Midsommargänget III
Minitina - fy fasen vad seriöst att balansera hjulen på bilen!
Nu måste jag nog byta på sonen - jädrar vad det brummar i brallan! Bajsorama misstänker jag.
Minitina - fy fasen vad seriöst att balansera hjulen på bilen!
Nu måste jag nog byta på sonen - jädrar vad det brummar i brallan! Bajsorama misstänker jag.
Tja, "vårt" kök är från 00, men är inte snyggt och så otroligt dåligt planerat så jag säger detsamma "has got to go!". Hur slänger man bort ett helt kök? Hyr container? Säljer på Blocket????? Gamla vitvaror känns så snuskigt på något sätt. Vi köte nytt kylskåp i somras och det piggade upp hela köket.
I lägenheten vi köper är toastolen original från 1962! Kommer jag att sätta min lilla ändalykt på den och kissa? NOPE! I samma ögonblick som vi kliver ver tröskeln så har vi med oss en ny toalett - sanna mina ord! Hur kan man renovera ett badrum och INTE byta en toa som är 40 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) år gammal???
Storfisarn sover mycket bättre på natten när han får "släppa väder" på dagarna. Numera sover vi väl alltid mellan 6 och 7 timmar. Däet gör att man fungerar men det faktum att de tinte är timmar i sträck gör att man ändå alltid är lite trött. Har idag foundation (som jag aldrig har annars) för att dölja ringarna under ögonen.
Jäklars vad jag skriver!! Måtte Hj vakna snart så att han inte sover bort hela dagen. Å andra sidan kul att kunna skriva här lite mer än vanligt.
Hej hej, måste tillägga att en spjälsäng upp och ned även blir en barnbur, men det får man väl inte säga?
Det hör inte hit kanske, men Hj har sovit sju timmar i sträck inatt! Sedan fick han lite mat och därefter sov han i två timmar till! Nu ligger han och skrattar på golvet. Sömn är underbart!!!
Jag bad maken läsa för jag tycker också att det var väldigt fint. Jag ser verkligen fram emot att få så mycket samspel med mitt barn! Man är just nu glad om han ser mig i ögonen några ögonblick då och då, men så mycket interaktion är det ju inte. På morgonen, när han har vaknat och ätit ett rejält mål mat så är han som allra gladast och då fyrar han av leende efter leende emot en och det kan jag bara säga är underbart.
Annars går dagarna och inte händer det så mycket, men i min hjärna desto mer. Jag målar, tapetserar och surfar på köksbänkar på nätet. Så här kan jag ju inte hålla på i nio (!!) månader.
Några nyheter om tantens husköp?
jag tror ändå att jag vinner tävlingen om vem som är glåmigast! Får man extra poäng om man har en pluffsmage och en rumpa som är totalt oformliga? Har promenerat så fort jag kunde idag, men jag tror att det måste till ändå mer kraft för att någonsin få fason på mig igen. I den här kalla och torra luften blir ju dessutom ansiktet helt krackelerat av torrhet.
Huliganen pruttar vidare och signalerar att han har sovit färdigt. Blöjbyte nästa.
Varför kommer aldrig min kökskatalog från IKEA? Något att bläddra i när man ammar iallafall.
Jag var med Hj på efterkoll på Bm-gruppen nu i veckan. Jag fick byta BM eftersom min superBM numera är tjänstledig. Den nya kändes helt okej hon också. Hon tog ett bodvärde på mig som var helt bra och så diskuterar man ny preventivmetod. Hj var lite stökig så vi gjorde aldrig någon gynkontroll. Jag känner mig väl lite småslapp i underlivet fortfarande, men det känns som om det har läkt ihop bra och gör ju inte ont längre så vi skippade den. Jag skall tillbaka i början av april och sätta in spiral då. De är gulliga där som vanligt och säger ju att man får ringa om man undrar något. Just det, vi pratade lite om träning och jag sa att jag så snart det blir väder vill börja springa. Hon tyckte det vore sjysst mot bäckenbotten att vänta tills tre månader efter förlossningen och ta power-promenader så länge. Annars är det fullt tillåtet med motionscykel etc. Jag vet faktiskt inte hur jag skulle kunna springa med dessa ömma bröst - måste då investera i en superBH.
Hoppla, sonen gråter redan och jag som precis har loggat på. Har haft en fruktansvärd tur på stan med försenade spårvagnar och snömoddsisvatten upp till vaderna och ösregn i ansiktet. Skall vara hemma och försöka mysa idag istället. Ingen långpromenad alltså.
Jädra chef Flinx! Hur kan det vara så svårt att fatta att man har annat att tänka på i vecka 38?!?!?! Vad hände med de där männen som var så rädda om gravida kvinnor så at man inte fick stå, inte bära tungt och kom och puffade upp kuddar bakom ryggen? Inte finns de på jobbet iallafall! Nackdelen med att vara pigg och spänstig genom graviditeten är väl att folk omkring inte begriper att man faktiskt vill och BEHÖVER vara ledig den sista tiden? Inga värkar idag? Fika till veckan med hemmaHG????? Kanske med schwester Esther också???
Gärna bättre väder! Det här tar ju knäcken på vem som helst. Lite mindre snö för vagnskörning tack.
Jag var inne hos BM jättekort tid, men det var nog för att jag har fått en ny. Jag hade gärna pratat bort tre kvart med min gamla vanliga BM. Jag måste sätta mig in i de där olika spiralerna. Varför har jag för mig att hormonspiral skulle passa mig bättre? Har väl små broschyrer någonstans. Jo, hon tog ett blodvärde på mig, alltså det kära gamla Hemoglobinvärdet. Det var på 126 så jag tänker inte knapra på Niferex eller liknande förrän jag blir gravid nästa gång (herregud, NÄSTA gång, finns liksom inte på kartan just nu).
Hj somnade om och sover och sover och jag borde inte ha druckot thé och surfat runt utan SOVIT i min säng! Dumma jag!
Ja GUD ja! Min ömma och stela kropp vill såååå gärna gå på brutal jympa! Jag brukade gå på ett boxningspass där man blev som ett utskitet päron. Blod, svett och tårar liksom. DET längtar jag verkligen efter! När vi får bilen (haha, kanske 1:a mars, hoppas hoppas) så kan man ju köpa 10-kort och dra snabbt till ett gym och riva av ett pass och sedan komma svettig hem och amma igen. Kanske...