• Anonym (l)

    TJEJER!! Vet ni egentligen vad era killar håller på med!!!????

    Hej alla!

    Jag har tappat tron på mänsligheten nästan och inser väl att det är bara att face the fact!!

    I lördags blev jag medlem på en sida som heter "victoriaMilan".
    För er som inte vet vad detta är, så är det en sida där gifta eller upptagna män/kvinnor söker andra att ha vid sidan av...

    Varför jag blev medlem? Jag har inte fått sex av min man på 16 månader och ingen närhet eller nåt.
    Han har gett mig tillåtelse att vara med andra, även om han inte gillar det.
    Däremot vet jag inte om jag skulle vara med någon, men det är trevligt att få uppmärksamhet av andra.

    Jag måste ändå säga att jag blir chockad av det som händer på den sidan.... det är sjukt. Så sjukt att jag funderar på att gå ur... anledningen till att jag stannar kvar är för att jag har hittat några få där som känns som enbart bra vänner och vi pratar om allt, utan sex.... det är härligt att prata med andra i samma situation.

    Jag får så mycket meddelanden av killar/män så jag har varit tvungen att bara låta mina favoriter se när jag är online.
    Detta är killar/män som är som vem som helst. Ingen av deras tjejer/fruar vet om att dom är medlem där.
    Det smygs och tisslas, erbjuds sex och gud vet allt.
    Många har affärer vid sidan om.

    Jag har sett bilder av många av killarna (alla är anonyma först, men man ber om nyckel för att få se kort), det är unga snygga killar, unga vanliga killar, affärsmän, äldre män.....you name it.

    Jag kan lova er att INGEN av er går säker......

    Vissa killar vill verkligen träffas för att ha sex, medan andra mest kollar runt och vissa är heta på att få igång sexiga konversationer.
    Vissa är livrädda för att deras tjejer ska komma på dom, men många sitter på jobbet och pratar...

    Herregud....vad säger man... 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-04 13:44
    Självklart är kvinnor lika otrogna som män, men eftersom jag inte ser detta på sidan så kan jag inte uttala mig om just det... men givetvis är det så.

    Jag vet också att folk är otrogna på krogen, men det är väl ändå lite värre att söka det via nätet, där man kanske varit medlem länge, att man aktivt söker...

    Jag ursäktar inte att jag är med på sidan, jag är mest med för att prata med andra i samma situation. Jag är inte ute efter att vara otrogen.

    Visst finns det även personer som tillåter sin partner att vara medlem, men tyvärr tror jag inte det är så vanligt.

  • Svar på tråden TJEJER!! Vet ni egentligen vad era killar håller på med!!!????
  • Anonym
    c89 skrev 2012-08-03 23:31:31 följande:
    Jag känner mig ändå rätt säker faktiskt Cool
    Min sambo jobbar på min styvfars företag och jag hämtar honom därifrån nästan varje dag och han pussar mig alltid hejdå på morgonen när han åker dit. Skulle han missa ens en halvtimme på jobbet så skulle jag få veta det eftersom att min styvfar säger allt till min mamma och att min mamma är så nyfiken och frågar mig om allt.

    Min sambo är aldrig ute och festar utan han har sina hobbys hemma, sitter och spelar TV-spel online med sina kompisar och sådär. Jag är också mest hemma, när jag väl är iväg så blir det väl några få timmar hos en kompis, jag har alltid bilen eftersom att sambon inte har körkort än, men håller på att ta. Han äger ingen cykel heller för den delen och han skulle även således aldrig hinna ta bussen till någon tjej och sedan hinna komma hem innan jag gör det. 
    Dessutom har jag fri tillgång till hans dator och han har aldrig något att dölja, så, jag känner mig rätt säker trots allt, men det är verkligen vidrigt hur många i ett förhållande beter sig. Vill man ligga runt så är det väl fritt fram att vara singel?! 
    Låter inte friskt. Litar man inte på personen man är tillsammans med ska man väl inte vara tillsammans?
    Ofta (vad jag har erfarit) är det dom där svartsjuka personerna som är misstänksamma och isolerar sin partner som är dom värsta svikarna och går bakom ryggen mest. Om du inte kan lita på din partner, har förmodligen du problem och det spelar ingen roll vad han gör, d e du som behöver hjälp.
  • Anonym (Monogam)
    c89 skrev 2012-08-04 01:00:05 följande:
    Jag vet inte om du är oförmögen att älska eller om du helt enkelt har en snedvriden syn, men när jag ÄLSKAR någon så är det omöjligt för mig att tända på någon annan, för min partner är den enda som finns i mina tankar.

