• Rinella

Så dyrt att skaffa barn?!?

Det är det första man får höra, -Det är så dyrt med barn. En kompis till mig som har lite mer erfarenhet tyckte det var viktigt att påpeka att det kostar jääätte mycket när man får en bebis. Man ska köpa det, o det o det o det.. jo, afan att det blir dyrt? Slänga pengar överallt på en massa onödiga saker.. tänk efter, vad är det egentligen man behöver?

Jag och min sambo köpte säng, madrass, sängkläder, filt kudde och täcke (Allt Nytt) från Ikea för 900kr.. Alltså 900kr. Det är väl inte för dyrt?  Sen resten man behöver hittar man ennu billigare..
    (Vagn kan vara ett undantag)

Tycker inte att man ska behöva vara nån jävla miljonär bara för att kunna ha ett barn.. Visst, har man råd att slänga flera tusenlappar på bara en säng så kan man väl göra det, har man råd så har man, Men tro inte att det inte finns billigare alternativ!

så, nu känns det bättre.. fick skrika av mig lite här vid datan! Kommentera gärna:D

• Svar på tråden Så dyrt att skaffa barn?!?
  • sirisdotter
    Rinella skrev 2012-08-07 14:51:12 följande:
    UTVECKLANDE FÖR EN TREÅRING MED IPHONE? Det finns andra alternativ att hjälpa barn på förskolor, själv är jag utbildad förskolelärare.
    Och du verkar inte arbeta  på en IKT-förskola......
  • Rinella
    hellokill3r skrev 2012-08-07 14:57:44 följande:

Du låter då verkligen inte som det. På en förskola i min grannkommun har de flera ipads på varje avdelning som ett redakap i det pedagogiska arbetet.
    Ja men herregud, snälla. Om det är så viktigt i det pedagogiska arbetet, hur har vi klarat oss fram tills nu? Jag vet vad det pedagogiska går ut på och man behöver inte sånna saker. Låt er inte luras i det, det är det löjlgaste jag hört i hela mitt liv.
  • Rinella
    sirisdotter skrev 2012-08-07 15:01:46 följande:
    Och du verkar inte arbeta  på en IKT-förskola......
    Förskolor med en speciellt inriktning är en annan femma.
  • La Lola
    Rinella skrev 2012-08-07 15:02:16 följande:
    Ja men herregud, snälla. Om det är så viktigt i det pedagogiska arbetet, hur har vi klarat oss fram tills nu? Jag vet vad det pedagogiska går ut på och man behöver inte sånna saker. Låt er inte luras i det, det är det löjlgaste jag hört i hela mitt liv.
    Du vet...utvecklingen går framåt......

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Rinella
    La Lola skrev 2012-08-07 15:03:20 följande:
    Du vet...utvecklingen går framåt......

Ja men där gick ju gränsen. Ipads på alla avdelningarna på förskolor....haha nej det var bara löjligt!
  • sirisdotter
    StarStruck skrev 2012-08-07 14:57:15 följande:
    Vi har tänkt börja testa lite billigare blöjmärken på våran, jag har hört mycket bra om t.ex Lidls och Willys. Funkar det så kommer man undan med några kronor där. Nappar måste man inte köpa varje månad, inte säkert att barnet ens vill ha napp. Salvor, ja, det måste man ha men jag tror inte att det är något man lägger ut 500 spänn i månaden på. Vi lägger ner så mycket som det behövs på vårat barn. Sen vad som är dyrt eller billigt är en annan sak.
    Tygblöjor blir säkert billigast i längden.
  • La Lola
    Rinella skrev 2012-08-07 15:05:22 följande:
    Ja men där gick ju gränsen. Ipads på alla avdelningarna på förskolor....haha nej det var bara löjligt!
    Menar du att ni inte har det på din arbetsplats?

Du får ju tycka att det är hur löjligt som helst.
    Men ni måste ju hänga med i utv även där du jobbar.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sirisdotter
    hellokill3r skrev 2012-08-07 14:58:38 följande:
    Det beror väl på om man har barn med hudproblem eller ej.
    Tygblöjor kan vara lösning på barns hudproblem.
  • Rinella
    La Lola skrev 2012-08-07 15:07:24 följande:
    Menar du att ni inte har det på din arbetsplats?

Du får ju tycka att det är hur löjligt som helst.
    Men ni måste ju hänga med i utv även där du jobbar.
    Förklara för mig... Hur kan ett barn utvecklas med en ipad? På det pedagogiska planet..
  • Balahir
    Rinella skrev 2012-08-07 14:25:35 följande:
    mm, men hade du köpt en storlek större i början så hade du kanske sluppit köpa tre overaller..
    så du har bara förstora kläder, du kanske går upp i vikt eller blir gravid?
Svar på tråden Så dyrt att skaffa barn?!?