Vinterbebisar i Södertälje
Är det första barnet?
Vad kul att så många börjar trilla in i tråden nu! Visste att det borde finnas fler gravida i trakterna ;)
Jag går hos Carina Barnmorska och ska föda på Södertälje, har faktiskt jobbat på förlossning/BB där tidigare så för mig var det ett ganska självklart val då jag jag hur det går till där så att säga och känner de flesta som jobbar där, men säkerligen har det tillkommit flera nya och försvunnit några.
Härligt att ni som väntar andra, tredje och fjärde barnet kan hjälpa oss som väntar första och inte riktigt har koll på allt som händer i kroppen och knoppen!
Insåg idag när jag tittade i garderoben, ska på dop om 2 veckor, att jag har inga kläder med färg som passar längre, har en del basic (har inhandlat lite med rum för växande mage) men lite roligare, finare som passar för dop, fest, middag och dylikt saknas... är i v 14+2 idag och magen har verkligen rundat till sig och brösten börjar explodera så det är väl bara att vänja sig :)
Mammsilon: vilket kap du gjorde på tradera! Vad för vagn har du? Vi har börjat titta på vagn och är inne på att skaffa en Emmaljunga faktiskt, har du trivts med din?
Välkommen spiran86!! Min förhoppning med denna tråd var just att hitta fler i närheten då jag inte känner många heller i denna stan :) lycka till på RUL på tisdag, själv har vi tid först 6 aug.. Evighet dit! :) hur mår du?
Mammsilon: då är vi inne på rätt vagn helt enkelt :) för oss är det viktigt att den går och köra i snö, det kan ju bli en sån där snörik vinter och det går inte att lita på plogning! Kul att höra att du är så otroligt nöjd till och med :)
Bärsele ja, det ska vi köpa. Har hört att babybjörns inte är bra och obekväm. Har du tips även där?? ;)
Spiran86: jag mår riktigt bra när jag är hemma hos maken men eftersom jag jobbar i Skövde och veckopendlar så har jag illamående i omgångar och annat. Tror det är mycket psykiskt då jag längtar hem ;) det går nog över desto närmare mammaledigheten jag kommer!
En mammagrupp tycker jag låter som en riktigt bra tanke! Jag är på :) tror det kan vara både roligt och nyttigt att riktigt kunna "prata av sig" bebis då och då!
Ser att det är en del prat om snitt, eftersom jag jobbat på förlossning och sett många många snitt så är jag mer rädd för det än vaginal förlossning. Vet inte hur jag skulle klara av tanken på att veta vad de gör med min mage.. Kunskap är ibland inte så bra att ha ;) hoppas ni får den typen av förlossning ni vill, plus att jag alltid blir så ARG när det pratas över huvudet på patienten.. Oförskämt av sjukvårdspersonalen!!
Mammsilon och spiran86: det är just en duo med classic chassi som vi fastnat för, den tar upp i princip hela bagaget dock.. Men men ;) hört att det kan vara upp till 2 mån leveranstid så vi beställer nog en senast i oktober
Et3vema: det kan vi säkert :) kul att ha några att följas åt med på denna resa :)
Haha :) det är väl mest du som kommer köra den så, sambon går säkert med på det till slut spiran86 :)
Jag har fastnat helt för Capri black tyget, vill ha en för mig stilren vagn och så är jag svar för rutiga mönster på väskor, och liknande så det fastnade jag helt för. Maken tycker det är helt ok ;)
Spiran86: ja, det kan ju inte bli fel med svart eller blått faktiskt!
Nu har jag äntligen gått in i v 16, är helt "manisk" och räknar veckor, varje dag känns som en milstolpe som är så skön att passera. Var ute och åt middag igår och trots att det blev en liten lätt tre rätters så var jag så mätt att jag mådde illa sen när vi kom hem.. Ska det redan bli ont om plats för maten? :)