    Blanda därför inte ihop öppna förhållanden med monogama, för man har helt olika syn och värderingar inom de olika parförhållande-typerna. 
    Håller ej med dig om att han är "oförmögen att älska" för att han har en annan syn på otrohet/trohet än vad många andra har. Dock tänker jag annars på samma sätt som du - jag har också vädligt svårt att VILJA, alltså ha lust, att ligga med någon annan när jag är i ett förhållande. Kan kanske vara för att det krävs betydligt mer än bara ett utseende t.ex. för att jag ens ska få lust att hoppa i säng med någon.  

    Tycker annars att otrohet/trohet är vad man kommit överens om att det är, tillsammans med sin partner. Tror väldigt många har diskussioner om vad som är acceptabelt/icke acceptabelt i sina förhållanden.  
  • Anonym (Gift kvinna 42år)
    c89 skrev 2012-08-03 23:31:31 följande:
    Jag känner mig ändå rätt säker faktiskt Cool
    Min sambo jobbar på min styvfars företag och jag hämtar honom därifrån nästan varje dag och han pussar mig alltid hejdå på morgonen när han åker dit. Skulle han missa ens en halvtimme på jobbet så skulle jag få veta det eftersom att min styvfar säger allt till min mamma och att min mamma är så nyfiken och frågar mig om allt.

    Min sambo är aldrig ute och festar utan han har sina hobbys hemma, sitter och spelar TV-spel online med sina kompisar och sådär. Jag är också mest hemma, när jag väl är iväg så blir det väl några få timmar hos en kompis, jag har alltid bilen eftersom att sambon inte har körkort än, men håller på att ta. Han äger ingen cykel heller för den delen och han skulle även således aldrig hinna ta bussen till någon tjej och sedan hinna komma hem innan jag gör det. 
    Dessutom har jag fri tillgång till hans dator och han har aldrig något att dölja, så, jag känner mig rätt säker trots allt, men det är verkligen vidrigt hur många i ett förhållande beter sig. Vill man ligga runt så är det väl fritt fram att vara singel?! 

    oj oj där skulle inte vilja i hans kläder stackare hämtas o lämnas inte en minut av hans liv lämnas åt slumpen ..

    själv är jag kvinna gift sen 18 år har 3 barn ..driver företag tillsammans med min man
    Har fri tillgång till dator har även "hemliga" msn konto det får jag av min man ..Sen har vi en gemmensamt konto
    Jag är ingen fest princessa men då då kan jag gå ut med vänner som han känner 

    Samma gäller för min man han får av mig "hemliga msn konto!" som jag inte har tillgång till
    han litar på mig o jag på honom...så är det 
    Vi lånar ej ut varandra däremot så swingar vi tillsammans .. 

    ha det             
  • SubjektetPerspektivet

    Först måste vi definiera vad älska är? Vad är kärlek?

    Är det sitt egna begär?  Vad man vill ha själv, för att man själv mår bra av det? Sitt egna behov av att vara den enda för någon? Att "äga" sexuell/emotionell rätt till någon?

    Är kärlek till ens barn att dom ska leva ett liv som du vill att dom ska leva, för att göra dig lycklig? Eller är det att önska dem att få leva det liv dom vill leva, för att skapa sin egna lycka?

    När jag inleder en relation med någon så är jag inte intresserad av att ha sex med andra, man är förälskad och inleder något nytt där allt man gör är att utforska den andre och det tillsammans. Men jag tänder fortfarande på porr och ser på porr även då.

    Men när denna lilla fas är över så tänder jag på andra, och går åren med endast 1 som sexuell partner så saknar jag snart allt mer, och tillslut står inte ut med att vara så sexuellt begränsad. Då jag tänder på så mycket...

    Och jag kräver inte av min partner att bara äta mat jag lagar, lika lite som att jag ska uppfylla dennes hela sociala behov, eller sexuella behov. Vad händer om jag gör det och efter några år, eller årtionden så känner ens sambo för att göra något där du inte kan uppfylla hennes längtan, fantasi eller behov?

