Piijuva skrev 2012-09-10 21:37:20 följande:
Jag vill kolla könet men det vill inte min kille så då kommer vi inte att kolla :( Jag vill så gärna veta för det blir mycket roligare att handla åt den lilla då :) Nu kan jag bara köpa neutralt.
Har någon här en vettig inköpslista åt bebisen? Jag har än så länge inte handlat något alls. Jag vet inte ens vart jag ska börja. Man behöver så mycket! Allt känns så rörigt
Jag kollade lite i
denna tråden.
Sen får du ju själv avgöra vad du tycker är viktigt utefter de man läser :)
Jag kommer väl köpa lite bodys och pyjamaser i både 50 och 56 innan födsel, sen får resten vänta tills bäbis är född (vet att min mamma har köpt mycket redan, samt har kvar sen brorsönerna)
vi räknar med att vi kommer få mycket, eftersom både "farmor" och "gammel mormor" älskar att sticka/virka samt att det blir första barnbarnet för svärmor/svärfar :P
Sen är ju "farmor (min mamma då) en liten shopoman när det gäller baby prylar ;)
så bas utbud av kläderna, sen det vanliga: barnvagn, babyskydd (hyr vi nog från IF faktiskt), sovplats (vi har redan en spjälssäng), skötbädd/bord (av något slag) 1 paket blöjor (har nära till affären och man vet ju aldrig vilken storlek marsianen blir)... tja det mesta nämns i tråden jag länkade :)