• elitae

adoptera bort

Grätchen skrev 2012-07-02 22:50:05 följande:
    Alltså TS, du måste skriva lite tydligare.

Du har en ny kärlek i ditt liv och vill börja om från noll?
    Samtidigt säger du att det är kaos i ditt liv...

Vari ligger kaoset?
    Jag fattar inte.     
    Men kära någon, hon kan inte skriva tydligare....
  • elitae
    TvåTrollungar skrev 2012-07-02 23:25:48 följande:
    Att folk ens orkar hålla denna tråd rullande.

Det finns en problematik bakom allt detta och det borde inte vara så svårt att förstå, utifrån det jag läser är det ganska tydligt. Detta är en människa som redan ligger och att ni ens orkar tjafsa. Hon villa ha för och nackdelar med en adoption inget annat. Sen vad vi andra tycker om hennes eventuella beslut är ganska oväsentligt.

Om ni har någon förståelse för andra människor vare sig de har kognitiva nedsättningar, psykiska sjukdomar, är alkohol eller missbrukare eller är helt "normala". så lägger ni ned.
    Om jag ställer en helt normal fråga o hon påstår att min man är typ dum i huvudet som skaffar barn med mig o att jag inte borde ha barn, då ska jag bara ignorera eller ? Du kanske kan det, men jag funkar inte så. Att du inte vill vara kvar i diskussionen får stå för dig, men låt dom som vill vara kvar vara kvar.
  • elitae
    TvåTrollungar skrev 2012-07-02 23:38:10 följande:
    Men du förstår inte att det finns problem bakom som gör att hon skriver så?
    Det struntar jag i, jag kan inte anklaga henne för att ha "problem", ingen här inne känner henne o därmed vet ingen av oss om hon har någon form av "problem".Hon kan mycket väl lika gärna ha taskig attityd. Och jag tänker inte låta henne "komma undan" med en sådan kommentar... Man säger inte så till NÅGON.
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-02 23:44:29 följande:
    problemet är att dom svarar med att kasta skit  o kräkas över folk , helt nollat förstånd.
    Du ska inte prata om folk som kastar skit. Du kastade skit på mig utan att jag gjort dig något. Vad ger dig rätten att kalla pappan till mina barn dum i huvudet som har barn med mig, att jag inte borde ha barn osv ?
  • elitae
    TvåTrollungar skrev 2012-07-02 23:48:27 följande:
    fast det lyser igenom ganska tydligt,och jag tror inte du behöver känna till vad för problematik som finns för att se att det faktiskt finns. Jag vet inte av en enda människa som inte har problem som skulle kunna resonera som Ts

man måste lära sig att visa lite ödmjukhet inför andra människor och deras problematik. Vissa dagar på jobbat ex så kan jag få höra både de ena och de tredje och vist i stunden blir man ledsen och irriterad men det försvinner lika fort eftersom att jag vet att det finns en problematik bakom.

Du har ju aldrig träffat Ts och hon har ju ingen aning om vem du är så att ens ta åt sig för något helt obefogad är ju bara onödigt jobbigt för dig?
    Jag tar inte åt mig, självklart. Hon känner som sagt inte mig, o självklart är det något som itne stämmer om man häver ur sig något sådant helt utan anledning. Men jag tycker inte det är okej att säga en sådan sak. För mig spelar det ingen roll om hon känner personen eller inte. För eller senare kanske hon säger det till någon som tar illa upp på riktigt av en eller flera anledningar. Därför tycker jag att det är rätt av mig att säga åt henne att man inte säger sådana saker. Folk KAN ta illa upp, vissa är mer lättpåverkade än andra...
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-02 23:52:51 följande:
    mmm då får du studera bakåt o läsa dina trådar ....o visa din kille vad du e för en nolla.
    Förstår inte hur du kan säga sådana saker till folk. Jag hoppas du inser att du KAN såra någon MYCKET om du säger sådana saker. Är det de du är ute efter ? Såra folk, få folk att känna sig värdelösa ?
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-02 23:56:57 följande:
    sök hjälp på psyket , du har seriösa problem med dig själv allvarligt.
    Lyckligtvis tar jag inte åt mig ett dugg av vad du säger, o jag HOPPAS att ingen annan tar illa upp av vad du skriver. 
    Jag blir mörkrädd när jag läser vad du säger däremot... (Och till dig TvåTrollungar, ja visst inser jag att det ligger något problem bakom, men jag blir ändå mörkrädd, ALDRIG varit med om någon som betett sig såhär!)
  • elitae
    TvåTrollungar skrev 2012-07-03 00:00:56 följande:
    Det kan väl aldrig ses som okej, men den som då har förståndet ger ju inte samma tillbaka eller spär på kvarnen?

Hur som vi vet inget om Ts problematik som gör att hon agerar så. Det finns mängder av olika anledningar.
    Hon kan ha en psykisk sjukdom/nedsättning, någon NPF diagnos, svagbegåvning/utvecklingsstörning, missbruksproblematik, alkoholism,  blivit misshandlad och hotat av x:et,, JA i princip vad som helst men något finns där och vi vet inte vad. Vi vet heller inte om det är pappan som "förbjuder umgänge, eller om det finns någon dom eller soc beslut etc
    Kan tyvärr inte ge henne något förstående. Tyvärr... Men visst håller jag med dig, absolut.
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-03 00:31:31 följande:
    behövs inga läkare , räcker med att samtala med normala människor o slänga ut skiten där dom hör hemma (-:
    Med skiten, menar du dottern då ?
Svar på tråden adoptera bort