• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • carin81

Laliii- kan också vara tala gott om ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Riktigt gulliga, duktiga och framför allt proffisiga.

• Lilo89

Ja om 12 timmar ligger jag och kollar på mitt lilla hjärta. Hoppas jag.

• Lilo89

Jag är väldigt nyfiken på hur ni berättade för er partner att det ska bli tillökning i familjen.

Jag kan börja med att berätta hur det gick till för mig.

Jag hade utebliven mens men det har hänt att den hoppar över en månad, det sker nån gång om året. Jag hade mått illa lite till och från i några dar innan men det var väldigt jobbigt dagen innan och då var även min bröst större än vanligt. Men jag slog bort tanken för att inte bli besviken och den natten så fick jag springa till toa för att spy. Då trodde jag med säkerhet att jag hade blivit matförgiftad. Samma natt vid halv 4 så skulle jag kissa och jag vet inte varför men tanken flög i mig att jag skulle kolla med ett grav-test. Till min förvåning så var det två sträck, i min trötthet så gick jag in till min man och kläckte ur mig "Älskling, jag är med barn" Han i halv dvala säger " Hoppas inte för mkt, testet kan visa fel" Jo visst kan han ha rätt, sen ringde jag till mödravårdscentralen och prata med dom. Jag fick en tid bara en timme efter bokningen. Det visade sig att jag var i vecka 8+ då.

• CinnamonMai

Vi bestämde oss för att försöka få barn dagarna efter midsommar. Trodde inte att det skulle ta sig på första försöket men hade ÄL helgen efter, så vi provade.

Någon vecka senare började jag känna mig gravid och sa till maken att jag måste vara skengravid, för så tidigt tyckte jag inte att jag kunde känna något. Vi bestämde att vänta med att testa till BIM, men 4 dagar innan gjorde jag ett positivt test. Maken var på övervåningen så jag gick bara upp till honom och visade det och han sa något i stil med att han visste det...

Önskar att jag haft något mer spännande att berätta, men jag kan aldrig hålla tyst någon längre stund om något till min make så han visste ju att jag hade köpt hem tester och att jag tänkte ta ett, även om jag sagt till honom att det kunde vara för tidigt.

• Lilo89
    CinnamonMai skrev 2012-08-27 23:05:25 följande:
    Vi bestämde oss för att försöka få barn dagarna efter midsommar. Trodde inte att det skulle ta sig på första försöket men hade ÄL helgen efter, så vi provade.

Någon vecka senare började jag känna mig gravid och sa till maken att jag måste vara skengravid, för så tidigt tyckte jag inte att jag kunde känna något. Vi bestämde att vänta med att testa till BIM, men 4 dagar innan gjorde jag ett positivt test. Maken var på övervåningen så jag gick bara upp till honom och visade det och han sa något i stil med att han visste det...

Önskar att jag haft något mer spännande att berätta, men jag kan aldrig hålla tyst någon längre stund om något till min make så han visste ju att jag hade köpt hem tester och att jag tänkte ta ett, även om jag sagt till honom att det kunde vara för tidigt.
    kul att det gick på första försöket. för oss tog det 2år.
  • Erya

Tja, jag gjorde ju blodprov hos läkaren (skulle kolla allergier så vi tog ett extra rör eftersom jag hade haft ömma bröstvåor och mensvärk i 2 veckor) På morgonen (förmiddagen) dagen efter ringer läkaren och berättar att det var positivt varpå jag utbrister "Wohoo!" och sambon som ligger bredvid i sängen säger "jaha, då blidde det inte mer sex på 9 månader" ;) Slutade med pillerna i oktober förra året (använt preventivmedel sen 15 år tillbaka) och nu när jag väl tänkte jag skulle börja räkna på hur lång cykel osv jag har så blev jag gravid :p bra timing helt enkelt

• Laliii
    carin81 skrev 2012-08-27 21:15:09 följande:
    Laliii- kan också vara tala gott om ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Riktigt gulliga, duktiga och framför allt proffisiga.
    Verkligen, så nöjd med de :)
  • Laliii

Hehe vad skoj & läsa hur ni fick reda på det :)

Vår graviditet var inte planerad. Jag hade haft ont i magen & brösten i nästan 2 veckor & det var 2 veckor innan min väntade mens, men det var ovanligt för mig att ha så ont & så länge. Men i och med att vi inte hade aktivt försökt att bli med barn (kondom & avbruten sex) så trodde jag verkligen inte att jag var gravid. Den 7/7 skulle vi gifta oss, så dagen innan bestämde jag mig för att ta ett gravtest för att lugna mina nerver (som alla andra gånger min mens varit sen) & så skulle min mens komma när testet visade negativt. 

Så vi köpte ett gravtest, jag kissade på den, lade testet upp och ned på bänken i badrummet & gick ut. 5 min senare (man skulle avläsa den efter 5 min) sade min man att det var nog dags att titta på den. På väg till toan sade jag till honom: Du vet att sannolikheten att jag är gravid är väääääldigt liten. (han har velat ha barn väldigt länge) Ja, det vet jag sa han. Jag tog testet, vände på den & den visade tydligt 2 röda sträck. Chocken som slog var r denna värld. Min sambo brister ut: Är du arg på mig?! Haha min älskade man, varför skulle jag vara det. Sen så läste han på gravtest instruktionen att man inte skulle vända testet upp & ned. Fine tänkte jag, då har testet visat fel. Så vi köpte ett till.

Men visst visade även den klart & tydligt att jag var gravid :) Så efter en stund, när chocken lagt sig, kom glädjen smygandes. VI är tacksamma över att vi fått bli med barn!

• Anma
    Laliii skrev 2012-08-27 15:51:50 följande:
    Inte alls :) Välkommen välkommen & massa grattis :) Hur mår du än så länge?
    Tack! :D
    Jag har varit så sjuk trött, men i övrigt mått bra. Inget illamående, förutom om jag inte äter i tid så är supertacksam för det.

Kuul att få göra ultraljud igen, och va skönt att det såg bra ut! :) Vi ska göra KUBultraljudet nästa vecka!
  • Erya

Haha Laliii :P

Jag hade lite det med gravtesten innan också, varje gång jag trodde jag var sen och gjorde ett gravtest kom mensen senare på dagen eller dagen efter :P Så denna gången gjorde jag inget hemma-test :P

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013