    Vad händer om jag visar att jag älskar henne så mycket att det är hennes själ jag ser min unika relation till, det som ingen annan kan dela eller ta ifrån oss,och att jag vill att hon ska göra det hon känner för att uppfylla hennes liv med..... att vi kan prata och dela det verkliga vi känner/tänker och älskar sexet som det vi har, och sex med andra som det fysiska det är med andra...

     inte som i era relationer ljuger om allt för den person man "delar livet med" ,men ser varandras kroppar som heliga :)

  • Anonym (Monogam)
    SubjektetPerspektivet skrev 2012-08-04 01:26:47 följande:
    Först måste vi definiera vad älska är? Vad är kärlek?

    Är det sitt egna begär?  Vad man vill ha själv, för att man själv mår bra av det? Sitt egna behov av att vara den enda för någon? Att "äga" sexuell/emotionell rätt till någon?

    Är kärlek till ens barn att dom ska leva ett liv som du vill att dom ska leva, för att göra dig lycklig? Eller är det att önska dem att få leva det liv dom vill leva, för att skapa sin egna lycka?

    När jag inleder en relation med någon så är jag inte intresserad av att ha sex med andra, man är förälskad och inleder något nytt där allt man gör är att utforska den andre och det tillsammans. Men jag tänder fortfarande på porr och ser på porr även då.

    Men när denna lilla fas är över så tänder jag på andra, och går åren med endast 1 som sexuell partner så saknar jag snart allt mer, och tillslut står inte ut med att vara så sexuellt begränsad. Då jag tänder på så mycket...

    Och jag kräver inte av min partner att bara äta mat jag lagar, lika lite som att jag ska uppfylla dennes hela sociala behov, eller sexuella behov. Vad händer om jag gör det och efter några år, eller årtionden så känner ens sambo för att göra något där du inte kan uppfylla hennes längtan, fantasi eller behov?

    Vad händer om jag visar att jag älskar henne så mycket att det är hennes själ jag ser min unika relation till, det som ingen annan kan dela eller ta ifrån oss,och att jag vill att hon ska göra det hon känner för att uppfylla hennes liv med..... att vi kan prata och dela det verkliga vi känner/tänker och älskar sexet som det vi har, och sex med andra som det fysiska det är med andra...

     inte som i era relationer ljuger om allt för den person man "delar livet med" ,men ser varandras kroppar som heliga :)

    Hmm - jag tycker det låter väldigt mycket på dig som om alla är MENADE att vilja knulla flera olika människor, och att man ljuger för sig själv och sin partner genom att ha en monogam relation....
    Varför belysa någon form av relation som lögn/sämre för att den inte passar just dig ?  

    Vad tycker du om människor som aldrig har BEHOV av att ligga med fler än sina partners ? Tror du det är omöjligt för andra att trivas i sådana relationer ? 

    Frågar av ren nyfikenhet alltså, kritiserar varken dig eller din syn på relationer. Förklara gärna om jag missförstått hur du menar!      
  • Sunshine808
    SubjektetPerspektivet skrev 2012-08-04 01:26:47 följande:
    Först måste vi definiera vad älska är? Vad är kärlek?

    Är det sitt egna begär?  Vad man vill ha själv, för att man själv mår bra av det? Sitt egna behov av att vara den enda för någon? Att "äga" sexuell/emotionell rätt till någon?

    Är kärlek till ens barn att dom ska leva ett liv som du vill att dom ska leva, för att göra dig lycklig? Eller är det att önska dem att få leva det liv dom vill leva, för att skapa sin egna lycka?

    När jag inleder en relation med någon så är jag inte intresserad av att ha sex med andra, man är förälskad och inleder något nytt där allt man gör är att utforska den andre och det tillsammans. Men jag tänder fortfarande på porr och ser på porr även då.

    Men när denna lilla fas är över så tänder jag på andra, och går åren med endast 1 som sexuell partner så saknar jag snart allt mer, och tillslut står inte ut med att vara så sexuellt begränsad. Då jag tänder på så mycket...

    Och jag kräver inte av min partner att bara äta mat jag lagar, lika lite som att jag ska uppfylla dennes hela sociala behov, eller sexuella behov. Vad händer om jag gör det och efter några år, eller årtionden så känner ens sambo för att göra något där du inte kan uppfylla hennes längtan, fantasi eller behov?

