Hehe vad skoj & läsa hur ni fick reda på det :)
Vår graviditet var inte planerad. Jag hade haft ont i magen & brösten i nästan 2 veckor & det var 2 veckor innan min väntade mens, men det var ovanligt för mig att ha så ont & så länge. Men i och med att vi inte hade aktivt försökt att bli med barn (kondom & avbruten sex) så trodde jag verkligen inte att jag var gravid. Den 7/7 skulle vi gifta oss, så dagen innan bestämde jag mig för att ta ett gravtest för att lugna mina nerver (som alla andra gånger min mens varit sen) & så skulle min mens komma när testet visade negativt.
Så vi köpte ett gravtest, jag kissade på den, lade testet upp och ned på bänken i badrummet & gick ut. 5 min senare (man skulle avläsa den efter 5 min) sade min man att det var nog dags att titta på den. På väg till toan sade jag till honom: Du vet att sannolikheten att jag är gravid är väääääldigt liten. (han har velat ha barn väldigt länge) Ja, det vet jag sa han. Jag tog testet, vände på den & den visade tydligt 2 röda sträck. Chocken som slog var r denna värld. Min sambo brister ut: Är du arg på mig?! Haha min älskade man, varför skulle jag vara det. Sen så läste han på gravtest instruktionen att man inte skulle vända testet upp & ned. Fine tänkte jag, då har testet visat fel. Så vi köpte ett till.
Men visst visade även den klart & tydligt att jag var gravid :) Så efter en stund, när chocken lagt sig, kom glädjen smygandes. VI är tacksamma över att vi fått bli med barn!