Syskonvagn
Jag va precis och kollade in syskonvagnarna ipå Barnens Hus med sonen på 16 mån som fick testsitta. Nu hade ju inte min favoritvagn Brios double Wave kommit än mej jag provade de andra.
Teutonian Team Alu hade mycket bättre rymlighet men nackdelen tycker jag var att den var grymt tung. Jag måste på nått vänster få in den i bilen och jag är inte säker på att jag orkar lyfta upp den. Annars var den jättefin. Kostade ca 7000kr
Emmaljungans City Cross var fin oxå. Lätt att byta färdriktning och att fälla. Blev rätt liten ihopfälld. Kostade ca 6000kr
Brios Twin såg väldigt smal ut och går endast att ha barnen framåt. Dessutom var det en konstig löstagbar sufflett vilket gjorde den svår att fälla ihop. Billigast kostade 3200kr
Phil and Thed var extremt dåligt balanserad. trodde den skulle välta på en gång. Annars kändes den bättre i affären än på bild. Endast färd sittandes framåt. Sonen satt jättebra
kostade ca 6000kr
Urban Jungle testade jag inte för de hade ingen monterad
men det låg en där som såg väldigt stor ut ihopfälld. Fördelen är ju att den är gjord i lättmetall. Priset är en nackdel.
Min kille är rätt smal, 11 kg 84 cm, och hade inga problem att sitta i någon av vagnarna. Han kommer vara 22 mån när bebisen kommer i juli.