Inlägg från: HååGe |Visa alla inlägg
  • HååGe

Midsommargänget III

Haha, Bree som jag är så erkänner jag (igen?) att jag bara sett syp två avsnitt av DH. Maken ser på hockey och jag får nog snällt banda dokumentären. Jag vet av erfarenhet (bandar typ ett program vartannat år) att mina bandade program brukar glömmas bort. Kanske dags att slänga ut videon?
    Hoppas att hockeyarenan blir bombhotad så att jag får se mitt program!

Godissugen IGEN! Jag småäter så mycket skräp att jag borde skämmas! Dags att strukturera upp kosten tror jag. FÅr be OZ om hälsotips. Har kanske någon mjuk gammal morot i kylskåpet.

• HååGe

Jag går omkring och är så glad att sonen skall få lyxbrallor från Skåne!. Han är en decimeter för kort än så länge å de passar nog inte förrän tidigast i maj, mrn jag kan ju gå hemma och titta drömmande på dem så länge.
    Allvarligt talat - Polarn och Pyret har så grymt snygga grejor nu till våren. Fleeceröjor och jackor för små barn som är så dödsfräscha. Hoppas att han slutar växa snart så att man kan unna honom lite dyra pryttlar...

Vad avhandlas annars idag? Jag skall snart ut och promenera med grabben (what's new). Frågan är om jag skall dricka kaffe först? Svåra beslut för hemmamamman!

Måste bara tillägga om Anna Wahlgren. Hon har massor av synpunkter på exakt hur man skall föda upp små barn, men själv orkade hon aldrig amma mer än 8 veckor. Hade dessutom svåra depressioner och anorexia under småbarnsåren med de första barnen. Har väl skiljt sig typ 8 gånger också.

• HååGe

Haha, jag ville inte heller föda barn utan att ha färgat fransar och bryn. Gjorde det på salong! Dags igen kan jag lätt erkänna...

Semla - mmmm....

Gud vad jag INTE saknar jobbet! Vill verkligen aldrig tillbaka dit. Måste hitta något annat...
    Vad Vad Vad???

• HååGe

Toca, fick du svar p din bröstfråga? Ja vet inte när mina slutade göra superont, men det kanske var runt v 12 eller så. Innan det var värsta scenariot att någon skulle ge en en innerlig kram. Problemet återuppstår i början av amningen.

Smörja mellangrden måste ju vara heeelt bortkastat?

• HååGe

Piano genom ett nyckelhål. Hm, ja så känns det faktiskt. Nu skall jag vara messerschmidt och påpeka att elefanter är dräktiga i inte mindre än 22 månader, alltså helt ofattbert länge så om Flinxan går massor över tiden så ligger hon i lä jämföert med elefanten. Tur att man inte är gravid så länge. Jag var ju stundtals en sådan ragata att ingen hade stått ut i ytterligare 13 månader. Fast å andra sidan skulle sonen ännu inte vara född och jag skulle vara en utvilad kvinna. Å tredje sidan skulle jag fortfarande jobba - blä.

• HååGe

Jag gillar köpesemlor! Har dåliga erfarenheter av svärmors hemgjorda semlor helt utan finess. Stenhård bulle, lös grädde och mandelmassa som en stenhård kula i mitten. Jag måste prova att göra egna - fast jag har inte riktigt tid...
    Heergud - tänk om Flinx ligger där nu med värkarbete och allt. Stackars människa! Fast det är häftigt också ju.

• HååGe

Har ögnat lite på de senaste sidorna. Håller med om att vänskapsgrejen är knepig. Jag var tokblyg när jag var liten och hamnade ofta i kläm i "bästis-situationer" när jag gick i typ mellanstadiet. Det tar lång tid att lära känna mig på riktigt så jag har inte mängder med nära vänner utan sådana som jag totalt kan slappna av med istället. Med åren blir det ju ett bra gäng. Har kontakt med en hel del från universitetstiden, men från gymnasiet - inte en kotte. Jag har nog ändrat mig lite väl mycket sedan den tiden (eller inte ändrat mig alls antagligen utan gick på fel skola).

Freedom tower var väl ganska snyggt? Min kompis man fick en resa för två till N.Y i julbonus!!! Snacka om att ha fel arbetsgivare - inte ens en biobiljett i julklapp.

Har totalt ångest över att gå tillbaka till jobbet efter den här ledigheten är slut. Saknar det inte alls och dagdrömmer om att få gå in till chefen och säga upp mig. Problem - vad skall jag göra istället? Lite väl mycket spetskompetens på mig så det finns väl inte en själ som vill anställa mig. Hm.....

FREEEEEEDAAAAAGG!
    Nu undrar ni varför jag gläds åt fredag som ändå alltid är hemma? Jo, vi får ha mr Hellagumma hemma i hela två dagar = lättare att gå på toa när man vill etc...

• HååGe

Kanelbullekampen! Jag kämpar samma kamp mot alla slags bullar. Nar jag kommer in från dagens promenad med vagnen så är det ju ljuvligt att (äntligen efter gravillamående och grabbens magonda) få sätta på en kopp kaffe och vad passar bättre då än en härlig bulle - eller semla för den delen.

För att jag klagade så igår på sömnbrist och hemsk huvudvärk så sov grabben fem timmar i sträck innan första (och enda) matningen inatt. Så idag mår jag som en drottning. Inatt eller imorgon skall jag få sova på soffan (lite kort, men ändå) och så skall mr Hellagumma mata grabben med flarra så att jag får sova 7-8 timmar isträck. Hoppas att det funkar.
    Just nu sover han dessutom (inte mr Hellagumma utan mr Hellagumma JR) middag i sin vagga och har gjort det i en kvart. Han brukar ju alltså inte göra det så nu är jag superglad. Kanske en utveckling i rätt riktning?????
    Fasen vad grannen spelar dålig musik på väldigt hög volym. Skönt att man skall flytta till ny lägis snart. Det är ju sju bajsmånader kvar! Tiden går såååå långsamt.

• HååGe

Det är en sju helvetes prestige med amningen. BB var nästan värst och det finns MÅNGA amningshysterikor på FL så skriv inte där om ni får problem! Tack och lov är min sköterska på BVC vid sunda vätskor och säger med en axelryckning att det ju bara är att ge lite mer tillägg om inte mjölken skulle räcka. Än sen liksom? Känns bra och det är ju det vi gör. Fast efter nattens många sovtimmar hadet jag otroligt mycket mjölk vilket har glatt matvraket/vampyren/igeln/ hela dagen. Kanske är det därför han sover så gott nu?

• HååGe

FLINX - tjenare! Du har väl loggat ut och kommer aldrig att se detta inlägg för du kanske loggar in först om fem dagar igen...
    Jag minns mina första mjölkbröst med fasa! Det var som om man knött in 17 tennisbollar innanför huden på var sida. I början heter det att mjölken rinner till. Några månader senare när samma sak händer kallas det mjölkstockning (????!!).

Svar på tråden Midsommargänget III