Inlägg från: frugrahn |Visa alla inlägg
  • frugrahn

Vinterbebisar i Södertälje

12 h är för lång tid att vara hemifrån och resa på PLUS jobba, blev du sjukskriven pga trötthet i samband med graviditeten på 25 % då?
    Viktigt nu att vi tar hand om oss och våra kära, själv vilar jag en stund på jobbet i vilorummet nu då det spänner och har sig i magen. Någon som försöker göra extra plats ;)

• frugrahn
    OktoberBebis2012 skrev 2012-08-14 21:42:56 följande:
    Hello, tänkte hoppa in här om de e ok! =)
    Bor iofs i Gnesta, men det är ju inte så långt. Känner inga här så jag skulle behöva lite nya bekantskaper. =)
    E gravid o ska ha slutet på Oktober.
    Välkommen!
    Vad kul att du också har hittat hit!
    Gnesta är ju också i området så det är klart att det är ok =) Då ligger du lite före oss andra och definitivt före mig, hur mår du? är det ditt första barn?

• frugrahn
    OktoberBebis2012 skrev 2012-08-14 21:55:01 följande:
    Tackar!! =)
    Jag mår faktiskt riktigt bra!!! Hade det traditionella illamåendet och tröttheten fram till vecka 12, sen försvann det, har knappt kännt av att jag varit gravid. Tills nu, vecka 30. Vojne, vojne.... ont i knän, rygg och tror jag börjat få förvärkar... kan man få det nu?=) Sover som mest 4 timmar per natt och är konstant trött. Men annars är det bra nu oxå....hehe
    Själv då? Vilken vecka e du i? Fler barn?
    Det här e vårt första. Vart bor du?
    Så det är i vecka 30 som allt kommer igen då ;) Får njuta av tiden fram tills dess, men du får ju snart ändå träffa ditt lilla knyte :) Måste kännas fantastiskt att det närmar sig, är själv otroligt nyfiken på vad det är för filur som bosatt sig i magen.
    Förvärkar kan du säkert redan få, det är säker väldigt individuellt. Men du kanske ska prata med din barnmorska om det ändå?

Jodå jag mår bra, känner mig mer rörlig nu än för 6 veckor sedan vilket är lite knasigt, är ju större nu =) Jag är i vecka 21 nu så det har precis passerat halvtid, lång väg kvar! Det är första barnet för min del också.
    Jag bor i Södertälje :) 
  • frugrahn
    EmelieJ skrev 2012-08-14 22:06:37 följande:
    Hej!
    Tänkte hänga med här om det är okej. :) Bor i Nykvarn och väntar mitt andra barn.
    Ligger dock en del efter er, är "bara" i v10 och beräknad till 19/3.
    Är just nu sjukskriven pga vidrigt illamående, som jag innerligt hoppas går över snart!
    Välkommen! Tiden går fort samtidigt som den går jättelångsamt ska du se ;)
  • frugrahn
    kotten12 skrev 2012-08-15 13:45:12 följande:
    Hej!
    Tänkte hänga på er om det är okey? :)
    Jag bor här i Södertälje o väntar min första. Har BF den 10/12
    Hej!
    Välkommen! Skrattade till när jag såg ditt användarnamn, vi kallar nämligen bebisen i magen för Kotten ;)

• frugrahn
    OktoberBebis2012 skrev 2012-08-16 10:35:20 följande:
    Ja det verkar som det. =) det är inte så lång tid kvar!! Sanslöst! känns som jag tog testet igår...det har gått så fort så man har nästan inte hunnit reflektera över nånting. Men jag längtar så mycket!!!!
    Det är delade meningar om vilket kön det är oxå, jag tror tjej, sambon tror kille... men jag kan nog säga att jag VET att det är en tjej... jag bara känner det på mej. =D
    o nästa vecka är det dags för jobb igen efter 5 veckors semester. längtar inte!!!!

Jag va så skraj för att röra mej i början, vågade inte göra några kraftiga rörelser eller nånting.
    V 21, det kommer gå fort. =)
    Förstår att du längtar, det gör vi nog allihopa här i tråden =) Så spännande och jag längtar för första gången efter vinter och kyla, allt på grund av den lille Kotten <3
    Vad härligt att ha haft 5 veckors semester ändå! Jag hade 2, är nyanställd så jag får väl vara glad att de kunde ge mig två veckor ändå, men jag kommer att kunna ta en vecka semester när jag går hem istället för mammaledighet, så först semester och sedan mammaledighet :)
    När planerar du att sluta arbeta? Vilken vecka kommer du vara i då?

