Laliii skrev 2012-09-14 08:05:41 följande:
Efter två dagars kurs & heldagssittande på en hård stol så har mitt bäcken blivit lite sämre igen (har varit smärtbefriad i några dagar nu efter 3 veckors bäckenledssmärtor) så jag stannar hemma & jobbar hemifrån idag för att vila det. Har vattengympa för gravida idag :) Längtar så, det hjälper verkligen mig :)
Igår natt kände jag fler tickningar i magen, så mysigt. Hoppas att man får känna bebisen mer & mer nu :)
Ha en bra dag alla!
Usch :( ta med en skön dyna nästa gång.
Dt gick bra hos läkaren, inga problem att få ett intyg skrivet för omplaceringen.
Hon frågade "Vill du bli sjukskriven" "Ehhh, nej, det är därför jag vill ha ett intyg för omplacering, så jag kan klara av att jobba längre under graviditeten...:"
Tack vare (på grund av) min historia med rygg och led besvär, sjukgymnastens rekomendationer och mitt jobb, så var det ingen tvekan om att fixa intyget till mig, men det trodde jag inte egentligen, eftersom jag vill undvika en sjukskrivning :P
Nu återstår bara att få hem intyget, och sen se hur lång tid det tar innan chefen faktiskt omplacerar mig, har jag otur hinner jag kanske bli värre och bli sjukskriven, men jag hoppas att jag håller ut. Alvedon är min bästa vän ;)
Lite annat kul så tror jag att marsianen levde loppan efter lunchen idag, när jag vilade med barnen. hade ett jädra "tickande" eller knuffande typ på vänstra sidan (där marsianen brukar ligga) :P