• mammaE

Syskonvagn

zmurfan: Hoppsan, det visste jag inte om extra sitsen. Jag tror dock att de flesta i tråden redan kommit fram till att de vill ha en vagn och ej bära i sjal. Jag tex blev snittad sist och kunde absolut inte bära någon bebis på många månader.

• mammaE

Naomi: UJ duo är 74 cm bred, lite bredare än stockholmsmåttet alltså.

• mammaE

Jefa: Jag kikade på twinetten men den känns lite smal. Dessutom är den framåtvänd endast och suffleten va jättekorkad. Gick liksom inte att fälla ihop vagnen utan att suffleten (löstagbar) tog i. Men den är ju väldigt billig. Jag bara måste jämföra med double waven som tydligen ska ha kommit nu

• mammaE

Hedda: Ingen aning vart man kan köpa nya men det brukar finnas rätt många begagnade ORA vagnar på tex DN och blocket.

Ingen double wave i affären här än

• mammaE

Zun: Vi diskuterade detta med liftar i DW tidigare. De ska ha en speciell variant till syskonvagnen som är lite mindre. Mjukliften ska fungera. Jag hade nämligen tänkt använda min gamla hårdlift från Novan men den passar tydligen inte.

Vad roligt att du gillade den. Nu är jag så nyfiken på den. Den verkar nämligen bäst för mig eftersom min bil är pytteliten och med deras måttangivelser så skulle den gå in på högkant i bakluckan precis som min Nova gör.

• mammaE

Va och kollade i vår barnvagns affär och hon hade fått nya uppgifter från Brio angående DW. Två färger ska komma i april och två färger i maj!! Men de verkade lite tveksamma när hon ringde så hon vill inte ta några beställningar när det strular så. Måste nog allvarligt överväga en annan vagn. Vill ju beställa en snart så att jag verkligen har den när liten kommer.
    Zun: vart hade du sett DWn? Hur var det med liggmåttet. Tänker på hur min Astor ska få plats. Han är nog ca 85 cm nu och lägger väl på en del nu till sommaren. Antar att hans fötter kommer sticka ut

• mammaE

Zun lite högre upp på sidan har testat en DW. Jag va idag och tittade på andra alternativ på babyland. men jag fastnade inte för någon. Klämde lite extra på P&T båda varianter och kollade även in babytravels tvilling jogger. P&T breda va ganska stor som ihopfälld och den kändes svår att byta från sitt till liggläge. Den andra varianten på längden tycker jag fortfarande känns instabil och ligginsatsen va väldigt kort, endast 60 cm! Astor va 55 när han föddes. Babytravelns går nog tyvärr bort för den föll mig inte alls i smaken. Imorrn ska jag försöka få med mig en bakfull sambo till affären. Får se om det lyckas

• mammaE

Jaha, så kom man iväg till affären men sambon blev hemma. Hade med syrran istället. Kikade in Emmaljungans och UJ lite närmre. Vek och böjde. Hade med ett mått band och tig alla måtten. Verkar faktiskt som UJ går in i min bil på höjden. Den är ju grymt smidig och lätt. Har tidigare varit väldigt skeptisk men nu har det svängt. Den är ju dyr men det får gubben betala Högt andrahandsvärde. Vet nån hur lång leveranstid de brukar ha på UJn? Är det stor skillnad i andrahands värdet beroende på vilken färg man tar? Just nu lutar det åt den ljusblå men kanske med mönstrad sufflet.

• mammaE

Bella B: Jag va inne idag och frågade på barnens hus och då sa de att just nu var det 4 veckor men nyligen var det 12 veckor. Tänkte beställa en imorgon. Vägrar dock köpa en till mörk vagn. Har 2 st grå, svarta som sambon fått välja så nu ska jag välja en med lite mer färg. Tänker ta den oranga med mönstret i suffleten och en ljusblå ligginsats. Tror det kan bli läckert även om andrahands värdet kanske blir lite sämre. Jag köper den ju för att använda den och inte för att sälja den Jag har ju rätt lång tid kvar till bf men sist jag köpte vagn så tog det betydligt längre tid än vad de sa.

Jag tänker absolut ha kvar min enkelvagn! Inte får man så mycket pengar för en 04 Brio Nova och dessutom behöver jag ju en sån oxå när sonen är på dagis.

Naomi: De kostar ganska mycket men det finns ju många som inte är sådär superdyra tex babytravelns tvilling jogger och det finns en del begagnade har jag sett. Jag tror att vi kommer använda vår ett tag med tanke på att sonen sover i sin varje dag och kommer inte vara på dagis varje dag. Vi har honom där 3 dagar i veckan. Dessutom känner jag att det är en bra investering även om man kanske bara använder den i något år. Jag vill absolut inte känna att jag inte kan komma ut för att jag inte har en vagn eller för att Astor inte orkar gå. Han kommer oxå vara 22 mån när bebisen kommer.

Svar på tråden Syskonvagn