Inlägg från: HååGe |Visa alla inlägg
  • HååGe

Midsommargänget III

Ensam hemma inatt igen. Grabben sover och jag avnjuter en fruktsallad. Måste börja fundera liiite på beach -06. Såg Surfers otroligt fräscha nuna idag och blev minst sagt inspirerad.

• HååGe

Gratulerar Esther och så vill vi passa på att tacka så väldigt mycket för pekboken vi fick igår!!!
    Tanten - jag tror inte att det är ett tecken på vändningen i sig, men när barnet börjar sjunka längre ned i bäckenet så kan man ju helt klart få körningar i ljumskarna och känna ett tryck mot bäckenbotten och få lite ont i symfysen (alltså överst på blygdbenet). Jag tror att Pricken skrev att hon började känna sådant nu.

• HååGe

Big problems yes! Vad synd. Jag är dessutom rätt kass på datorer och väntar i vanlig ordning på att någon annan skall ordna problemet. Slappt av mig - jag vet.

Fliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinx!!!!!!!

• HååGe

Göteborgare med skallig (nästan) bebis här!!!

Nu har jag varit ute och sprungit!!!!! Eller tja, så där jättemycket löpning blev det ju inte. Jag hade nog orkat hela min runda om det inte varit för att jag blev så nödig på vägen så jag fick ibland stanna och gå lite. Gjorde sedan 30 situps och 20 armhävningar (på knäna). Nu känns det så otroligt skönt. Vore sjysst om man hann göra detta iallafall två gånger per vecka. Det kan man väl bara drömma om.
    Nu har vi fått nys om en stuga på Tjörn som vi kanske hyr i sommar. Lite dyr, men den ligger precis vid havet!!

Igår var min son för första gången på Ikea. Han belv så överstimulerad av allt så han kunde inte sova. Han sov överhuvudtaget inte middag igår så idag sover han heeeela tiden. Vi hade sedan mormor här som barnvakt och var ute och tog en öl. Häääärligt!

• HååGe

Jag sa aldrig att jag var pinkenödig.... Säger inte mer - ni får använda er fantasi - och jag vet ju hur livlig den är!

• HååGe

Skojigt det där med Surfers aprilskämt! Hahahaha!! Såna spralliga kompisar vill jag också ha. Min hippa var onekligen av det lugnare slaget, men trevlig såklart.

Jag blir helt matt av krämgrejen. Jag har just nu bara apotekets och kör med rengöringskräm och skulle aldrig ha tvål i ansiktet. Har snustorr hy och har fått sluta med cliniques "dramatically different moisturizing....." för den var inte fet nog. Sedan orkar jag inte köra ett helt dyrt paket. Man kan ju inte bara köpa en rengöring av ett märkeutan då känner jag att jag måste köpa hela rejset och det har jag ju aldrig råd med så det blir apotekets. Hur tror ni Bodyshops grejer står sig i konurrensen? Jag måste köpa ny ögonkräm (hade även här cliniques) och vet inte vad det skall bli. Maken flyger utomlands snart så han får väl kirra lite lyx till sin kvinna.
    Åldresnoja? Tja, Timisen och ni andra. Jag är kanske inte sådär urgammal, men i vår släkt (på mammas sida) blir vi rynkiga tidigt och jag har precis hur många rynkor som helst, inklusive hängande ögonlock som jag ärvt från pappa. Inte roligt! Sömn och vatten är bra, men nu känns det som om nattkrämen skall göra entré i mitt liv. Hur kommer jag att se ut som 50-åring? Som Lena Nyman (100 cigg om dan har satt några spår där)? Operation av ögonlock står på min fåfängslista.

Vad mer har avhandlats? Jag har glööömt!

• HååGe

Aha Munter! Biotherms olivkräm verkar något jag skall kika lite på!
    Jag har aldrig behövt pudra mig för att se blek ut !

Tips i dagens DN till våren och sommaren:

2005 De Bortoli Semillon Chardonnay. Bag in box. Ett absolut fyndvin enligt Bengt-Göran Kronstam. 179 bagis. "Ett högst angenämt och generöst vitvin för en mycket ringa slant. Doften är sötfruktig och inbjudande, smaken fullmatad och god i hustypisk, torr, alkoholmättad fruktstil". (nr 16446)
    En sådan box skall jag ha i stugan på Tjörn i sömmar!

• HååGe

Jag tror som Esther (och är ändå medicine doktor - kan ändå inget om detta just), att alla kroppens celler ju omsätts och byts ut någorlunda ofta (nåja - nästan alla). Det är väl en ständig process som kommer ut med kisset, bajset och svetten och lite sådär. 1 1/2 liter är nog inte supermycket mer än vanligt om man tänker på att det mesta i kroppen omsätts på det här sättet.
    Min grabb är sjuk! Det är jättehemskt. Han är lite snorig, men har ingen feber men är jätteledsen och kinkig och gråter när han skall äta. Nu skulle man haft den där flytande alvedonen som Esther tipsade om. Vi har bara stjärt-panodil. Har lyckats peta in en och den gav bra effekt så nu sover grabben sött. Hoppas på en lugn natt...

• HååGe

Alltså - helt hjärtskärande att inte kunna göra mer för honom!

Tips - jag tycker att sötad yoghurt typ vaniljyoghurten eller den med melonsmak är för söta. Nu har jag kommit på att man kan ringla lite honung över den naturella, magra yoghurten och har frukt i. MUMS!!! ...och inte alls lika sött då.

• HååGe

Vad var det jag sa? (och Esther). Vilka uppslagsböcker vi är!

Hur uppgraderar man till nya FL-varianten?

Svar på tråden Midsommargänget III