    Vad händer om jag visar att jag älskar henne så mycket att det är hennes själ jag ser min unika relation till, det som ingen annan kan dela eller ta ifrån oss,och att jag vill att hon ska göra det hon känner för att uppfylla hennes liv med..... att vi kan prata och dela det verkliga vi känner/tänker och älskar sexet som det vi har, och sex med andra som det fysiska det är med andra...

     inte som i era relationer ljuger om allt för den person man "delar livet med" ,men ser varandras kroppar som heliga :)
    Tur att jag och min sambo klarar av att uppfylla varandras behov utan andra
  • SubjektetPerspektivet
    Sunshine808 skrev 2012-08-04 01:39:03 följande:
    Tur att jag och min sambo klarar av att uppfylla varandras behov utan andra
    Tur som fan att jag inte talar för min partner och bestämmer vad som är en annans behov och vad som kan uppfylla dem.

    Jag säger inte att alla har behov av att ligga med någon annan än den dom lever med under resten av sitt liv, för dem människor som inte känner att dom vill det, ska inte heller mot sin vilja tvingas till det.

    Det är en frihet man ger en annan så att den som vill, eller i en framtid känner efter 20 år tillsammans att det vore kul med någon annan....eller har en fantasi där en annan man är en förutsättning...

    Vet att min kärlek är inte den att förbjuda, utan att tillåta....inte ta rätten ifrån denna till denna sin inre sanning, utan ge...rätten till denna sin inre sanning :)

    Men ni kvinnor möter säkert svartsjuka och kontrollerande män, som har problem med ert förflutna, och era ex, och era ev tankar och fantasier....

    Så ni behöver inte vara med någon som mig :)
  • c89
    Anonym skrev 2012-08-04 01:06:11 följande:
    Låter inte friskt. Litar man inte på personen man är tillsammans med ska man väl inte vara tillsammans?
    Ofta (vad jag har erfarit) är det dom där svartsjuka personerna som är misstänksamma och isolerar sin partner som är dom värsta svikarna och går bakom ryggen mest. Om du inte kan lita på din partner, har förmodligen du problem och det spelar ingen roll vad han gör, d e du som behöver hjälp.
    Va?! Får jag fråga vad du har fått det ifrån? Var det inte precis det jag skrev just att jag litade på honom och inte känner mig minsta lilla orolig för att han skulle vara otrogen?! 
    Jag har nog aldrig varit i en mer trygg relation med en såhär total avsaknad av svartsjuka. Lol Cool
    Anonym (Gift kvinna 42år) skrev 2012-08-04 01:10:14 följande:

    oj oj där skulle inte vilja i hans kläder stackare hämtas o lämnas inte en minut av hans liv lämnas åt slumpen ..

    själv är jag kvinna gift sen 18 år har 3 barn ..driver företag tillsammans med min man
    Har fri tillgång till dator har även "hemliga" msn konto det får jag av min man ..Sen har vi en gemmensamt konto
    Jag är ingen fest princessa men då då kan jag gå ut med vänner som han känner 

    Samma gäller för min man han får av mig "hemliga msn konto!" som jag inte har tillgång till
    han litar på mig o jag på honom...så är det 
    Vi lånar ej ut varandra däremot så swingar vi tillsammans .. 

    ha det             
    Va? Varför är det synd om honom för att han får skjuts hem från jobbet så att han slipper åka buss? Tror du att jag är hans mamma? Nej, jag är bara snäll och ställer upp när han ber mig om just sådana saker.