Ja, allt var läskigt i början! Tur ändå att kroppen är bra på att säga ifrån när det blir för mycket. 
  • frugrahn
    OktoberBebis2012 skrev 2012-08-16 22:03:53 följande:
    Ja, jag trodde inte man kunde längta såhär mycket! =)
    Faktiskt så kom jag på det EFTER semestern va satt, kanske skulle jobbat lite under sommaren så man kunnat spara semester tills sista månaden, men jag tycker dom räknar semestern så konstigt. När det är semesterperiod räknar dom på dagar som är 8 timmar, men ska man ha semester ex på hösten räknas hela arbetsdagar istället, så försvinner fler timmar per dag än på sommaren. Helt knäppt!
    Jag ska gå hemma från o med 1a Oktober. så jag har 28 dagar hemma om bebisen kommer på utsatt tid. Jag går in i vecka 37 samma vecka som jag går hem.
    2 veckors semester e bättre än inget...=) så smart att spara.... jag ångrar mej nästan nu när man haft semestern. =)
    Har du handlat nåt till bebisen än? Jag köpte nog en pyjamas när jag va i vecka 9, mest för att kolla om det kändes mer på riktigt då....
    Inte lätt att vara efterklok ;) Jag bestämde mig för att spara en vecka innan jag visste att jag var gravid, tänkte det kunde vara skönt med möjligheten att åka utomlands under hösten men nu blev det ändrade planer!
    Ja, semestern räknas konstigt faktiskt, gillar det inte alls.. 
    Okej, vecka 37 alltså.. just nu jag jag en fundering att gå hem den 14 december (BF 3 jan) men vi får se om det kanske blir något tidigare, får se hur jag mår längre fram.

Ja, jag har handlat en body, ett par små byxor, ett par tossor och en mössa, det var samma vecka som vi gjorde RUL så v. 19. Vägrade att ens tänka på att handla före vecka 12 och sedan drog jag på det för att ha allt det roliga under hösten!
    Jag antar att du köpt det mesta nu? Har ni köpt barnvagn ännu? 
  • frugrahn
    Allblack skrev 2012-08-16 22:27:07 följande:
    Hello hello! Ännu en som hoppa gärna på! Gravid med nr 2 och bf nov 12:e, 1:an fyller 3 i oktober. Vi bor precis utanför järna, och är i södertälje ganska ofta... Mår ok, ser fram emot att sluta jobba och vara hemma med G.P från den 12:e sep.
    Hejsan och välkommen! 
    Då är det inte långt kvar tills du ska gå hem och boa ordentligt då ;)  
  • frugrahn
    OktoberBebis2012 skrev 2012-08-17 13:53:14 följande:
    Jo vi har handlat en del. Vagnen är beställde. Blev en Trille Viper 4s. otippad vinnare!! =)
    Va så inställd på Brio Go först men den här slog brio med hästlängder tyckte vi. Passade os perfa!
    Har ni kollat på nån vagn än?
    Jag skulle åkt o handlat säng o sånt i veckan, men jag har inte orkat... har försökt vända tillbaka dygnet efter semestern.... ja, det gå ju bra. inte. =)
    Jag har säkert frågat tidigare, men visste ni vad det skulle bli för kön?
    En semester hade suttit fint innan bebis kommer. Skulle åkt till Thailand i höst men det får vänta.. kanske nästa år.
    Hur länge har du bott i S-tälje?
    Vi har tittat på vagn och bestämt oss för en Emmaljunga Edge Duo faktiskt. Vill ha en stabil vagn med 4 fasta hjul plus att vi gillar hur den känns att köra och så =)
    Men vi kommer inte att beställa innan v 25 som det ser ut nu.
    Vi har faktiskt valt att inte ta reda på könet, vill ha kvar den överraskningen i januari ;) Vet ni vad det blir?
    Vi var faktiskt i Thailand i februari på bröllopsresa och sedan i Italien i somras så det har passats på före bebisen så vi ska förhoppningsvis klara oss utan att längtan utomlands blir för stor ;) Kan rekommendera Koh Samui!

Flyttade till Södertälje i februari 2009 så det är ett tag nu, hur länge har du bott i Gnesta? 
  • frugrahn
    OktoberBebis2012 skrev 2012-08-17 22:11:52 följande:
    Ah, Emmaljunga är poppis! Brorsan har en sån till sin lille grabb! =)
    Den e superskön o köra!
    Nä vi vet inte heller, och även om vi hade velat veta hade det inte gått. Bebisen låg helkonstigt i helt fel vinkel.... tittade rakt in i Ultraljuds grejjen så vi såg bara en döskalle... hehe =)
    Thailand är nice!! Jag va i Pattaya och Bangkok -99... så det har hänt en del sen jag va där.
    Har jag tur är killen snäll och hittar på nåt jättekul (typ en resa) nästa år när jag fyller 30... man kan ju drömma iaf! =)
    Hu gammal e du? Ursäkta om jag ställer samma fråga flera gånger... =P
    Vart i Italien va ni? Vi va i Rom förra sommaren.
    Vi flyttade hit från Nykvarn 2010, och innan dess bodde jag i Haninge...
    Ja vi hoppas att den ska passa oss, just nu har vi dock velat lite fram och tillbaka med vilken färg vi ska välja på tyget, svåra grejer det här ;) Men vi lyckades bestämma oss igår så när det väl är dags att beställa är vi redo!

Det ser väldigt konstigt ut när de "tittar" rakt mot en på ultraljudet. Bebisen kanske ville överaska er då också ;)
    Jag är 28 år så min man har ett tag på sig att planera för 30 års present ;) Hoppas att det blir en resa för din del då, du får hinta om det på ett snyggt sätt ;) Ja Thailand förändras väl som allt annat hela tiden!

Vi var i Sorrento faktiskt, har varit där två gånger nu, en gång -97 också. Riktigt härligt och mycket god mat så klart. Skönt att ha fått lite värme och sol denna sommar då mina två semesterveckor var ganska så gråa.
    Ingen fara =) Jag ställer säkert samma fråga flera gånger också, och just nu så står huvudet helt still med frågor! :S 
    Har du förresten gått någon förlossningskurs? 
Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje