• Rinella

Så dyrt att skaffa barn?!?

Det är det första man får höra, -Det är så dyrt med barn. En kompis till mig som har lite mer erfarenhet tyckte det var viktigt att påpeka att det kostar jääätte mycket när man får en bebis. Man ska köpa det, o det o det o det.. jo, afan att det blir dyrt? Slänga pengar överallt på en massa onödiga saker.. tänk efter, vad är det egentligen man behöver?

Jag och min sambo köpte säng, madrass, sängkläder, filt kudde och täcke (Allt Nytt) från Ikea för 900kr.. Alltså 900kr. Det är väl inte för dyrt?  Sen resten man behöver hittar man ennu billigare..
    (Vagn kan vara ett undantag)

Tycker inte att man ska behöva vara nån jävla miljonär bara för att kunna ha ett barn.. Visst, har man råd att slänga flera tusenlappar på bara en säng så kan man väl göra det, har man råd så har man, Men tro inte att det inte finns billigare alternativ!

så, nu känns det bättre.. fick skrika av mig lite här vid datan! Kommentera gärna:D

• Svar på tråden Så dyrt att skaffa barn?!?
  • La Lola
    Rinella skrev 2012-08-07 15:02:53 följande:
    Förskolor med en speciellt inriktning är en annan femma.
    Vet du något om IKT överhuvudtaget?
    Det handlar inte om en speciell inriktning ju.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Rinella
    Balahir skrev 2012-08-07 15:09:02 följande:
    så du har bara förstora kläder, du kanske går upp i vikt eller blir gravid?
    Jag pratar om barnkläder :S haha
  • La Lola
    Rinella skrev 2012-08-07 15:08:35 följande:
    Förklara för mig... Hur kan ett barn utvecklas med en ipad? På det pedagogiska planet..
    Har ni inga Ipads där du jobbar? Använder ni er aldrig av nån form av IKT? Vet du ens vad det är?
    Är du förskollärare överhuvudtaget? För det heter ju inte ens förskolelärare som du skrev.....
  • Rinella
    La Lola skrev 2012-08-07 15:09:37 följande:
    Vet du något om IKT överhuvudtaget?
    Det handlar inte om en speciell inriktning ju.
    Tydligen så jobbar ja inte på en sån förskola. :D Förklara gärna vad det är då? Och om du kunde förklara för mig hur ett barn kan utveckla sin pedadogiska sida med en ipad?
  • Duckan

La Lola, har ni Ipads på fsk? Det har de icke där Siri går utan en gammal stationär sak med några spel till.

Ts, håller med, det behöver inte vara så dyrt med barn som många säger.

• Balahir
    Rinella skrev 2012-08-07 15:10:12 följande:
    Jag pratar om barnkläder :S haha
    fortfarande samma. varför köper du kläder som passar dig när barnet inte får kläder som passar.
  • La Lola
    Duckan skrev 2012-08-07 15:12:43 följande:
    La Lola, har ni Ipads på fsk? Det har de icke där Siri går utan en gammal stationär sak med några spel till.

Ts, håller med, det behöver inte vara så dyrt med barn som många säger.
    Jepp! Här finns det iaf en per avdelning.
    Men jag vet att det finns kommuner i mitt län där det är brist på pengar så där har förskolorna inte råd att köpa in några.
  • Rinella
    Balahir skrev 2012-08-07 15:13:00 följande:
    fortfarande samma. varför köper du kläder som passar dig när barnet inte får kläder som passar.
    för att jag har slutat växa? Att köpa nån strl större i början till barnet är bara possitivt, inget någon lider utav. Jag hade väl aldrig velat nått dåligt för mitt barn!
  • Duckan

Vi verkar ha en fattig fsk, samma kommun som min mamma jobbar i men de kan köpa massa nytt, fräscha upp lokaler och gård ofta. Siris fsk är sliten, smutsig och det var ett jädra tjat för att få måla EN vägg i ny färg. Trist.
    Nu hänger det inte på en Ipad, men skillnad på pengar är det helt klart.

• La Lola
    Rinella skrev 2012-08-07 15:11:52 följande:
    Tydligen så jobbar ja inte på en sån förskola. :D Förklara gärna vad det är då? Och om du kunde förklara för mig hur ett barn kan utveckla sin pedadogiska sida med en ipad?
    Oj...bara oj.
    Jag är säker på att ni använder er av nån form av IKT.
    Jag är inte färdig förskollärare ännu så du borde vara experten av oss två.
    Vill du veta mer om hur man arbetar med Ipads så prata med din chef.
Svar på tråden Så dyrt att skaffa barn?!?