    Sedan får väl ni swinga hur mycket ni vill, men jag köper inte teorin att alla människor är gjorda för att ligga runt, för då tror jag att man helt enkelt inte hittat helt rätt partner än. I annat fall hade det ju varit otroligt märkligt att jag ärligt talat inte känner något behov av att ligga med någon annan och ärligt talat mest blir äcklad av tanken. Jag älskar ju min sambo, vi har ett varierat sexliv och håller oss fräscha för varandra. Jag behöver ingen annan. Lyckligtvis känner han likadant, åtminstone för närvarande. Vad som händer i framtiden kan inte vi styra över, vi kanske tappar känslorna för varandra men ändå vill leva ihop för att det fungerar så bra, då kanske vi skulle tycka det är ok att söka sig till andra sexuellt också. Men den dag då jag kan tänka mig det, då älskar jag uppenbarligen inte honom passionerat längre.  
  • Anonym (Molly)
    c89 skrev 2012-08-04 12:08:24 följande:
    Sedan får väl ni swinga hur mycket ni vill, men jag köper inte teorin att alla människor är gjorda för att ligga runt, för då tror jag att man helt enkelt inte hittat helt rätt partner än. I annat fall hade det ju varit otroligt märkligt att jag ärligt talat inte känner något behov av att ligga med någon annan och ärligt talat mest blir äcklad av tanken. Jag älskar ju min sambo, vi har ett varierat sexliv och håller oss fräscha för varandra. Jag behöver ingen annan. Lyckligtvis känner han likadant, åtminstone för närvarande. Vad som händer i framtiden kan inte vi styra över, vi kanske tappar känslorna för varandra men ändå vill leva ihop för att det fungerar så bra, då kanske vi skulle tycka det är ok att söka sig till andra sexuellt också. Men den dag då jag kan tänka mig det, då älskar jag uppenbarligen inte honom passionerat längre.  
    Man är ju olika. Själv har jag upprepade gånger älskat två personer samtidigt. Och bara för att jag lever med någon som jag trivs fantastiskt bra med så tappar jag inte förmågan att attraheras av andra, både själsligt och kroppsligt. 
    Snälla, klappa inte oss som känner så här på huvudet genom att säga att man inte har hittat rätt partner än. Det handlar om något helt annat. Jag förstår att du känner så, och att du har en inbyggd varningsklocka genom att du inte förmår att känna något för andra om du har en bra relation. Och det respekterar jag, vi är som sagt olika. Men var vänlig och applicera inte dina personliga erfarenheter och känslor på alla världens människor.  
  • c89
    Anonym (Molly) skrev 2012-08-04 12:26:57 följande:
    Man är ju olika. Själv har jag upprepade gånger älskat två personer samtidigt. Och bara för att jag lever med någon som jag trivs fantastiskt bra med så tappar jag inte förmågan att attraheras av andra, både själsligt och kroppsligt. 
    Snälla, klappa inte oss som känner så här på huvudet genom att säga att man inte har hittat rätt partner än. Det handlar om något helt annat. Jag förstår att du känner så, och att du har en inbyggd varningsklocka genom att du inte förmår att känna något för andra om du har en bra relation. Och det respekterar jag, vi är som sagt olika. Men var vänlig och applicera inte dina personliga erfarenheter och känslor på alla världens människor.  
    Jag köper att alla är olika och har olika preferenser när det gäller förhållanden, inte mig emot. Däremot köper jag verkligen inte att man har hittat den rätta om man känner ett BEHOV av att ligga runt med andra. Det är skillnad på att känna att man "kan" och att man "vill".

    Men det handlar ju också om MIN definition av den rätta. Den rätta är den person som kompletterar en totalt, som har styrkor som man själv saknar och tvärtom, där man kan få ut de bästa sidorna hos varandra och hålla undan de dåliga mestadelen av tiden. På så sätt minimerar man bråk (lyckligtvis har jag det så i min nuvarande relation)
    Likaså handlar det om rätt person på det sexuella planet. Att man har hittat en person som man klaffar med även sexuellt och där man kan tillfredställa varandra på ett givande sätt, sakna närheten som sexet ger med just den personen osv.

    För mig handlar det om hela paketet. Det är ju dock möjligt att hitta någon som man passar jättebra med personlighetsmässigt och förhållandemässigt i stort, men där sexet kanske inte är 100-procentigt, eller där det är bra, men man ändå känner en saknad av något annat. Man kan såklart fortfarande älska personen för vem den är och trivas bra med personen så pass så att man tycker att det är värt att stanna i förhållandet, men om man utgår från MIN syn på den rätte så innefattar det även den exklusiva sexuella biten där man inte har något behov av sexuella aktiviteter med någon annan, så har man ju alltså inte hittat rätt om man känner ett BEHOV av att ligga runt.
    För någon som har en annan syn på den rätte och "kraven" på denne så skiljer sig väl det helt klart från hur jag ser på det. Alla är olika Glad 
Svar på tråden TJEJER!! Vet ni egentligen vad era killar håller på med!!!????