• CillaL

Mammor i Varberg

Hej!
    Jag heter Cecilia och är en glad norrlandstjej som tillsammans med man och två barn, 3 och 1 år, ska flytta till Varberg i höst. Mattias har fått jobb och jag är för närvarande mammaledig med vår lille son. Vi hoppas få förskoleplats till vår dotter ganska fort men det får vi se. 

Jag hoppas att det finns någon I Varberg som känner sig sugen på att skapa nya kontakter trots att de kanske redan har massor med vänner och bekantaGlad.  

Om inte så kanske ni har några tips på var jag kan träffa nya människor och skapa mig ett nytt närverk av härliga vänner!

Hoppas på ett svar!

Mvh/ Cecilia  

• Svar på tråden Mammor i Varberg
  • Claire B

Kollade just prognosen för tis:) om det spöregnar kanske det blir kaffe på espresso house istället:)

• BubbelBoom

Ja jag såg med att vädret imorgon såg inte lovande utRynkar på näsan
    Skulle gärna de, MEN de går inte med min son tyvärr. Han är 16 månader och är still max 5 minuter medan han äter sin kaka sen ska han gå ner och leka, och de roligaste han vet är att sticka ifrån mig så jag måste jaga honom.. Kafé tiden med honom är förbi tyvärr. Synd att Herberts café slog igen, de var perfekt med lekhörnan:)

Kanske en promenad onsdag ist då? Då ser de ut som om de inte ska regna iaf, om man nu kan lita på deTungan ute

• marmelad

Jag kan inte promenera på onsdag, Lucas är ledig från förskolan på onsdagar och han orkar inte gå så långt
    Men en annan dag så När det är okej väder.

• Claire B

Torsdag skulle funka bättre för oss, vi kan väl se hur vädret blir så kan vi promenera då istället? Kan ni då? Alla som vill!

• thisismylife0

Jag kanske kan hänga på på torsdag. Annars kan ni ju promenera hit för lite kaffe ;). Det tycker jag nästan ni kan göra! :D...Inte kl 09 bara, (ska på kick-off-fest med nya jobbet imorgon kväll)...

*Lev varje dag som om den vore den sista*
  • BubbelBoom
    nyfiknaflickan skrev 2012-10-16 11:03:21 följande:
    Jag kanske kan hänga på på torsdag. Annars kan ni ju promenera hit för lite kaffe ;). Det tycker jag nästan ni kan göra! :D...Inte kl 09 bara, (ska på kick-off-fest med nya jobbet imorgon kväll)...
    Haha då kanske 9 blir lite tidigt:P 10:30-10:45? Blir de för tidigt? Kan nästan inte mkt senare då jag ska hämta Alice på dagis innan 12:20. Vet inte riktigt hur långt från hennes dagis du bor:P

Alla som vill hänga på kan ju mötas upp och gå en sväng och sen bort till dig om tiden ovan passar:)
  • marmelad

Jag kan nog promenera på torsdag, om vädret tillåter Måste dock vara tillbaka på Brunnsberg 12.15 och hämta Lucas. 

• Claire B

Funkar för mig tors fm. Vi kan ju ses närmare fikastället och gå där omkring:) så blir besöket inte för tidigt!

• thisismylife0

Jag ska nog lyckas ta emot fikagäster vid 11-tiden, är jag lite trött så vet ni varför. Hur många är intresserade av att komma förbi oss på rullstensbacken en sväng?

*Lev varje dag som om den vore den sista*
Svar på tråden Mammor i Varberg