• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • luca

Hej!! 

Skulle jätte gärna vilja vara med i den här gruppen. 

v 19 (18+2)  
    Bf 14 Mars
    29år västerås
    Rul allt såg bra ut
    Vi väntar en lite flicka Glad
    Symtom: Mår illa (kommit tillbaka nyss) ständigt kissnödig, humörsvägningar, trött, matglad Tyst foglossning (redan)..
    japp det var väl det. :) 

Jag hoppas jag gjort rätt nu.
    Jag undrara bara hur man lägger in bilder på den andra tråden ni gjort? Och hur går man med i fb gruppen ni pratar om?
    Och ett Stort Grattis till Alla, så klart !! Skrattande        

• Laliii
    2009 skrev 2012-10-12 22:00:08 följande:
    Men vilka fina små bebbar! :)

Tack så mkt :)
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • Laliii
    2009 skrev 2012-10-13 08:17:04 följande:
    Laliii: vilka fina grejer ni köpt på mässan, badlakanet med ugglehuvan var ju bara sååå fin! :) Men visst är det lite läskigt att de ser ut som små aliens i ansiktet på UL, vår knatte såg också ut så ;)

tack :) hehe jaa d var lite läskigt! Visade lillbrorsan (9 år) videon & han vart helt paff & frågade om bebisen skulle se ut så på riktigt haha
  • Laliii
    Nala02 skrev 2012-10-13 08:38:25 följande:
    grattis till era pojkar Solig

Tack tack :D
  • Laliii
    luca skrev 2012-10-14 23:27:32 följande:
    Hej!! 

Skulle jätte gärna vilja vara med i den här gruppen. 

v 19 (18+2)  
    Bf 14 Mars
    29år västerås
    Rul allt såg bra ut
    Vi väntar en lite flicka Glad
    Symtom: Mår illa (kommit tillbaka nyss) ständigt kissnödig, humörsvägningar, trött, matglad Tyst foglossning (redan)..
    japp det var väl det. :) 

Jag hoppas jag gjort rätt nu.
    Jag undrara bara hur man lägger in bilder på den andra tråden ni gjort? Och hur går man med i fb gruppen ni pratar om?
    Och ett Stort Grattis till Alla, så klart !! Skrattande        

Hej :) Grattis och välkommen :) Åh en flicka, vad mysigt :) Illamåendet har jag helt varit befriad ifrån men hade foglossningar från vecka 11 till 15, men är nu befriad från de med :)

Om du blir vän med Angelica Östfalk så lägger hon till dig i gruppen :) Vi hänger mest där då det är så mkt enklare att hålla kontakt, ladda upp bilder & så :)

Tack tack :) 
  • luca

Ok då gör jag det :D
    Tack för tipset!! :)

• luca

Glömde skriva att det var riktigt skönt att höra att din foglossning har släppt?!! Ger en lite hopp!! :)
    Nå bra tips, kanske?

• Laliii
    luca skrev 2012-10-15 10:15:25 följande:
    Glömde skriva att det var riktigt skönt att höra att din foglossning har släppt?!! Ger en lite hopp!! :)
    Nå bra tips, kanske?

Gå i lågklackat, gå med myrsteg, sitt ned när du sätter på dig strumpor, byxor eller skor, köp en gravidkudde, http://alisagonzalez.se/124-gravidkudde/ (man ska undvika att ligga på rygg när man har foglossningar & denna hjälper verkligen. Sedan gick jag på vattengympa för gravida som hjälpte massor :) sitt även vanligt i soffan, inte med benen utsträckta rakt ut! Det är det som hjälpte mig i alla fall :)
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-12 17:44:41 följande:
    Här är vår fina son :) Gick inte att gå miste om de två kulorna & lilla snoppen :) Allt såg jätte fint ut, han hade växt massor & vi blev flyttade en dag, så BF är nu den 8:de Mars istället för 9:de så imorgon går vi in i vecka 20 :) Vi är så lyckliga & glada, fick med en DVD med film från en del av ultraljudet & så massa bilder i olika lägen! Vi gick sedan till Underbarabarn Mässan i Stockholm & köpte lite grejer till vår pojke!

