter jag inte för mina kompisar, med undantag för att de då och då kommer på besök och får se hur bra jag har det (du kanske vill att jag ska gömma henne så de slipper se). För det fjärde betyder det faktiskt att ni som inte är som min kvinna är sämre som kvinnor FÖR mig. Betyder naturligtvis inte att samtliga cafe latte-farsor på södermalm tycker att ni är sämre. 

Att sedan anklaga någon för att vara sjuk i huvudet eftersom han / hon inte delar din världsbild blir bara löjligt. 
  • Womanizer
    Anonym skrev 2012-06-18 22:51:52 följande:
    Hur mycket finns på ditt konto kontra hennes?
    På våra sparkonton har vi samma summa eftersom jag sparar lika mycket till mig själv som till henne. Ska vi titta på totalt kapital har jag mer än henne men knappast något tänker dela upp 50 / 50 precis som ytterst få andra skulle göra det så fort de träffade en ny flickvän. För skall detta tas konsekvent så skall även även en den kvinna/ man som arbetar få pengar av sin partner så det blir totalt jämställt enligt ert resonemang. 
  • Womanizer
    lotten77 skrev 2012-06-18 23:04:41 följande:
    Men ni mön som nu verkar tycka att det är så jävla idylliskt med en hemmafru som gör livet så underbart och alla problem bara försvinner, snälla svara på denna fråga!

I alla tider är det män som har haft makten, de har bestämt allt och kvinnorna har varit hemma och tagit hand om allt! OM det nu är såååååå jäkla underbart att bara vara hemma, alltså det är från första steget du tar bestämt att du ska göra detta, du har inget val utan du ska vara hemma och det är himmelen på jorden!

Varför bestämde inte männen att de själva skulle stannade hemma och sköta allt om det nu var så jäkla härligt! Jo för att det är betydligt mycket jäkligt härligare att få bestämma över sitt eget liv! Inte vara beroende av någon annan utan JAG har MITT liv i MIN egen hand!
    Beror ju på hur långt bak i tiden du tittar. Undantag fanns naturligtvis hos vissa grupper men generellt jagade männen bytet under jägarsamhället för att sedan ge sig hem och försvara grottan. Kvinnorna uppfostrade barnen och sköte det andra. Under medeltiden, upplysningen, romantiken och fram tills modern tid innan urbaniseringen slet kvinnorna i hemmet, medan männen slet ute på åkrarna. Efter urbaniseringen arbetade männen då deras fysiska överlägsenhet gjorde dem mer lämpade. Kvinnorna fortsatte i hemmen. I modern tid finns jobb som är lämpade för kvinnor tex inom omsorgen då kvinnor emotionella förmåga är betydligt större än männens, medan männen har en mer utvecklar rationell förmåga. Männen är också mer riskbenägna vilket inte bara syns i trafiken utan även ger avstamp i styrelserummen och på nyckelpositioner. Utöver detta har kvinnor en bättre simultanförmåga, medan männen är bättre på att fokusera entydigt. Allt detta gör män och kvinnor generellt bra på olika saker.  

Sedan kom den moderna feminismen som gjort allt i dess makt för att bekämpa "myten" om män och kvinnors olikheter.
  • Womanizer
    Anonym (Fine...) skrev 2012-06-18 23:18:47 följande:
    Räknar du med de pensionsinbetalningar som din arbetsgivare gör för dig? 
    Naturligtvis inte, men det kanske du och alla du känner gör när de delar upp så att pensionsparandet blir exakt identiskt? För inte vill ni väll diskriminera den som tjänar mindre? 
  • Womanizer
    Anonym (Julia) skrev 2012-06-18 23:32:21 följande:
    Det känns lite spännande att faktiskt kunna skriva till dig, ts. Lite grann som att kommunicera med någon från en svunnen tid. Ett spöke.

Vad händer med "hennes" sparkonto om ni separerar? Och när började du spara även till henne?
    Hur länge behövde hon sväva runt dig med förlegade värderingar, alltför ivrig att behaga, innan hon fick en månatlig peng av din lön?

Jag följer tråden med skräckblandad förtjusning. 
    Hej Julia, 

Som du kanske missade tidigare skriver jag att jag redan sparar åt henne i hennes namn. Det var även min idé och knappast något som hon varken förväntar sig eller kräver, men till skillnad från många av svenska förhållanden där en går hemma och den andra arbetar vill jag faktiskt spara en liten slant i hennes namn. 

Nu tycker jag dock det är lite tråkigt eftersom ingen ännu har svara på min fråga så jag kan förtydliga den och ställa den ännu en gång. 

Fråga:
    Då jag antar att inga par finns där parterna tjänar exakt på kronan lika mycket (och där ni inte är gifta) hur gör ni med den ekonomiska fördelningen? Sätter den som tjänar 100 kronor mer alltid in 50 kronor på sin respektives konto, eller lever ni ett ojämställt förhållande?   
  • Womanizer
    1022 skrev 2012-06-18 23:35:10 följande:
    Du riktar dig mot kvinnor i denna fråga, inte mot både kvinnor och män. Hade du vart öppen för att både män och kvinnor kan ha rollen som "vandrande visitkort" så hade det vart helt rätt och riktigt.

Problemet är att du verkar tycka att det endast är kvinna som ska ta sig an den roll din sambo har.
    Naturligtvis kan även en man bli kvinnans visitkort. På ett sätt är det så eftersom även för min flickvän. Jag skulle aldrig få för mig att gå ut på stan i mjukiskläder, vara ovårdad eller ställa till en scen på offentlig plats. 
Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall