• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Erya

Novalie var ett fint namn :)

Vi velar om vi ska ta reda på eller inte. I början sa vi båda tvärt nej till att ta reda på det, nu... funderar vi.... men vi är överens om att då dagen för RUL kommer så ska vi båda två vilja veta, annars kör vi med överraskning ;)

Blir det en flicka så tror vi hon kommer heta Alicia Isabell. Om det blir en pojke så har vi bara ett mellannamn än så länge, vi har spånat på vissa tilltals namn , t.ex Nicholas eller Nicklaus, Nicholaus.... men vi vet inte.

Det viktiga är i allafall att det är ett namn som fungerar bra internationellt (speciellt på engelska och spanska) eftersom större delen av min släkt är Colombianer (och många bor i USA och Kanada).

Men å andra sidan, vem vet.. namnen man har funderat på kanske inte alls passar till marsianen, det återstår att se.

Hade faktiskt en dröm för några veckor sedan, jag födde en flicka men sa då "Det är ju ingen Alicia Isabell.... det är en Samantha"

Samantha är dock ett namn jag aldrig har ens funderat på :P

• Piijuva

Jag vill kolla könet men det vill inte min kille så då kommer vi inte att kolla :( Jag vill så gärna veta för det blir mycket roligare att handla åt den lilla då :) Nu kan jag bara köpa neutralt.

Har någon här en vettig inköpslista åt bebisen? Jag har än så länge inte handlat något alls. Jag vet inte ens vart jag ska börja. Man behöver så mycket! Allt känns så rörigt

• Laliii
    Erya skrev 2012-09-10 21:13:01 följande:
    Novalie var ett fint namn :)

Vi velar om vi ska ta reda på eller inte. I början sa vi båda tvärt nej till att ta reda på det, nu... funderar vi.... men vi är överens om att då dagen för RUL kommer så ska vi båda två vilja veta, annars kör vi med överraskning ;)

Blir det en flicka så tror vi hon kommer heta Alicia Isabell. Om det blir en pojke så har vi bara ett mellannamn än så länge, vi har spånat på vissa tilltals namn , t.ex Nicholas eller Nicklaus, Nicholaus.... men vi vet inte.

Det viktiga är i allafall att det är ett namn som fungerar bra internationellt (speciellt på engelska och spanska) eftersom större delen av min släkt är Colombianer (och många bor i USA och Kanada).

Men å andra sidan, vem vet.. namnen man har funderat på kanske inte alls passar till marsianen, det återstår att se.

Hade faktiskt en dröm för några veckor sedan, jag födde en flicka men sa då "Det är ju ingen Alicia Isabell.... det är en Samantha"

Samantha är dock ett namn jag aldrig har ens funderat på :P
    Mycket fina namn :) Nämen är det du en latinamerikanska :) Det är jag med, halv ryss halv kuban :) Vi har satt Aurora för flicka & Nathan för pojke :) Inga mellannamn! Men som du säger tänkt om när bebisen föds så känns det inte alls som en Aurora eller Nathan.
  • Erya
    Piijuva skrev 2012-09-10 21:37:20 följande:
    Jag vill kolla könet men det vill inte min kille så då kommer vi inte att kolla :( Jag vill så gärna veta för det blir mycket roligare att handla åt den lilla då :) Nu kan jag bara köpa neutralt.

Har någon här en vettig inköpslista åt bebisen? Jag har än så länge inte handlat något alls. Jag vet inte ens vart jag ska börja. Man behöver så mycket! Allt känns så rörigt
    Jag kollade lite i denna tråden.