Lilla söta!! :D
  • MimmiSthlm
    Joely skrev 2012-10-12 18:29:45 följande:
    Grattis till era pojkar! Jättefina och tydliga bilder :)

Tack! :)
  • MimmiSthlm

2009 skrev 2012-10-12 22:00:08 följande:
    Men vilka fina små bebbar! :)
    Anma skrev 2012-10-13 07:33:43 följande:
    Grattis så mycket till era pojkar, så häftigt att få veta! :) Tack för tipset om FB sidan, gick med där nu! :D
    Nala02 skrev 2012-10-13 08:38:25 följande:
    grattis till era pojkar Solig
    Tusen tack! :D

• MimmiSthlm

Verkar bli en riktig pojk-boom i mars! Hoppas alla era RUL går bra allihop, börjar bli väldigt lite aktivitet i den här tråden (jag är också mest inne i FB-gruppen nu för tiden) men det vore roligt att uppdatera trådarna här med jämna mellanrum också :)

• 2009
    MimmiSthlm skrev 2012-10-15 14:10:34 följande:
    Verkar bli en riktig pojk-boom i mars! Hoppas alla era RUL går bra allihop, börjar bli väldigt lite aktivitet i den här tråden (jag är också mest inne i FB-gruppen nu för tiden) men det vore roligt att uppdatera trådarna här med jämna mellanrum också :)

Jag ska skärpa till mig och börja skriva mera, det har varit mycket på jobbet ett tag nu med studenter, utbildningar och en massa annat... Har bestämt ett datum då jag ska gå från jobbet, 4/2 blev det! (Bf 27/2) Känns jätteskönt att ha ett stoppdatum. :) Har inte bestämt mig för mur jag ska göra de veckorna innan, om det blir semesterdagar kanske. Vill ju inte nalla av föräldradagarna för mycket :) Har ni andra börjat fundera nåt över det? Full aktivitet i magen nu, mest på kvällarna. Lättare att skilja de rörelserna mot tarmrörelser nu iaf :) Ledig idag, håller på att tvätta lite av de babykläder vi fick av min mamma som jag hade när jag var liten. Så mycket sött! Ska beställa ett babyskydd snart också, fick 10% rabatt på allt för föräldrars webshop där bäst i teststolen fanns, från britax. Den här blir det, älskar namnet! shop.alltforforaldrar.se/britax-baby-safe-plus-shr-2-cowmooflage.html Jag gick med i FB-gruppen också men där händer det nästan för mycket hela tiden som jag inte hinner med att ha koll på, så jag kommer nog att hålla mig mest här :)
  • 2009

Men haaaaata att IPad:en inte gör radbrytningar! Gaaaaah, allt ser så ihoptryckt ut! :(

• Erya

Tja för er som är på Fb så vet ni säkert redan att vi väntar en pojke, och allt såg jättebra ut, välproportionerad och samarbetsvillig ;) Bf kvar på 10 mars

• Lauri

Hej allihopa!!
    Nu har det varit EXTREMT längesen jag skrev på denna tråd eller ngn annan.....skäms lite över det Skäms men orken att skriva och vara på nätet har inte funnits där.
    Nu är jag i v23 snart v24...tiden går snabbt o jag hoppas den fortsätter gå snabbt så jag får se den lilla fisen som lever loppan på insidan...var på UL 17okt o den lilla rackaren ville inte visa sitt kön, navelsträngen precis i vägen  Tungan ute men en livlig rackare med attityd har jag därinne, den pekade finger åt UL-tanten Skrattande
    Hur går det för er andra???

• Erya

Hej :) vecka 24 (23+3) grabben lever oftast rövare och även sambon kan känna hans sparkar flera gånger om dagen :)

På RULet så var han så lugn och fin, visade stolt upp hela paketet (det gick absolut inte att missa) och BM sa att han var välpaketerad så det var inte kosntigt han hade sparkat och varit "sur" för jag kallade honom "hon" hela tiden innan :P

Just nu har jag nedräkning till Jul och födelsedagar, sen kommer ju Nyår och efter det kommer jag börja nedräkning till bäst-före datumet ;) måste ha något att sikta in mig på i mellan, annars känns det så långt.

• 2009

Men så roligt med lite aktivitet här i tråden! Trodde alla hade övergett den för gruppen på FB... :) Här är det v 26 nu, full aktivitet mest på kvällarna och när jag ligger stilla. Låg lågt i blodvärde sist hos BM men nu hade det gått upp till finfina 132, så det kanske var värt lite förstoppning ändå... ;) Är inne i en tröttare period nu, men annars är allt bara fint. Har bestämt mig för att gå från jobbet 4/2 (BF 27/2), känns så skönt att ha ett datum att sikta på!

Just nu känns det som om jag har varit gravid i en evighet, hur känns det för er? Magen växer och växer men det har tagit tid!

Har börjat simma lite på ledig tid, jätteskönt att få röra lite på sig och i vattnet är man ju som en riktig ballerina och inte som en flodhäst på land... Jag gjorde en lustig "gravidupptäckt" härom dagen också, att magen börjar bli ivägen när jag rör mig! :O Jag var på utbildning med jobbet och skulle äta lunch, och när jag skulle krångla mig fram mellan bord och stolar stötte jag i magen lite överallt, utan att förstå varför till en början :) Man är ju van att dra in magen när man ska fram och förbi, så att säga, men nu går det ju helt plötsligt inte! Stackars knatten i magen, vad han får utstå... :)

Hoppas det är bra med er andra!

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013