• Anonym

Hur träffade ni er kärlek?

Jag och mitt ex separerade för ca 1 år sedan, det var hans val. Jag mådde dåligt under väldigt lång tid men börjar må bra igen. Jag skulle så gärna vilja höra lite romantiska berättelser om hur andra har träffat sina stora kärlekar. Jag vill så gärna tro att det finns någon för mig också

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-26 13:16
    Jag blir så glad över alla som har skrivit och jag hoppas att ni fortsätter. Det är helt underbart att läsa!

Om ni har några tankar kärleken om hur ni tänkte innan ni träffade någon så får ni gärna skriva det.

Detta hjälper mig verkligen

• Svar på tråden Hur träffade ni er kärlek?
  • Erica80

Min är inte ett dugg romantisk men jag hittade min gos iallafall.

Va ute på krogen med mina väninnor, hade jättekul. Såg en snubbe som var ensam och lite knepig. Såg honom överallt. Han verkade desperat och jag va inte ett dugg intresserad..
    Sen blev jag aspackad och tydligen så blev han attraktiv i mina ögon. Jag blev nog lika desperat.
    Blev massa hångel och han följde med hem. Har inte blivit av med honom sen dess Flört

Vi råkade bli gravida 1,5 månad efter utekvällen. Bestämde oss för att försöka.
    Vi träffades i aug 2009. Nu har vi 2 barn och flyttade till hus förra sommaren. Sonen fyller 2 och dottern är 8 månader..

Min sambo har berättat att han egentligen var portad på stället där vi träffades. Han lyckades smita in utan att vakten såg. Hade vakten sett honom så hade vi aldrig träffats

• Stampan

På gymmet! Jag hade precis börjat och skulle på en intro grej där de kollade ens fysiska status och BMI och så. Jag hade kollat in en kille redan och såg till att jag fick honom. Så första gången vi träffades mätte han mitt kroppsfett, vägde mig och kollade kondition, styrka och flexibilitet... Jag kan ju inte ha varit i för hemsk form för nu har vi varit tillsammans i snart 10 år och gifta i 5 år om en månad med en dotter och en till på väg.

• Anonym

Träffade min stora kärlek för ca 8år sedan på perongen på T-centrlen i stockholm, han stog och väntade på tåget mot slussen och jag kom gående och skulle ta samma tåg. När jag såg honom kände jag på något sätt att han var den rätta, tåget kom en liten stund senare och vi gick in i samma dörr,jag gick och satte mig och han satte sig framför mig, han presenterade sig och vi började prata lite, jag skulle gå av vid slussen och han gick av med mig, jag fick då hans nr och han sa att jag kunde ringa någon dag om jag ville. Fyra-fem dagar senare ringde jag honom (man kan ju inte visa sig för intresserad) och vi pratade lite och bestämmde att vi skulle fika dagen efter, nästa dag träffades vi och vi satt i flera timmar och berättade om oss själva, vi träffades och fikade eller år middag tillsammans i flera veckor innan vi bestämmde oss för att vi ville ha varandra och vi blev ett par, vi gifte oss rätt fort redan efter 3 månader och jag blev gravid samtidigt, nu 8 år senare är vi fortfarande lyckligt gifta,har fyra barn och beter oss fortfarande som nykära hehe.

• Millan91

Det finns någon för oss alla!
    jag och min sambo träffades genom en sida på nätet där vi började snacka lite oskyldigt och sedan när vi insåg att vi delade väldigt mycket; värderingar, åsikter, musik, intressen osv så började vi prata mer på MSN där vi pratade om drömmar, resmål, mål i livet, familjen osv. Och där insåg vi att vi var som varandra, fast olika kön. Därifrån tog vi kontakt genom SMS och använde oss flitigt av telefonen och sen en kväll så ringde min mobil och jag såg att det var han som ringde. Lite pirrigt svarade jag och 4 timmar senare la vi på. Det var första kvällen som vi pratade med varandra och detta fortsatte i en vecka tills vi insåg hur dyrt det blev att ringa, så vi bestämde oss för att ses.
    En vecka senare, vilket vill säga ungefär 50 timmar i telefon senare stod han vid min dörr och var absolut det snyggaste jag sett. Uppklädd med skjorta o jeans, vax i håret och rockabilly så det bara skrek om det så visste jag vad jag vill där och då, och det var att ha honom som min! Flört 
    Han sov över och vi hade det allmänt mysigt i tv-soffan med vin, lite plockmat och en bra film. Nästa dag åt vi frukost ihop och det kändes otroligt bra. Senare på eftermiddagen så åkte han hem och jag kände hur mina fjärilar i magen fanns där och längtade tills han skulle höra av sig igen. Senare fick jag sms och han tackade för helgen, maten och det fina sällskapet och att han gärna ville träffas mer. Det var söndagen.
    På tisdagen satt jag och hade föreläsning och sms:ade med honom där han skrev att han hade ont i ryggen. Självklart tog jag tillfället i akt, skrev att jag kunde massera eftersom pappa är massör. Vi bestämde oss för att jag skulle komma till honom, äta lite mat och sova över och åka hem dagen därpå. Det var bara det att dagen därpå åkte jag tillbaka till honom och nu ett år senare har vi sovit och levt ihop varje natt. Idag är vi förlovade, renoverar lägenheten så vi kan köpa hus och skaffa barn.

