• mammaE

Syskonvagn

Jag tycker självklart att du ska skaffa en syskonvagn. Men det finns ju många som väljer att aldrig skaffa någon. Har tex en kompis som valde att inte skaffa syskonvagn och hon hade 2, 5 år mellan sina. Nu ett år senare så ångrar hon sig jättemycket. Bara att gå hem från dagis blir jättejobbigt för den stora som är så trött och oxå vill sitta i vagnen. problemet för mig är inte om jag ska skaffa en syskonvagn utan vilken

• mammaE

Siamesen: några sidor tidigare finns en beskrivning. De vanligaste märkena Brio, El och Teutonias ligger mellan 18-20 kg. Ul ligger väl på 15 men det vet jag inte om det är med däcken eller inte.

Erical: De flesta här har inte bestämt sig men endel har med Teutonias Team Alu på listan. När jag provade den i affären så va den så grymt tung. Jag skulle aldrig lyfta den i min bil. Annars verkade den jättebra. Rymlig för båda barnen

• mammaE

siamesen: Är inte det mer som syskonsulkys? De finns det här med som är lättare men de har ju inte fullt liggläge etc.

• mammaE

Siamesen: kikade in länken! De har alldeles för små hjul för snömodd! Annars var de rätt fräck design

• mammaE

Som Inglesian ser sulkymodellerna ut i Sverige. Jag vill oxå ha en lite mer robust vagn som tål lite mer

• mammaE

nej, det va inte den jag tittade på utan en annan. Den där inglesian är väl för två bebisar och inte syskon, eller har jag fel?

• mammaE

erical: Ja, desvärre verkar de flesta syskonvagnarna jag är intresserad av vara ganska tunga. Jag åker aldrig buss bara bil. Det är att lyfta in den i bilen som jag tycker är tungt. Funderar starkt på att styrketräna upp mina armar Hur långt har du mellan dina barn? Jag kommer ha ca 22 mån. Min äldsta sover mest i sin stora vagn nu och kommer nog fortsätta med det i syskonvagnen. Kan tänka att den glider fram

• mammaE

erical: Det va ganska tätt mellan dina barn Jag hade oxå bf 2/9 men han kom inte förrän på min födelsedag 24/9. Jag kommer behöva gå fram och tillbax till dagis några ggr om dagen med syskonvagnen och sen när han behöver sova de andra dagarna. Jag kommer ju köpa en ståbräda till den andra vagnen oxå så det får väl bli att man planerar in bilturerna när lillkillen har sovit och man kan ta den lilla vagnen. Fick snitt sist och då är det lite svårt att bära i sjal etc i början. Hoppas slippa denna gång men det vet man ju aldrig.
    Förresten går det in en hårdlift i Team Alu? Bara undrar eftersom jag redan har en från Brio och vagnen såg väldigt rymlig ut.

• mammaE

Såg ut att funka med en hårdlift Får väl testa i affären.

• mammaE

Jag blev bara mer förbryllad av allt just nu känns det lite svårt. Va helt inställd på DW men det är ju så trist att den aldrig kommer så man får testa den Jag har en pytteliten bil som försvårar det hela lite. Vill helst ha kvar den och då funkar inte UL för den är för stor på fel ledd tror jag. El och teutonia kan jag inte måtten på.Jag får in min Brio Nova på högkant utan däcken och enligt DW måtten så ska jag få in den oxå på högkant utan däck. Men jag vill testa!!
    Kommer nog bli endel turer till barnvagnsaffärn innan jag bestämt mig. Brukar aldrig vela såhär annars
    Sandra82: Visst hade du teutonian?

Svar på tråden Syskonvagn