Inlägg från: frugrahn |Visa alla inlägg
  • frugrahn

Vinterbebisar i Södertälje

OktoberBebis2012 skrev 2012-10-14 21:46:48 följande:
    Hallå! Gudars vad tiden går fort!! Ursäkta att jag varit frånvarande!! =(
    Jag har hamnat i boa-träsket.... =P Har haft fullt upp plus att mitt internet legat nere till och från så jag tappade orken att ens försöka.

Vi behöll babyskyddet. Orkar inte skicka tillbaka och beställa nytt. Det får vara... =)
    Jag va ner på "stan" o köpte nytt bomullstyg till ett nytt babynest som jag ska sy. Blev nalle phu! =)
    Har du sytt nåt än?Hur har det gått i sånt fall?
    Och filten är klar!!! Nice!! Va kul!! Jag hoppar mina filt-planer... jag får donera min egen filt som jag fick för massa år sen...Luktar mamma och pappa oxå. =)

Jag tror dom har babynest i USA, dom hade kanske bara inte hört om det... dom har inga barn sen tidigare... men jag syr gärna ett. =)

Ja, det där med sömnen blir tyvärr inte bättre heller.
    Jag går upp på toa 4 ggr per natt ungefär och sen vaknar jag vid 4 och kan inte somna om förrän 5-6. O då sover jag så länge!! det är jätteirriterande! Jag vill gå upp tididt o få saker gjorde och lägga mej tidigt, men det är nån som inte håller med. =D

Och det sjukaste av allt, har idag exakt 14 dagar kvar till BF!!!
    Jag kan knappt tro på det..... blev ivägskickad på vändningsförsök för bm trodde bebisen hade vänt sej,. men det hade den inte. Så det var skönt. Fick ett extra ultraljud iaf, det va kul... bebisen vägde 3450g. Så den får gärna komma nu, så den inte blir större.
    Men med dessa små mini-värkar man har kommer det väl dröja både en, två och tre veckor...=(
    Vill ha NU!! =)
    Hur går det för dej? Allt bra? Inga konstigheter? Hoppas du får sova lite, iaf nu när du jobbar fortfarande!
    Hade du tänkt att va hemma nåt innan bf?
    Tråden har varit lite tyst men jisses vad den har startat igång igen, riktigt roligt! Förstår om du haft fullt upp, det är ju inte långt kvar alls för dig nu, har du boat färdigt än? (kan man ens det?)

Jag har sytt ett lapptäcke faktiskt, det blev helt okej, råkade vända på en remsa så det blev inte som ursprungsplanen men det är sytt med kärlek! Vilket innebär lite snett och vint men fint ändå =) Har inte tagit tag i att sy ett babynest, känns lite smått läskigt faktiskt om jag ska vara ärlig, vet inte heller vad jag ska fylla det med.. men nalle puh tyg lät mysigt! Du får gärna lägga upp en bild i tråden när du är klar =)

Mindre än 14 dagar kvar.. vilken fantastisk känsla! Här är det 10 veckor kvar.. en evighet samtidigt som det stadigt närmar sig. Har du mycket sammandragningar? Hoppas bebisen tittar ut snart så du inte behöver vänta för länge efter BF, det måste vara segast..
    Med mig så går det bra, magen växer som ogräs, Kotten är en liten huligan som fortfarande har lite plats att röra sig på och utnyttjar det ordentligt. Har i måndags bytt till Stockholms kontoret så nu har jag lite kortare till jobbet och kommer förhoppningsvis orka jobba så länge som jag vill. Har tänkt jobba till 14 december (BF 3/1). Sömn är det sämre med.. har en hel del mardrömmar och vaknar kallsvettig, svårt att hitta bekväma ställningar också..  
  • frugrahn
    kickan89 skrev 2012-10-17 14:09:14 följande:
    Frugrahn då jobbade du där när min dotter föddes

Vet någon vad man gör på förlossningsföreläsningen? Vi gick aldrig när vi väntade första och amningsföreläsning hade vi på mvc. Är det bara för förstföderskor kanske eller kan man ha nytta av det även som omföderska tro?
    Då kanske vi har träffats med andra ord kickan89 ;)

Jag antar att man går igenom sjukhusets rutiner, smärtlindring och sånt där.. tänker att det inte kan skada att gå dit =) Om inte för min skull så för makens då han verkligen inte vet mer än jag berättat för honom ;) 
  • frugrahn

Har en fundering över att skapa en Facebook-grupp som de som vill kan "hänga i", har en vän som fick barn i maj 2012 och de hon träffade via familjeliv gjorde så och hon tyckte det var enkelt att hålla kontakten med alla på det sättet.
    Någon som är intresserad? 

• frugrahn

Då ska jag fixa en sluten sådan ikväll, så inboxar jag er när det är skapat, kul att ni tycker det är en bra idé!

• frugrahn

Började inboxa några igår tills familjeliv tyckte att jag "spammade". Enklast kanske är om ni inboxar mig ert namn (och eventuella kännetecken om ni heter samma som många andra) så lägger jag till er!

Nu är vi inne i v 30, börjar känna av mer och mer trötthet, sover dåligt på nätterna och tror att min höger vad svullnar eller något?? Gör skitont stundvis.. Kör snygga stödstrumpor numera men har svårt att lägga upp benen och vila under dagen. Hur ska jag orka jobba till 14 dec som jag planerat? :)

• frugrahn

Tror det kan gå om ni går in via "brevet" och skriver in i adressfältet användarnamnet..

• frugrahn
    F Lycklig skrev 2012-10-19 22:24:29 följande:
    Jag är inte heller med...
    inboxat dig, hittade dig inte så jag skickade en länk till min fb profil!

et3vema: du är inbjuden =) 
  • frugrahn

Ja, det blev så verkar det som :) men klart vi kan hålla liv här med om intresse finns :)

• frugrahn
    Xacka skrev 2012-11-27 13:47:09 följande:
    Jag hänger också gärna på en FB grupp, hur gör jag för att hitta dit? Glad
    inboxa mig ditt namn (och ev kännetecken om du har ett vanligt namn) så skickar jag en vänförfrågan och bjuder in dig i gruppen =)
Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje