• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • FMGA
    Daddy Cool skrev 2012-11-05 00:39:50 följande:
    Eller, hm, du menar att det inte i citatet klart och tydligt framgår att du tycker att det som element skrev var verklighetsfrånvänt och att man, om man bara läser mitt citat, kanske kan tro att du höll med? Ursäkta i så fall.
    Inte precis, jag menar snarare att det borde vara möjligt att argumentera för sin sak utan att behöva förvanska kontexten.

För övrigt kunde man häromdagen se en liten notis i tidningarna, den beskrev vad som hade hänt en 16-årig pakistansk flicka  som pratat med en pojke. Hennes föräldrar hällde syra över henne, jag minns inte om hon dog, utan det som blev kvar i minnet var "hon hade pratat med en pojke" och en läkare som sa "man kunde se hennes kranium".

Självklart är jag medveten att det finns människor som tror att könsroller är givna av gud eller våra gener, vi har ju åtskilliga exempel på sådana här i tråden.  

Samtidigt förstår jag tron på att könsroller inte delvis är en social konstruktion måste leda till stollerier som babblandet om statsfeminism - och att man också ständigt måste ändra i kontexten för att inte verkligheten i ska fara iväg alltför långt från den egna sektens teser.

Lustigt förresten. För kanske tusen inlägg sen här i tråden råkade jag skriva könsroller, varpå en Faber genast replikerade "Det finns inga könsroller".. Då tog jag svaret som någon slags skämt som gick mig förbi, nu vet jag mycket mer om testuggandet i Fabrernas värld:

När en politiker från ett anständigt parti säger att variationen av hur vi uppfattar manligt och kvinnligt med avseende på tid och rum visar  att  könsrollerna delvis är sociala konstruktioner, ja då ser Fabern ytterligare ett exempel på statsfeminism och börjar spana efter batikhäxor. 

När Noah vill klippa sig hos en herrfrisör, då kan Fabern här i Sverige bara håna henom, men när tjejer i andra delar av världen vill vidga sina socialt konstruerade könsroller, ja då har Fabern inte sällan helt andra metoder att ta till. 
  • nihka
    Anonym () skrev 2012-11-05 11:25:26 följande:
    .
    Men sluta kalla oss som valt att inte använda oss av genus för billig våp, idioter , och alla andra nedvärderande ord för att vi valt en annan väg!

Var har du sett detta?
  • nihka
    Quintus Zebra skrev 2012-11-05 10:51:38 följande:

Hur kommer det sig att män verkar slåss mer och verkar använda mer våld och verkar begå mer våldsbrott än kvinnor i så gott som alla samhällen?

Är just hemmet den enda plats där kvinnor och män slåss lika mycket?

Här i Swerige måste det bero på Statsvåldet av Statsmännen och Statskvinnorna i det Swenska Statshemmet. Möjligen har Statshögern tillsammans med Statsvänstern också något med det hela att göraFlört 
  • nihka
    CMM skrev 2012-11-05 22:49:40 följande:

Eller, 2 norrmän var ute och åkte bil med varsin gris de hade köp på marknaden. För att hålla isär dem gjorde den ena ett jack i vänsteröra på sin gris innan de la in grisarna i bagaget. Efter en stunds färd hördes ett tumult och ett fasligt skrik, och när de öppnade baggaget och grisarna tittade fram visade det sig att båda nu hade ett jack i vänster öra. För att hålla isär dem gjorde man nu ett jack i den ena grisens högeröra och smällde igen baggageluckan, men samma tumult  och skrik föranledde strax att de fick stanna bilen igen. Jodå, nu hade båda grisana ett var sitt jack i höger öra. Norrmännen tittade uppgivet på varandra en lång stund och sedan utbrast den ena: "Ja vet. Du tar den svarta så tar jag den vita".
  • FMGA
    nihka skrev 2012-11-05 23:17:13 följande:
    Eller, 2 norrmän var ute och åkte bil med varsin gris de hade köp på marknaden. För att hålla isär dem gjorde den ena ett jack i vänsteröra på sin gris innan de la in grisarna i bagaget. Efter en stunds färd hördes ett tumult och ett fasligt skrik, och när de öppnade baggaget och grisarna tittade fram visade det sig att båda nu hade ett jack i vänster öra. För att hålla isär dem gjorde man nu ett jack i den ena grisens högeröra och smällde igen baggageluckan, men samma tumult  och skrik föranledde strax att de fick stanna bilen igen. Jodå, nu hade båda grisana ett var sitt jack i höger öra. Norrmännen tittade uppgivet på varandra en lång stund och sedan utbrast den ena: "Ja vet. Du tar den svarta så tar jag den vita".
    Fast det är möjligt att du kastar pärlor för svin nu.
  • CMM

Visstja, det här är ju allvarliga grejer och inget man får driva med. Men tack för påminnelsen :)

• FMGA
    CMM skrev 2012-11-05 23:51:06 följande:
    Visstja, det här är ju allvarliga grejer och inget man får driva med. Men tack för påminnelsen :)
    Det där är himla kul att du alltid blir så purken då någon skämtar med din trosuppfattning.

Tanken att Fabrarna inser att hen kommit för att stanna men att de försöker neutralisera den statsfeministiska konnotationen genom att ge hen en manlig variant och en kvinnlig variant, hum och hen kan väl åtminstone få vara värd ett litet småleende.
  • CMM
    FMGA skrev 2012-11-06 00:04:02 följande:
    Det där är himla kul att du alltid blir så purken då någon skämtar med din trosuppfattning.

Tanken att Fabrarna inser att hen kommit för att stanna men att de försöker neutralisera den statsfeministiska konnotationen genom att ge hen en manlig variant och en kvinnlig variant, hum och hen kan väl åtminstone få vara värd ett litet småleende.
    Du är dig fortfarande lik med dina Fabrar och dina inlindade påhopp. Tro inte det gör mig "purken" dock, jag finner det snarast underhållande.
  • FMGA
    CMM skrev 2012-11-06 00:13:25 följande:
    Du är dig fortfarande lik med dina Fabrar och dina inlindade påhopp. Tro inte det gör mig "purken" dock, jag finner det snarast underhållande.
    Mm, jag vet - vi upprepar oss alltid.

Jag förstod nästan att du skulle bli purken när Nihka tog ditt skämt och satte det framför en skrattspegel

Om du bara hade varit lite mindre enkelspårig skulle du säkert ha kunnat uppskatta med vilken finess detta gjordes,, men nu blev det bara en variant på din vanliga rädsla för att skrattet inte var på din sida.

Är alla antifeminister lika renons på självironi som du tycks vara? 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!