• flinx

Midsommargänget III

Skit, hade skrivit ett längre inlägg med det försvann... Men in short: Jag krystar inte! Än. Och har haft nätverksproblem på jobbet idag men jag har inte bett dem åtgärda det eftersom jag fortfarande ligger efter jobbmässigt. Bra för arbetsmoralen med nätverksproblem!
    Var hos BM idag och allt var fortfarande OK Och grabben är fortfarande fixerad och SFmåttet följer kurvan fint. Känns himla skönt.

• flinx

Btw: jag tyckte det var bra info att gå på FK-info kväll. Man fick endel förklarat och bra broschyrer. Jag skickade Moderskapsintyget (ta en kopia och behåll girls) till inläsnings-centralen i Östersund.

• flinx

Ciao girls!
    Var flexledig igår och bockade av ett gäng grejer på "to-do" listan.
    Vad sägs om besök på två förlossningar och vagn hemhämtad + besök i två baby-butiker + IKEA!? Det gäller att vara effektiv!
    Summa summarum: Varbergs förlossning ligger bra till och vagnen går in i hissen! Yeah!
    Är lite kortfattad då jag har endel som hänger över mig. Naturliga deadlines är bra för arbets-effektiviteten...

• flinx

Mölndal 9.00. Babyhörnan vid 11-tiden och Bäckebol strax efter! Hade aldrig varit på nåt ställe tidigare.
    sen lunch, sen Storken, Babyboom - sen Varberg kl 18. Puh! Babysitter vill en släkting skaffa (tack tack) så jag har kollat ut vilken jag vill ha!

• flinx

Rätt bra att besöka avdelningarna. Dels för mannen så han känner att han hittar dit och så för att veta vart man ska. Ofta är det inte bara rakt in som man skulle kunna tro utan både Varberg och Mölndal har att man ska ringa på ringklockor (om man kommer på natten) och in genom korridorer och upp ett antal våningar. Färre stressmoment om man varit där. Man är en grupp blivande paranteser som traskar runt och de går igenom "normalförloppet". Typ är är undersökningsrummet där man tas emot, sen förlossningen (var hetjockt i gbg igår! Upptaget i ALLA rum! fick inte titta i n i nåt. samma sak på BB), sen går man till BB-avdelingen och kollar rummen, var det kan mikras mat och var man kan ha medhavd dryck och sånt. Väldigt mkt praktiska detaljer om vad man kan ha med sig och sånt.

Jag är inte alls "sjukhusvan" men det ser väl ut som det gör mest på sjukhus! Varken mer eller mindre! Kändes helt OK att traska runt. Men känns bra att rent geografiskt veta vart man ska ta vägen! I Varberg var det lugnare igår än i stan kan man lugnt säga. Men å andra sidan var det ca 15 par (!) på visningen i Varberg så det är väl ett par bebbar på G....
    Mars är väl en ännu värre månad enl statistiken!

• flinx

Thanx alot girrrls! Tack för alla grattningar! Jo, vi var och smörjde kråset och det var banne mig det _godaste_ jag ätit i mitt liv hittils! Känns schysst att sätta paus för det livet (för ett litet tag!) med en sån måltid! Fyra rätters med pilgrimsmusslor, gratinerade ostron, reninnanlår och tre små desserter... Jag ler fortfarande! Mat kan vara sniffande nära orgasmiskt (spec i brist på den vanligare varianten!).
    Sen passade jag på att halka runt i is och snömodden med stövlar med tunn klack... Mindre klokt men jag hängde på mannens arm så jag överlevde. Man vill ju vara fiin. Men from nu blir det fotriktigt! Det ahr varit två fullknökade dagar på varann så idag känner jag mig mör, trött och nästan bakis men glad!

T - klart du ska ta alla kollar du kan få. Jag går varje vecka nu och bm sa att om man mådde bra så behövde man inte komma men jag tänker gå varje vecka ändå. Man kan ju aldrig på förhand veta om det tycker upp nåt mysko i kroppsvätskorna så bäst att ta de prover som erbjuds! Kör på ovan nämnda vita lögn. Du är kallad och måste gå helt enkelt! Ingen lär neka en gravad lite vård! Pjollra på för snyltarns skull!

Surfur - tufft med terapi och samtidigt göra sitt jobb. Osäkerhet om hur framtiden ser ut och oklart ledarskap är ingen höjdar-kombination... Jag ska börja fila på mitt CV och försöka sikta på något annat när ledigheten är slut. Hit vill jag helst inte tillbaka.

HG - klart att en det är normalt funtat att varva flaskmatning och amning. Nu har du blivit indoktrinerad av amningsmaffian! Visst är det lysande om lillen vill/kan ta flaska ibland. Det du mår bra av mår han bra av. Tjojoo! Tänk på hur stor del av världen som klarar sig utmärkt med flaska enbart och ersättning enbart! Du gör helt rätt tjejen! Sen får ju mannen chans att mata vilket betyder bonding med pappa =gosigt!

• flinx

Sure bebbe - jag har tre veckor kvar - nu kan du läsa! Jag hade som sagt svårt att tro det men plusset på stickan och utebliven mens talade för det. Fast jag fick för mig att det kunde vara relaterat till en massa annat ett bra tag... Men vid ett tidigt vul garanterade läkaren att det var 100%-säkert! Kände mig som Rachel i vänner när jag inte såg tillstymmelse till litet hjärta på vul:et (bara myrornas krig!) men mannen tyckte han såg!

• flinx

Nä, jag har inte tid än . Men om en vecka får jag väl säga så. Fast helst vill jag vara ledig minst en vecka. Hinna ta några djupa andetag... Men det mesta i prylväg är förberett - men kanske bra om huvet hänger med! Mentalt fatta - fast det kanske man inte gör förrän efteråt.

• flinx

Jag blev förvånad när jag första gångerna läste om att man skulle skriva brev inför förlossningen och trodde det var nåt man skulle ombes göra. Jag tyckte det lät motigt för hur fan ska jag veta hur jag vill ha det om jag inte har fött barn förr och inte har en aning omhur ont det kommer göra. Nu har jag ju fattat att de flesta (bm på föräldrainfon och bm i mölndal och Varberg) tycker de där breven är too much. Visst säger de att de kommer läsa och att man böra skriva ner om man är orolig för nåt men någon sa rakt ut att några uppsatser hade de inte tid eller lust att läsa. Jag litar faktiskt på att de kan sitt jobb så där kan jag inte sälla mig till kontrollfreaksen. Jag tror de kommer känna av situationen och märka om man behöver gå tyngre smärtlindring eller inte.

I veckas jobb till och fortfarande försöker folk skjuta över grejer på mig. Jag var väl naiv och troode folk skulle visa förståelse men nu märker jag att jag får kavla upp ärmarna och verkligen säga nej när andra jäklar bara försöker skjuta ifrån sig jobb.

Bra lista bebbe! Jag tror verkligen att det är olika. Och det har vi ju märkt bara på oss här på tråden att det inte finns någon standardgraviditet. Sen upplever alla olika. Jag tycker det är jättesvårt att svara på frågan "sparkar det mkt?" Jämfört med vadå? Jag tycker inte jag känt av sparkar alls - mest buffar och spjärn, tryck utåt.

teneriffa! Nice!

När blir det inflyttning om ni tar det HG?

Svar på tråden Midsommargänget III