Inlägg från: HååGe |Visa alla inlägg
  • HååGe

Midsommargänget III

Jag vill också komma in på läkarlinjen!
    Plugga i Göteborg är uteslutet förstår jag Timisen. Nämen Ume är säkert jättebra.

Promenad kontra löpning beror väl på vad man menar. I fettförbränningssynpunkt är de nog lika effektiva, det är bara det att man måste gå i 2 timmar för att få samma effekt som när man springer i 40 minuter. Vad gäller kondition så kan aldrig promenader tävla med löpning i effetivitet.

• HååGe

Jag tror att det är en massa folsyra i spenat och vissa tror ju att man skall äta folsyra för att lättare bli gravid, men så är det ju inte.
    Vad gör sjukgymnasten med dig OZ? Bra att du är bättre.

Jäklar - någon gråter!

• HååGe

OJoj, han låter kompetent så det räcker OZ. Jag skulle hellre gå till en sjukgymnast med OMT-examen än till en kiropraktor med min nacke. Ingen kiro skall rycka och dra i nacken! Tag varning alla FL-väninnor!
    Tant - jag har läst mitt meddelande och skall försöka att ordna så att jag tar mig in där...
    Jag har aldrig jobbat med gravida, men så vitt jag minns så skall inte sådana bälten provas ut. Möjligen finns det storlekar typ S, M och L, men det jag har är det bara kardborre på så att det kan passa vem som helst. Jag behövde det dock aldrig för jag fick ont, men inte så ont.

Maken jobbar kväll IGEN! Jösses vad många ensamma kvällar jag har nu för tiden!

• HååGe

Cocci, om du äter sååå lite så går din kropp kaske på sparlåga? Då är förbränningen kanske låg som Flinx säger och då går du inte ner ett gram. Rejälare måltider ökar på förbränningen. Kellogs till middag är jag välbekant med och det är INTE bra! Jag tror på kycklingfilé i ugnen med lite råris och massor med grönsaker!!! Skall jag säga som äter rätt dåligt just nu och är sugen på mackor heeela tiden. Kommer väl aldrig att tappa mina sista sladderkilon!

• HååGe

Flinx - tror att jag har läst på amningshjälpens sida att man - som du säger - kan mjölka ur lite först om det kommer jättefort. Jag har som bekant det motsatta problemet så mina råd är väl inte värda sådär jättemycket. Antagligen anpassar sig lillen och du till varandra ganska snart.
    Nu - kvällsbad i handfatet. Nu får han snart inte plats där längre och då måste vi shoppa balja för jag tror inte att han vill duscha riktigt än.
    Minitina - det var precis det jag ville säga till Cocci, men dina ord låter mycket proffsigare!

• HååGe

Sonen gillar FL. Sitter i knät och är jätteglad!
    Stackars Esther. Du får snacka allvar med bäbisen! Kan ni inte prova att ge bara 1 dl semperdricka innan hon skall sova en kväll??? Inget händer med amningen för du ammar klart först och ger henne lite flaska efteråt och sedan bums i säng.
    Jag fick inte heller mina 45 minuters bonussömn i morse. Grrrrrrrrrrrr.

Efter att ha speglat mig idag:
    - tips på rynkkräm, JA TACK!
    - Ordentlig mat, inget godis och mer motion.... kanske dags att börja ett nytt liv??!!!!

• HååGe

Gött att ni snart slutar jobba!

Spiral insatt. Det gjorde helt enkelt förbannat ont. Nu blöder jag som en gris och har mensvärk. Vad hände med säkra perioder? Är inte det en underbar preventivmetod? SÅÅÅÅ ogärna blir jag ju inte gravid igen. Får väl knapra Iprén igen och leta bindor i badrumsskåpet.

• HååGe

Egen lasagne! Köp färska plattor och Keldas ostsås. Varva bitar av stekt kycklingfilé med färska tomater och förvälld spenat med ostsåsen och pastaplattorna. Toppa med ostsås och lite riven ost. Lite vitlöksstekta champinjoner är gott att ha i också. Gratinera i ugnen en kvart eller så så att allt blir varmt och osten smälter. En höjdare!!!

• HååGe

Min tröstmat sedan länge - chokladpudding på pulver! Så totalt oraffinerad och radhusmässigt. Elvispa länge så att det blir riktigt fluffigt. Ät inte mindre än 2 portioner. Är man riktigt läbbig har man vispgrädde på. Vill man spara 5 kalorier så tar man och vispar mellangrädde.

Mer seriöst smalaternativ är chokladkaka med limesmak och vispad mellangrädde. Finns på arlas hemsida. arla.se

• HååGe

Min tröstmat sedan länge - chokladpudding på pulver! Så totalt oraffinerad och radhusmässigt. Elvispa länge så att det blir riktigt fluffigt. Ät inte mindre än 2 portioner. Är man riktigt läbbig har man vispgrädde på. Vill man spara 5 kalorier så tar man och vispar mellangrädde.

Mer seriöst smalaternativ är chokladkaka med limesmak och vispad mellangrädde. Finns på arlas hemsida. arla.se

Svar på tråden Midsommargänget III