• CillaL

    Mammor i Varberg

    Hej!
    Jag heter Cecilia och är en glad norrlandstjej som tillsammans med man och två barn, 3 och 1 år, ska flytta till Varberg i höst. Mattias har fått jobb och jag är för närvarande mammaledig med vår lille son. Vi hoppas få förskoleplats till vår dotter ganska fort men det får vi se. 

    Jag hoppas att det finns någon I Varberg som känner sig sugen på att skapa nya kontakter trots att de kanske redan har massor med vänner och bekantaGlad.  

    Om inte så kanske ni har några tips på var jag kan träffa nya människor och skapa mig ett nytt närverk av härliga vänner!

    Hoppas på ett svar!

    Mvh/ Cecilia  

  • Svar på tråden Mammor i Varberg
  • Sunniva

    Hej hej! Välkomna hit! Jag bor i Varberg (nåja lite utanför) och är också föräldrarledig med min och min mans första barn, en 8 månaders liten tös! Varberg är kanonvackert och en jättebra familjestad så ni kommer nog trivas alldeles utmärkt :) Vart i Varberg hamnar ni? Jag svarar gärna på frågor du kanske har om stan och är inte rädd för nya kontakter, alltid kul med fler mammalediga att tjöta med :D

  • marmelad

    Hej!
    Vi är alldeles precis nyinflyttade här i Varberg, och jag känner inte en kotte här Vi vill gärna träffa nya vänner!
    Jag har tre små pojkar, den äldsta är 4 år, den andra blir snart 2 år och den yngsta är 4,5 månad. 

    När flyttar ni ner? Hur kommer det sig att ni hamnar här nere?  

  • CillaL

    Åh så roligt att ni "nappat" på min lilla trådð???. Vi hamnar på Läjet från början. Får låna ett krypin av mina svärföräldrar, himla snällt av dem!! Vi kommer ner den 28:e augusti då Mattias börjar sitt nya jobb den 3:e september. Då hinner vi komma i ordning lite och känna lugnet! Vi brukar vara där på somrarna så jag hittar ganska bra men sist vi var ner körde jag i "villa" så all hjälp jag kan få är tacksamt hahað???.

  • Sunniva

    Åh Läjet! Ingen dålig start alls :) Det är tyvärr skitsvårt att få boende i Varberg, ialafall om man vill hyra. Vi hyr i nuläget utanför Varberg (Veddige, huva!) då jag flyttade hem till Varberg från storbrittanien med min man för ett par år sedan och inte hade framförhållning nog att stå på nån bostadskö. Har man inte stått i kö 5 år eller mer är det kört att få boende i stan. Vi ska köpa snart är det tänkt :) Helst liten gård utanför Varberg, men kanske blir bostadsrätt några år först för att samla kapital. Hur gamla är ni? Jag och gubben är 29, båda två. Ni måste vara jättenervösa för en sån lång flytt!

  • CillaL

    Det känns jättebra med Läjet. Nära till bad och annat skoj:) Vi har oxå kikat lite på att hyra och märkt att det är knivigt. Vi satsar på att köpa hus under våren så vi har något eget till sommaren! Mattias är 31 och jag 30. Det känns lite konstigt att flytta så långt. Umeå blir ju en bit bort men det går bra med flyg om man har lite hemlängtan:) Det är väldigt spännande att testa något nytt och träffa nya människor! Bara man hittar något att göra och komma in i den sociala biten så brukar det mesta lösa sig. Mycket kretsar ju kring barn, hem och jobb/studier vars man än är:)

  • Sunniva

    Hej igen! Antar att ni har massor att stå i nu med flytten, snart är det ju dax :) Ville önska lycka till, snart är ni Varbergare!

  • Jagsajudet

    En till Varbergare här. Är mammaledig med två barn 2 år och 1 månad gamla. Behöver lite nya bekantskaper att hänga med, särskilt med barn. Inte så många av våra vänner har barn ännu. Vi är runt de 30 och bor i centrala Varberg.. Herregud vad det lät som en kontaktannons nu.. Hahahaha Flört

  • thisismylife0

    Här är ännu en som gärna "kompisdejtar" (faktiskt himla underskattat, det är inte bara kärleksrelationer som kräver att man anstränger sig lite och vågar träffa nya människor) ;).

    Är 30 år med en dotter på snart 8. Sambon är 36. Vi bor på Breared...


    *Lev varje dag som om den vore den sista*
  • Claire B

    En nyinflyttad Varbergsbo till som gärna träffar andra föräldralediga att hänga med i höst! Jag har en dotter som är två år och en ny liten bebis på två månader som föddes i somras. Vi bor på Göingegården, jag fick jobb i Varberg när vi flyttade hit och min sambo pendlar för tillfället till Göteborg men söker också jobb här i stan. 

    Hoppas det gått bra med flytten, det är alltid så sjukt mycket att göra kring en flytt, särskilt om man har barn också:)  Vore kul att få till en träff allihop när ni installerat er i stan! 

  • thisismylife0

    Själv är jag varken föräldraledig (dottern är går i 2:an) eller är helt nyinflyttad. Har bott här i 10 år i år. Har dock träffat lite folk här från fb ett par gånger , det är jätteskoj med nya bekantskaper. vi är ju en del som inte är uppvuxna i staden. Tycker absolut vi ska ses.


    *Lev varje dag som om den vore den sista*
Svar på tråden Mammor i Varberg