• Jenna03

Hur hanterar ni kryp inför barnen?

Hej! Jag försöker alltid lära mina barn att man ska vara snäll mot alla djur. Häromdagen när det kom in en geting och en fluga i köket plockade jag fram flugsmällan ur städskåpet och smällde dem. Jag tänkte inte mer på det förrän jag såg att treåringen stirrade storögt på mig! Hur sjutton skulle jag förklara detta?  Har ni flugsmälla trots att ni är djurvänner, och smäller ni kryp inför barnen, och hur förklarar ni i så fall detta?:)

• Svar på tråden Hur hanterar ni kryp inför barnen?
  • Jenna03
    lissan01 skrev 2012-07-05 17:19:52 följande:
    Hedervärt att inte döda något djur alls, vet inte om jag skulle klara det..

Nej, känns som det skulle vara lite svårt att inte ens smälla en närgången fluga i sovrummet:)
  • Apopan

Äsch! Vi äter inte djur här hemma, men en och annan fluga smälls (dock inte av mig för jag är så usel på det). Men getingar, skalbaggar, spindlar och andra småkryp får leva. Barn ser väl och förstår väl skillnad på djur och djur.? Om jag skulle märka att mitt barn inte gör detta så kanske jag får tänka om när det kommer till flugorna, men jag avskyr dem verkligen. :P

• Jenna03
    Apopan skrev 2012-07-06 10:34:33 följande:
    Äsch! Vi äter inte djur här hemma, men en och annan fluga smälls (dock inte av mig för jag är så usel på det). Men getingar, skalbaggar, spindlar och andra småkryp får leva. Barn ser väl och förstår väl skillnad på djur och djur.? Om jag skulle märka att mitt barn inte gör detta så kanske jag får tänka om när det kommer till flugorna, men jag avskyr dem verkligen. :P

Frågan är väl om det egentligen SKA vara skillnad på djur och djur?:) Allt liv lika värdefullt och så vidare, men jag förstår precis hur du tänker, här smälls också flugorna för fullt!
  • Apopan
    Jenna03 skrev 2012-07-06 10:39:41 följande:
    Frågan är väl om det egentligen SKA vara skillnad på djur och djur?:) Allt liv lika värdefullt och så vidare, men jag förstår precis hur du tänker, här smälls också flugorna för fullt!
    Ska och ska. Jag anser tyvärr att det är skillnad. Om jag inte ansåg det så skulle jag i princip inte kunna äta någonting alls då det är insekter och insektsägg i allt man stoppar i sig :)
  • Apopan
    Apopan skrev 2012-07-06 10:48:33 följande:
    Ska och ska. Jag anser tyvärr att det är skillnad. Om jag inte ansåg det så skulle jag i princip inte kunna äta någonting alls då det är insekter och insektsägg i allt man stoppar i sig :)
    ... och jag som nyss skrev att vi inte äter djur hemma, haha :P
  • Jenna03
    Apopan skrev 2012-07-06 10:51:14 följande:

Haha:)
  • annpe
    Apopan skrev 2012-07-06 10:51:14 följande:
  • annpe
    Apopan skrev 2012-07-06 10:48:33 följande:

Viss skillnad är det nog allt
  • Martinisen
    Jenna03 skrev 2012-07-09 19:31:52 följande:
    Jo viss skillnad e det allt

Svar på tråden Hur hanterar ni kryp inför barnen?