• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    Erya skrev 2012-09-04 21:55:49 följande:
    Inatt hoppas jag att jag kan sova, 2 nätter i rad nu som jag bara har vänt och vridit mig... är nådigt trött men verkar inte kunna sova på nätterna, har sovit dåligt några veckor nu, men jag räknar med att det lär bli så de närmsta åren ;P

Har börjat få ilningar/drag nu i svanskotan, eller skinkorna så att säga, samt ilningar i blygdbenet, inte så det gör hemskt ont, mer en obehaglig känsla.

Har fortfarande ont i benen, höften och ryggen, var ok i söndags, men efter 2 timmars jobbande (jobbar ju med småbarn) så hade jag börjat få ont igen :(

Hoppas jag kan fixa läkarintyg snabbt så jag kan bli omplacerad till en stor barns avdelning där det är mindre lyft och inte lika mycket va på golvet.

Nu ska vi ut med hundarna, sen ska jag (förhoppningsvis) sova gott heeeela natten ;)

Godnatt och sov gott
    Jag sover inte alls bra på nätterna & inte gjort det på ett bra par veckor, tror att psyket förbereder en på vad som komma skall. Uh da vännen, det låter som början på foglossningar, så började det hos mig med & nu är det något jag dras med 24/7 i varierande smärtgrad. Hoppas du får omplacering. Inte kul att behöva anstränga sig när man redan har så ont!

Själv är jag slutkörd idag, vi hade en heldags workshop med jobbet igår & att sitta på en hård stol i 7 timmar är inte att leka med med mina bäckenledssmärtor. Så idag är jag slutkörd. Jisses, helgen får komma mer än gärna, typ NU!

Ta hand om dig!   
  • Erya

Usch ja, att sitta ner längre stunder fixar jag inte :P

Onsdagens jobbande över, i morgon blir det lååååån arbetsdag, för vi ska ha matfest efter jobb (18-20) med föräldrar och barn, fast då ska man mest organisera, äta och mingla (å sen städa upp)

sen e det ju fredag och efter det dåå... då är det den underbara saken som kallas helg :D

Inte varit så uppskattat som det är nu för tiden ;)

Men, man mår i alla fall inte illa, som jag brukar trösta mig med

• 2009

Usch så tråkigt med foglossning så tidigt, hoppas det inte blir värre för er. :( Jag hittade ett ställe med mammabyxor efter tips från några vänner, så jag köpte mitt första par idag! Kände mig som en jättebäbis och fnissade för mig själv när jag stod där i provrummet med mudden långt upp över magen, men de var riktigt mysiga ändå! Mamalicious hette märket, med stretch så de satt riktigt skönt. Så nu är det bara för magen att växa på sig, jag är redo! Hoppas ni får en fin kväll, jag ska lyxa till det med varma mackor till middag :)

• Erya
    2009 skrev 2012-09-05 18:17:44 följande:
    Usch så tråkigt med foglossning så tidigt, hoppas det inte blir värre för er. :( Jag hittade ett ställe med mammabyxor efter tips från några vänner, så jag köpte mitt första par idag! Kände mig som en jättebäbis och fnissade för mig själv när jag stod där i provrummet med mudden långt upp över magen, men de var riktigt mysiga ändå! Mamalicious hette märket, med stretch så de satt riktigt skönt. Så nu är det bara för magen att växa på sig, jag är redo! Hoppas ni får en fin kväll, jag ska lyxa till det med varma mackor till middag :)
    Åt pizza ;) Och så har jag bakat kokoskladdekaka, fast den ska jag ha med till Matfesten på jobb i morgon kväll :P
  • 2009

Åh, kladdkaka! :) Är det någon av er som har fått några cravings? Jag är dödligt förtjust i potatis just nu, i alla möjliga former men kanske helst bara kokad :) Sushi också, men det är jag galen i i vanliga fall också... Men mitt sötsug är som bortblåst! :O

• Erya

Nja inte direkt, har dock börjat gilla mjölk igen, vilket jag inte druckit (rent) på 20 år ;)
    Sen är det mitt vanliga på pizza (pepperoni pizza *nomnom*) och glass ;)

Inte direkt godis sugen, ite kaksugen heller, men märkt att om jag börjar äta så trycker jag i mig rätt mycket :P

• Laliii
    Erya skrev 2012-09-05 16:48:18 följande:
    Usch ja, att sitta ner längre stunder fixar jag inte :P

Onsdagens jobbande över, i morgon blir det lååååån arbetsdag, för vi ska ha matfest efter jobb (18-20) med föräldrar och barn, fast då ska man mest organisera, äta och mingla (å sen städa upp)

sen e det ju fredag och efter det dåå... då är det den underbara saken som kallas helg :D

Inte varit så uppskattat som det är nu för tiden ;)

Men, man mår i alla fall inte illa, som jag brukar trösta mig med

Ja uh, sitta på en hård stol, nightmare! Idag jobbar jag sista dagen på kontoret för veckan & imorrn är det hemifrån! sååå skönt! och sen , sen är det HEEELG!
  • Laliii
    2009 skrev 2012-09-05 18:17:44 följande:

Har oxå kikat lite hos de, väldigt fina kläder :)
  • Laliii
    2009 skrev 2012-09-05 21:05:01 följande:
    Åh, kladdkaka! :) Är det någon av er som har fått några cravings? Jag är dödligt förtjust i potatis just nu, i alla möjliga former men kanske helst bara kokad :) Sushi också, men det är jag galen i i vanliga fall också... Men mitt sötsug är som bortblåst! :O
    Mina cravings är följande:

- Oboy
    - Tomat (äter det som äpplen)
    - I början av graviditeten var det nektariner   

Inte heller sådär super sötsugen!    
  • Laliii

Morrn alla :)

Sitter på jobbet sedan 1 timma tillbaka & jobbar. Jisses vad slut jag är, tur att man jobbar hemifrån imorgon. Känner mig lagom slut efter veckan. Igår var jag & maken & tittade på hockeymatch (Elitseriegenrep mellan AIK - SSK), vi går ofta & ser på AIK's matcher under Elitserien. Men igår visste jag inte hur & vart jag skulle sitta, stolarna är ju inte skapade för gravida med foglossningar. Efter andra perioden åkte vi hem. Hur ska det gå resten av elitserien?haha! Får köpa en sittkudde & ha med.
    Men innan matchen gick vi in till Lindex & köpte 3 ur gulliga plagg till bebisen, bild kommer upp i bildtråden.

Utöver det är allt som det brukar vara, magen växer, foglossningarna fortsätter, dock inte blivit sämre, har dock fått mer halsbränna :(. Idag är det 13+4 :)

Ha en fin dag alla!    

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013