Så ingenting är omöjligt! 

• Anonym

Så härligt att höra hur ni har träffats. Tack för att ni delar med er, det blir ju en väl kul och härlig läsning. Jag vill så gärna tro ¨på kärleken men den känns så långt borta just nu, men jag känner mig redo att träffa någon. Har inte gjort det från nu. Jag har barn sedan vilket jag är väldigt tacksam för, men jag saknar någon. Jag vill inte vara singel, det livet är inget för mig.

• Trisse85

Jag och min sambo var bjudna till samma fest från vars ett håll. Ingen tänkte gå. Men på något sett gick jag tid och han var redan där.
    Jag var inte ute efter någon utan ville väl bara ha lite kul. När kvällen hade gått in på småtimmarna säger min vän (hon som hade festen) att en kille som skulle sovit över där inte kunde för hon och hennes man skulle ha kul. Så denna kille var tvungen att sova hos mig.
    Jag var som sagt inte ute efter någon eller något men han fick sova i bäddsoffan hos mig med mig då min lillasyster hälsade på den helgen och fick sova i min säng.

Killen skulle bara sova en natt fredag till lördag men av någon anledning stannade han hos mig till tisdagen. Vi hade så trevligt ihop bara snacka och sånt. Inget se inget smek inget hångel alls.
    Sen åkte han hem.
    Den kommande tiden körde han 1 timme enkel resa varje dag för att träffa mig i några timmar.
    Fredagen den 10/6-11 träffades vi på festen.
    Den 17/6-11 bestämde vi oss för att bli ett par.
    Den 15/9-11 flyttade han in på papper (han hade bott hos mig innan)
    Runt den 26/12-11 blev jag gravid och nu väntar vi en son lagom till september.
    Vi är så nöjda med vårt liv och älskar varandra så mycket.
    Visst gick det fort men allt kändes så rätt.
    Nu ska vi bara hitta större bostad och en bostad närmre hans jobb.

Hoppas du gillade min fairytale!

• April barn

Jag träffade min genom en gemensam vän som tyckte vi skulle passa bra ihop, vi började först prata över nätet och sedan började vi ses och sen har det rullat på med familj och allt där till.

• Trisse85

Vill bara tillägga att ju mer du letar ju sämre är chansen att du hittar någon.
    Så sluta leta så hittar han di snart ska du se!

• Åskan

Min första kille träffade jag via en kompis. Hon var ihop med hans bror. Han var min stora kärlek då. Tills han dumpade mig 5 år senare.

Min nuvarande träffade jag på jobbet, vi jobbar inte på samma avdelning men våra avdelningar hade lite med varandra att göra. I början var han väl bara som vilken snubbe som helst, men sen märkte jag att han var väldigt humoristisk och verkade ha snygg kropp med  Så jag spanade in honom ett par månader och när det blev jobbfest så såg jag till att vi hamnade bredvid varandra på samma bord På den vägen blev det. Inte så romantiskt kanske, tror många träffas på just jobbet.

• Anonym (Ica)

Jag pluggade på högskola och jobbade extra i en Ica-butik. Han såg mig visst första gången när jag var inne och frontade i mejeridisken. Efter det ökade hans Icahandlande markant och alltid i min kassa... Tyvärr märkte jag inget förutom ett tillfälle när han blev störtgenerad "utan anledning". Men en festkväll på kåren kom han fram och vi började prata, han fick mitt nr osv. Några dagar senare promenad, filmkväll och hångel Flyttade ihop dryer ett halvår, gifte oss efter tre år, fick barn två år senare och nu, ca nio år efter kvällen på kåren väntar vi vårt andra barn.

Svar på tråden Hur träffade ni er kärlek?