• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • nihka
    CMM skrev 2012-11-06 10:51:03 följande:
    Fair enough. Du kontrade i alla fall inte med världens kanske äldsta norgehistoria.
    Inte jag heller. I världens kanske äldsta norgehistoria åker ingen runt i BIL. No, no, no!
  • FMGA
    Element skrev 2012-11-06 14:56:47 följande:
    Konstigt att man kan ignorera media, rapporter och liknande så totalt. Jag kan bara se två förklaringar till det.
    PumpkinQueen skrev 2012-11-06 16:46:28 följande:

Berätta, berätta! Vilka är de två förklaringarna?
    Element skrev 2012-11-06 17:44:55 följande:
    Varför det, det är ju bara fantasier enligt Dr. FMGA.

Åh, låt inte mig störa. Jag har verkligen uppskattat försöken att bevisa statsfeminismen - och här anar jag en förklaring av bakgrunden till att förklaringarna inte ses bevis av andra än de troende.

• Element
    FMGA skrev 2012-11-06 19:31:08 följande:

Åh, låt inte mig störa. Jag har verkligen uppskattat försöken att bevisa statsfeminismen - och här anar jag en förklaring av bakgrunden till att förklaringarna inte ses bevis av andra än de troende.

Du får gärna ana men jag kan ju säga att den ena har med mönster att göra och den andra med medlöpande.
  • FMGA
    Element skrev 2012-11-06 20:52:08 följande:
    Du får gärna ana men jag kan ju säga att den ena har med mönster att göra och den andra med medlöpande.
    Så spännande! Handlar det om en stickbeskrivning?
  • PumpkinQueen
    nihka skrev 2012-11-06 18:33:56 följande:
    Jo, men jo. Det roliga är det paradoxala med att ha en maskulin och feminin variant av ett könsneutralt pronomen. Så onödigt - precis som jacken i grisarnas öron. Det fattar ju jag som är varken blond eller tjej utan en blå smurf Flört 
    Ditt skämt förstod jag. Hen och hum förstår jag dock inte. Är det roliga att den ena personen är korkad? Jag träffar korkade människor hela dagarna, kanske är därför jag inte förstod poängen. Jag har väl blivit avtrubbad.
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-11-06 20:52:08 följande:
    På A) svarar jag patriarkala strukturer och på B) vet jag inte. Solig 
  • CMM
    FMGA skrev 2012-11-06 12:49:05 följande:
    Nej, egentligen har jag inte det.

Min förhoppning har varit att du någon gång ska upptäcka att jag till viss del driver med din retorik och ditt bekräftelsebehov. Pröva att gå in på jämställdhetsforumet och försök förutsättninslöst att granska inläggen med avseende på bekräftelsebehov.

Om du inte upptäcker att medlemmarna i gosskören ideligen måste putsa på varandras egon för att finna styrka i kampen mot den fasansfulla statsfeminismens härjningar så beror det knappast på att fenomenet inte är mycket tydligt utan bara att du är blind för dina egna svagheter.

Visst, vi upprepar oss, både du och jag. Min uppfattning är att ditt behov att få flabba åt andra är lika starkt som ditt behov av att få ta dig själv på allra största allvar.

Det som är kul med den här tråden är att ni som tror på existensen av en helig statsfeminism inte har fått flabba ostört, tvärtom har det skrattats en hel del åt er teologi.

Överhuvudtaget är det väl bättre att skratta åt grabbarna som upptäckt dolda agendor och statsfeminism med vidhängande batikhäxor än att ta dem på allvar.

Och du. Du får gärna kalla mig hen om det gör dig lite gladare. 
    Nä, försöker du driva med mig alltså? Bra att du sa det, det hade jag nämligen aaaaaldrig begripit annars. Fan, du gör ju inget annat än att driva med folk som inte tycker som du och jag inbillar mig inte på något sätt att jag skulle vara ett undantag från det axiomet. 

När bannor för att "flabba åt andra" kommer från ditt håll kan jag inte låta bli att - flabba. Detta eftersom dina inlägg, dina putslustiga formuleringar och dina "von oben"-betraktelser inte är något annat än onani som mest av allt syftar till att massera ditt ego. Annars hade du inte, som du gör nu, behövt upprepa dem in absurdum.

