• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    Lilly Jk skrev 2012-09-11 18:55:37 följande:
    Åh, det räckte inte för mig.
    Måste ta både gravidvitaminer + extra järn.
    Men så har jag nog alltid haft dåliga järnvärden tror jag, blöder jättelätt näsblod och får
    alltid svindel när jag reser mig upp.
    Uh ja då är det viktigt att fylla på. Hur reagerar din mage på de?
  • 2009

Jag har också börjat ära niferex, bra för knatten i magen men dåligt för min mage... :( Tar dem varannan dag än så länge. Det är ju så pass mycket järn i varje kapsel så det är ingen katastrof att missa nån ibland. Bra att ta med ett glas juice för att stimulera upptaget! Försökte ta dem på fastande mage först men fick obehagligt ont i magen :(

• Erya

Välkommen hit Emmut :)

Som svar på järntabletter, jag tar också ACO Gravid, har dock fått instruktioner om att börja med extra järn tabletter runt vecka 20 eftersom mitt ferretin värde var lite för lågt.
    Märker dock nu att jag börjar bli trött igen och inte orkar med så mycket (precis som i början av graviditeten innan jag började med ACO Gravid) så när löning kommer ska jag köpa järntabletter (lär väl vara i vecka 17 då) och börja redan då.

Man ska helst ta dem varje dag, om det är så att du tar dem för ett konstaterat dåligt järnvärde, för er egen skull ;)
    Men det beror ju på hur mycket ni ska ha i er. Jag ska t.ex ha i mig 50e om dagen (extra då)

Idag har jag försökt mig på att virka "mormors rutor"..... ja.... det gick väl helt ok i början, men sen gick något väldigt fel :P håller mig till mina amugurumis så länge, sen får jag boka en virk date med svärmor :P

• Lilly Jk
    Laliii skrev 2012-09-11 19:07:01 följande:
    Uh ja då är det viktigt att fylla på. Hur reagerar din mage på de?
    Så länge de tas tillsammans med mat är det ingen större fara,
    tar jag vid fel tid så får jag nästan kramp i magen så det gäller att ha koll på
    sin mat och sovklocka :)
  • Laliii
    Lilly Jk skrev 2012-09-11 21:27:33 följande:
    Så länge de tas tillsammans med mat är det ingen större fara,
    tar jag vid fel tid så får jag nästan kramp i magen så det gäller att ha koll på
    sin mat och sovklocka :)
    Okej :) 
  • Laliii

God morgon tjejer :) 

Sitter & äter frukost, har en 2 dagars Operationella Risker kurs som väntar mig, ser fram emot det :) Igår beställde vi vårt allra första stora sak till bebisen, Bilbarnstolen :) Vi hittade den som hade allt det vi letade efter & i och med att den var på kampanjpris & jag hade dessutom fått 20 % rabatt att handla för i butiken, så slog vi till, 1074 kronor fick vi den för.

Ni kan se den här: alisagonzalez.se/bilbarnstol/

Förstå, en bilbarnstol & om 5 månader kommer det att ligga en bebis i den. Ååååh så spännande :) Nu längtar jag bara tills vi får hem den. Maken berättade även att hans mor & far (mina svärisar) ville köpa spjälsängen till oss som en gåva, tack & bock :) 

Nu ska jag fixa klart mig & ta mig iväg till kursen! Ha en fin dag alla! 

25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9 Mars 2013 :)
  • Erya
    Laliii skrev 2012-09-12 07:06:32 följande:

Sitter & äter frukost, har en 2 dagars Operationella Risker kurs som väntar mig, ser fram emot det :) Igår beställde vi vårt allra första stora sak till bebisen, Bilbarnstolen :) Vi hittade den som hade allt det vi letade efter & i och med att den var på kampanjpris & jag hade dessutom fått 20 % rabatt att handla för i butiken, så slog vi till, 1074 kronor fick vi den för.

Förstå, en bilbarnstol & om 5 månader kommer det att ligga en bebis i den. Ååååh så spännande :) Nu längtar jag bara tills vi får hem den. Maken berättade även att hans mor & far (mina svärisar) ville köpa spjälsängen till oss som en gåva, tack & bock :) 

Vi kommer nog hyra från IF, ska räkna ut vad slutkostnaden blir sock innan beslut tas.
  • Laliii
    Erya skrev 2012-09-12 07:09:06 följande:
    Vi kommer nog hyra från IF, ska räkna ut vad slutkostnaden blir sock innan beslut tas.
    Okej, hade ingen aning att man kunde hyra :) Men en tusenlapp känns heeelt okej att lägga ned :)
  • 2009
    Laliii skrev 2012-09-12 07:06:32 följande:

5 månader, det låter som så kort tid! :)

Vilket märke blev det på stolen? Vi har inte börjat titta än, men det känns som att om det är något vi verkligen vill köpa nytt så är det en bilbarnstol så man vet att den inte varit ut för något tidigare. (no offence om någon av er valt att köpa begagnat, det här är bara hur jag känner)

Jag har sett olika erbjudanden om "babyboxar" från företag, t ex babyproffsen, är det någon av er som har beställt?

Nån som har tecknat en gravidförsäkring? De gäller väl iofs inte förrän från v 22 vad jag har sett, men ändå! Uppfattar det som trygg-hansa är bäst, vad tror ni?

Ha en fin dag, här är det grymt förkylt och en vilodag från jobbet... :(
  • Lilly Jk
    2009 skrev 2012-09-12 10:10:57 följande:
    5 månader, det låter som så kort tid! :)

Vilket märke blev det på stolen? Vi har inte börjat titta än, men det känns som att om det är något vi verkligen vill köpa nytt så är det en bilbarnstol så man vet att den inte varit ut för något tidigare. (no offence om någon av er valt att köpa begagnat, det här är bara hur jag känner)

Jag har sett olika erbjudanden om "babyboxar" från företag, t ex babyproffsen, är det någon av er som har beställt?

Nån som har tecknat en gravidförsäkring? De gäller väl iofs inte förrän från v 22 vad jag har sett, men ändå! Uppfattar det som trygg-hansa är bäst, vad tror ni?

Ha en fin dag, här är det grymt förkylt och en vilodag från jobbet... :(
    Jag har tecknat gratisförsäkringen hos trygg hansa,
    hoppas mest att den inte kommer till användning alls dock :)
    Den verkar täcka rätt bra och börjar gälla tidigast.

Beställt babybox från Babyproffsen och Apoteksgruppen som ska hämtas senare idag faktiskt.
    Ska åka förbi Big baby också och se om det går att plocka ut en, för man kan inte beställa på nätet.

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013