Inlägg från: frugrahn |Visa alla inlägg
  • frugrahn

Vinterbebisar i Södertälje

Nu var det längesedan det hände något i den här tråden! Dags att väcka den igen tror jag ;)
    Hur är det med alla Södertälje-område mammor?
    Vissa av er närmar sig väl "leverans" nu? :)

Har idag varit på besök hos barnmorskan, fick ställa mig på vågen, + 9,5 kg sedan inskrivningen. Har aldrig vägt så här mycket i hela mitt liv men det är värt det måste jag säga ;)
    SF mått var på 27 så det var också bra. Plus att vi fick lyssna på bebisens hjärta och maken fick höra de "galopperande hästarna" för första gången. Fantastiskt!
    Sedan hjälpte hon oss med hur bebisen låg inne i magen och just nu så "sitter" den med huvudet ungefär i solar plexus på mig. Tur det är gott om tid kvar för den att vända på sig ;)

• frugrahn

Grattis Smulan till pojken! Härligt att du mår bra!

spiran86: hur kommer det sig att du får tul? Minns inte om du skrivit det tidigare.. härligt att få se hur bebisen växer  om inte annat, lite tråkigt att det inte är några rutinundersökningar under sista delen av graviditeten tycker jag, älskar att höra hjärtljuden hos barnmorskan!

Så illamåendet kan komma tillbaka? Usch.. det är hemskt att må illa, håller tummarna för att det går över!

• frugrahn
    spiran86 skrev 2012-10-07 09:55:31 följande:
    Frugrahn: får tul då mitt blodtryck legat på gränsen till högt hela tiden, och det kan leda till havandeskapsförgiftning, som i sin tur kan göra så bebisen blir för liten. Även om hon var normal stor, så är det jätte skönt att veta exakt hur stor hon är. Även om det kan diffa en del. Men ca vikt är det ju.

Ja illamåendet är en mardröm. Konstant hungrig, men spyr upp allt jag äter. Måste på torsdag lösa nya mediciner mot illamående igen.
    Ah, då förstår jag! Bra att de håller koll på dig så du inte får havandeskapsförgiftning, har en kompis som fick det och det låter så otäckt.. 

Är det någon som vari på förlossningsföreläsningen på Södertälje Sjukhus? Lite nyfiken på vad de pratar om där.. tänkt gå dit 15 nov och på amningsföreläsningen 19 nov... 
  • frugrahn

19 november är amningsföreläsningen, står inne på Södertälje sjukhus bb hemsida :) jag kommer gå på båda, förstår att det känns mindre intressant när man ska snittas ;) anmälan sker genom att ringa till dem om jag minns rätt.. Det står på hemsidan under amning!

• frugrahn

Nu har vi gått in i sista trimestern, "bara" 11 veckor kvar om Kotten stannar till BF datum. Kanske är det längre.. Börjar känna mig tröttare nu igen och framförallt tung! Har svårt att geppa att jag kommer att få en ÄNNU större mage, den står ju ut massor redan.. får ge upp att gå mellan köksbänken och kaffemaskinen snart.. ;)

• frugrahn
    Smulan1102 skrev 2012-10-13 10:56:55 följande:
    Hur mycket har ni andra gått upp? 9 kg för mig i vecka 34. :) dock är blodtrycket för högt :( annars mår jag bra!
    Jag hade gått upp 9 kg till vecka 28 (förra veckan). Följer min kurva fin enligt bm och allt ser fint ut, 
  • frugrahn
    kickan89 skrev 2012-10-14 10:01:01 följande:
    Får man hoppa in här? Jag väntar dotter nummer 2 den 4:e februari :)
    Självklart får du hoppa in här, välkommen!
  • frugrahn

Oj vad det händer saker i tråden! Ska läsa ikapp ikväll och svara :)
    Jag hoppas på -13 bebis, BF 3/1 ;) och jag kommer gå på förlossningsföreläsningen och amningsföreläsningen i november. Har jobbat på förlossningen i Södertälje i 3 år (slutade vid årsskiftet) och hoppas ändå ha nytta av det, maken har det annars tror jag!
    Skönt att höra att flera har bra erfarenheter därifrån!

Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje