• CillaL

Mammor i Varberg

Hej!
    Jag heter Cecilia och är en glad norrlandstjej som tillsammans med man och två barn, 3 och 1 år, ska flytta till Varberg i höst. Mattias har fått jobb och jag är för närvarande mammaledig med vår lille son. Vi hoppas få förskoleplats till vår dotter ganska fort men det får vi se. 

Jag hoppas att det finns någon I Varberg som känner sig sugen på att skapa nya kontakter trots att de kanske redan har massor med vänner och bekantaGlad.  

Om inte så kanske ni har några tips på var jag kan träffa nya människor och skapa mig ett nytt närverk av härliga vänner!

Hoppas på ett svar!

Mvh/ Cecilia  

• Svar på tråden Mammor i Varberg
  • thisismylife0

Jag är såklart på inför fler träffar. Tycker det är jätteskoj med nya bekantskaper. Nästa vecka har jag måndag, torsdag och fredag till förfogande om det skulle bli nåt då. Hur har ni andra det?

*Lev varje dag som om den vore den sista*
  • marmelad

Jag träffas oxå gärna. Dock helst inte på Lekstugan
    Som sagt, jag kan tänka mig att ha en fika här någon dag, om intresse finns
    Annars kan vi tänka oss att ses vid tex Societetsparken och skeppet där, om det skulle vara fint väder någon dag. Där tycker mina barn om att leka, och jag har någorlunda koll på dem där Eller om någon vet någon annan lekpark som är rolig, som är ganska inhägnad?

• Sunniva

Träffas gärna, var tråkigt att jag inte kunde sist. Kan annars för de mesta! :)

• Claire B

Torsdag nästa vecka, den 4 okt,  skulle funka bra för en träff, kan ni andra då också? Marmelad; skulle vara kul med en fika hos dig om du kan då? Gärna någon gång under fm/middag, hämtar min stora kl. 14 på dagis och denna gången skulle det vara skönt att bara ta med minstingen, lite lättare att prata då...

• marmelad

Ja torsdag nästa vecka kan nog funka för oss
    Jag hämtar dock stora sonen på förskolan kl 12.15, så ska det bli på förmiddagen måste det bli innan det.
    Annars så är ju mina barn hemma med, så din äldsta har några att leka med Claire om det skulle vara så att han följer med  

Hur ser det ut för er andra? 

• LyckligTvillingMorsa

Hej Allihopa. Här har ni en till morsa ( bor i Väröbacka ) som söker nya kontakter, speciellt med barn, men också gärna med hundar, då jag själv har en golden tik. Mina töser är snart 11månader så det är full rulle. Mitt dilemma är ( tro det eller ej ) att dagarna går extremt sakta mellan 12 - 16.. Speciellt när alla andra jobbar. Men med två nyfikna töser och förberedelse samt all packning det känns som man måste ha med sig samt att man bara har två händer och bara kan bära en åt gången har jag dragit mig lite för att gå på öppna förskolan osv därav brist på bekanta med barn. tycker det är lite svårt att ta kontakt och veta vad man ska prata om i början, men det brukar ge sig efter en stund;) Hänger gärna med nästa gång ni ska träffas:)

• marmelad
    LyckligTvillingMorsa skrev 2012-09-26 23:59:08 följande:
    Hej Allihopa. Här har ni en till morsa ( bor i Väröbacka ) som söker nya kontakter, speciellt med barn, men också gärna med hundar, då jag själv har en golden tik. Mina töser är snart 11månader så det är full rulle. Mitt dilemma är ( tro det eller ej ) att dagarna går extremt sakta mellan 12 - 16.. Speciellt när alla andra jobbar. Men med två nyfikna töser och förberedelse samt all packning det känns som man måste ha med sig samt att man bara har två händer och bara kan bära en åt gången har jag dragit mig lite för att gå på öppna förskolan osv därav brist på bekanta med barn. tycker det är lite svårt att ta kontakt och veta vad man ska prata om i början, men det brukar ge sig efter en stund;) Hänger gärna med nästa gång ni ska träffas:)
    Hej!
    Du är välkommen på fika hemma hos mig på torsdag nästa vecka om du kan
    Tid är ännu inte bestämt.

Jag funderar på att gå till öppna förskolan på Håsten imorgon, om det är någon som är sugen på att följa med  
  • Sunniva

LyckligTvillingMorsa- Jag har 2 vovvar hemma,tikar, en jackrussel och en cairn/JR :) Full rulle alltså! :)

• Hoomlan

Här hittar ni mig på facebook skicka gärna en vänförfrågan för är lite lat så orkar inte leta upp alla ;) Sen så sitter jag knappt vid familjeliv nu när jag är hemma hos mamma, vet inte varför. Kanske är för att jag ät trött konstant :) Nej nu ska jag fixa det sista sen blir det mer praktik för min del

hoomlan.vimedbarn.se/ - Mama till Neo & gravid med pyret ♥
Svar på tråden Mammor i Varberg