Det ligger väl så att säga i FL:s natur att man tillhör en minoritet om man är kritisk mot dagens svenska feminism och genus"vetenskap", om detta har gått upp för dig först nu kan jag bara beklaga. Sen finns det folk som kan förklara sakligt varför de inte håller med och sen finns det folk som är som du, som primärt ägnar sig åt sarkasmer och hån och sedan inte kan förstååååå varför folk blir irriterade. Hursomhelst ser jag inte det faktum att du och dina meningsfränder "flabbar" åt oss som inte håller med som en anledning att ändra mina åsikter i frågan, snarare tvärtom. 
  • Västjämtland
    PumpkinQueen skrev 2012-11-07 10:04:49 följande:
    På A) svarar jag patriarkala strukturer och på B) vet jag inte. Solig 

CMM skrev 2012-11-07 10:28:13 följande:
    Nä, försöker du driva med mig alltså? Bra att du sa det, det hade jag nämligen aaaaaldrig begripit annars. Fan, du gör ju inget annat än att driva med folk som inte tycker som du och jag inbillar mig inte på något sätt att jag skulle vara ett undantag från det axiomet. 

När bannor för att "flabba åt andra" kommer från ditt håll kan jag inte låta bli att - flabba. Detta eftersom dina inlägg, dina putslustiga formuleringar och dina "von oben"-betraktelser inte är något annat än onani som mest av allt syftar till att massera ditt ego. Annars hade du inte, som du gör nu, behövt upprepa dem in absurdum.

Det ligger väl så att säga i FL:s natur att man tillhör en minoritet om man är kritisk mot dagens svenska feminism och genus"vetenskap", om detta har gått upp för dig först nu kan jag bara beklaga. Sen finns det folk som kan förklara sakligt varför de inte håller med och sen finns det folk som är som du, som primärt ägnar sig åt sarkasmer och hån och sedan inte kan förstååååå varför folk blir irriterade. Hursomhelst ser jag inte det faktum att du och dina meningsfränder "flabbar" åt oss som inte håller med som en anledning att ändra mina åsikter i frågan, snarare tvärtom. 
    well said!

När argumenten tar slut så tar man till skitsnack och personangrepp eftersom man blir trängd!

Feministisk logik = känsloargument (Och genusideologi).

Motmedlet är fakta och då blir feministen trängd och tycker att  denna blir utsatt för näthat.

Fast det är intressant att följa er och se hur mer och mer upprörda försvararna av feminitisk propaganda blir.
    Mer och mer personangrepp och mindre och mindre sak-frågor.

Lite kul är ju också tonen här på detta forumet (inte tråden specifikt)  Nu är ju inte FL helt representativ för landets befolkning eller kvinnor över lag. Men läser man lite så ser man att ett av könen har ett klart sämre värde än det andra. om man skall lägga någon värdering över en upplevd "tonvikt" i ett nätforum.

Nu vet jag att jag kommer att få en skopa ovett från två specifika personer, men det förväntar jag mig,

H
  • FMGA
    CMM skrev 2012-11-07 10:28:13 följande:

Njaej, delvis driver med din retorik, skrev jag. Ett rätt effektivt sätt att bemöta personer som envisas med att tro att de har tolkningsföreträde på alla punkter, inlusive språket och dess utryck.

Ibland kan man faktiskt få till stånd en diskussion om ämnet efter att man förklarat att begrepp som statsfeminism, massinvandring med mera  är åsiktspräglade och att man inte köper den åsikten, men för det mesta blir reaktionen sådan att man fastnar i en diskussion om diskussionen eftersom de åsiktbärande uttrycken i stort är desamma som åsikten.

Men visst är det möjligt att föra en annan diskussion. Din skämthistoria är ju ett kul exempel på hur en tänkt framtid där hen är etablerat i språket kan ses av en henmotståndare. Då uppstår genast behovet att könsbestämma eftersom det ligger i människans natur enligt vissa att alltid behöva ange könet på någon. Bilförarens kön får iofs vara obstämt men man måste ange att det antingen var en hen eller en hum. Dessutom antyder din historia också att det måste finnas en dold språklig könsneutraliseringsagenda där hen bara är det första steget mot ett mer könsneutralt språk.

Det händer då och då här på FL att någon blir uppenbart stött  för att jag vägrar att köpa hens språk med dess åsiktsbärare. Jag brukar då alltid föreslå att vi fortsätter diskussionen på ett neutralt språk. Hittills har responsen varit klen.

Hur ser du på din historia, vilken tolkning gör du om du analyserar den?

• CMM
    FMGA skrev 2012-11-07 12:19:25 följande:
    Hur ser du på din historia, vilken tolkning gör du om du analyserar den?

Som något som belyser det absurda i hela hen-debatten, varken mer eller mindre. Den driver såväl med behovet att könsbestämma (hen/hum) som behovet att könsneutralisera (hensklig/humsklig).
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!