Sen får du ju själv avgöra vad du tycker är viktigt utefter de man läser :)
    Jag kommer väl köpa lite bodys och pyjamaser i både 50 och 56 innan födsel, sen får resten vänta tills bäbis är född (vet att min mamma har köpt mycket redan, samt har kvar sen brorsönerna)
    vi räknar med att vi kommer få mycket, eftersom både "farmor" och "gammel mormor" älskar att sticka/virka samt att det blir första barnbarnet för svärmor/svärfar :P

Sen är ju "farmor (min mamma då) en liten shopoman när det gäller baby prylar ;)

så bas utbud av kläderna, sen det vanliga: barnvagn, babyskydd (hyr vi nog från IF faktiskt), sovplats (vi har redan en spjälssäng), skötbädd/bord (av något slag) 1 paket blöjor (har nära till affären och man vet ju aldrig vilken storlek marsianen blir)... tja det mesta nämns i tråden jag länkade :)
  • Erya
    Laliii skrev 2012-09-10 21:38:07 följande:
    Mycket fina namn :) Nämen är det du en latinamerikanska :) Det är jag med, halv ryss halv kuban :) Vi har satt Aurora för flicka & Nathan för pojke :) Inga mellannamn! Men som du säger tänkt om när bebisen föds så känns det inte alls som en Aurora eller Nathan.
    Oh det var fina namn :)
    Ja man vet ju aldrig :P Alicia efter min mamma och Isabell efter mig, funderar på om jag ska slänga in Edla också efter svärmor, men vet inte riktigt vart det skulle passa in bäst i namn följden :P

andra namnet för pojke är också ett "släktnamn" på min sambos sida, väldigt ovanligt (finns 7 stycken i Sverige som har namnet fast inte som tilltals namn) Nickolaus Wiljami.... ja jag tror det :P
  • Laliii
    Erya skrev 2012-09-10 21:48:45 följande:
    Oh det var fina namn :)
    Ja man vet ju aldrig :P Alicia efter min mamma och Isabell efter mig, funderar på om jag ska slänga in Edla också efter svärmor, men vet inte riktigt vart det skulle passa in bäst i namn följden :P

andra namnet för pojke är också ett "släktnamn" på min sambos sida, väldigt ovanligt (finns 7 stycken i Sverige som har namnet fast inte som tilltals namn) Nickolaus Wiljami.... ja jag tror det :P
    Kul stavning på Wiljami :) Nickolaus var oxå fint :) Uh! Finns ju så mkt fint att välja mellan & det är ändå rätt viktigt, barnet ska leva med resten av livet hehe
  • Erya

Ja eller hur, fast å andra sidan så kan man ju faktiskt byta namn ;)
    Jo jag vill vara noga med att välja ett namn som inte = mobbning direkt, barn e j*vliga (jag vet jag jobbar med dem :P) de börjar ju redan runt 5 års åldern att tetas med namnen, än värre blir det när de börjar skolan.

Linda Binda var ju itne så farligt iaf :P

och om Nickolaus blir kallad för tomten e inte det hela världen heller :P

• Laliii
    Erya skrev 2012-09-10 22:13:44 följande:
    Ja eller hur, fast å andra sidan så kan man ju faktiskt byta namn ;)
    Jo jag vill vara noga med att välja ett namn som inte = mobbning direkt, barn e j*vliga (jag vet jag jobbar med dem :P) de börjar ju redan runt 5 års åldern att tetas med namnen, än värre blir det när de börjar skolan.

Linda Binda var ju itne så farligt iaf :P

och om Nickolaus blir kallad för tomten e inte det hela världen heller :P

hehe ja det kan de :) Ja men precis sånt tänker man ju oxå på :)
  • Emmut

Nu är även jag med i denna gruppen :) Beräknad förlossning är 29/3 .

Inväntar första ultraljudet om en vecka, ska bli spännande att få se det lilla livet som växer inuti mig :) 

• Laliii
    Emmut skrev 2012-09-11 09:35:50 följande:
    Nu är även jag med i denna gruppen :) Beräknad förlossning är 29/3 .

Inväntar första ultraljudet om en vecka, ska bli spännande att få se det lilla livet som växer inuti mig :) 

Välkommen & massa grattis :D Åh så spännande med första UL, det är verkligen en magisk stund! Hur långt gången är du?
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013