• mammaE

Syskonvagn

Jag tycker oxå om både den röda och den gröna Är så trött på mörka färger som nästan alla har för att det ska vara så praktiskt. Vi har då aldrig behövt tvätta våran gråa vagn en endaste gång. Det känns så skönt att ha bestämt sig och jag känner mig riktigt nöjd med att jag testade den igen. Den va ju mycket lättare att lyfta upp i bilen vilket gör att jag kommer använda den mer

• mammaE

Nu har jag beställt min syskonvagn Blev en UJ duo i färgen beach/lime och en lime färgad insats. Hade tänkt ta en annan färg men det visade sig på färgprovet att den va mycket gulare än jag tänkt mig. Så tänk på att be om att få titta på färgprover om det inte har vagnen inne! Känns jätteskönt att ha bestämt sig äntligen. Kalaset blir dyrt men gubben får betala. Är ju trots allt nått som man använder varje dag och då kan det vara bra att tänka på ryggen Lycka till ni andra som inte bestämt er än.

• mammaE

Anna OnIce: Det blev en UJ efter mycket funderande och resor till affären. Den jag först tänkt var ju en Brio DW men eftersom det strulat så mycket med deras tillverkning så skippade jag den. Sen har jag testat P&T två varianter, teutonia, brio, emmaljunga, babytravel olika syskon varianter men inte blivit riktigt nöjd. Antingen för tunga, för instabila eller helt enkelt inte snygga Nu blev det UJ för den var lätt att fälla, sonen satt jättebra och den är lätt att lyfta i min bil. Hade gärna haft honom mot mig men man verkar inte kunna få allt. Kalaset gick väl på ca 10500 kr med en ligginsats till. Skiljer ca 4000 mot den jag hade tänkt från början.

• mammaE

SaraMara: Nu har jag läst Verkar som att jag kommit fram till det mesta du beskrivit bara genom att testa att sätta sonen i de olika vagnarna i affären. Allt utom det med fastsittande båge. Men UJ har ingen så det är ju bra. Kikade själv in babytravelns eftersom det verkar vara väldigt många som är nöjda med den. Det enda som talade emot den för mig var egentligen det rent estetiska. Hade den inte bara ett framhjul oxå? Annars tror jag den är riktigt prisvärd

Kevinsmamma83: Är det du som kommer vara hemma mest?? Antar det eftersom han inte riktigt verkar fatta hur mycket man använder vagnen. Gubben lät mig avgöra för det är jag som är hemma och kommer använda min varje dag, fram och tillbaks till dagis. Vi kommer ha 22 mån mellan och jag garanterar att en 2 åring sitter mycket i vagnen. De blir trötta fort och det kan vara bra att ha barnet någonstans när man tex handlar. Min kompis ångrar bittert varje dag när hon hämtar sin nu 3.5 åring att hon inte köpte en vagn. Hon är helt slut efter dagis och orkar inte gå.

• mammaE

PallasAthena: Jag har sett det där men det gäller ju bara singelvagnarna. De har ett helt annat handtag än syskonvagnarna som de kan fällas. Tydligen var plasten inte gjord för svenska vinterförhållanden utan de sprack när de var för kallt. Läskigt!! Nu när man äntligen bestämt sig och beställt sin vagn så händer detta......

• mammaE

Pallas: vad jag har förstått så är det endast singelvagnarna från 05. De som de kallade tillbaka för handtagsbyte. De nya handtagen de satte fast va av denna inte helt testade plast som inte klarar kyla och belastning samtidigt. Grymt klantigt!!

• mammaE

AnnaOnIce: Inget för mig, tyckte den såg rätt löjlig ut faktiskt.

• mammaE

Jag tyckte P&T va så grymt instabil när jag testade. Men jag förstår om brorsan är på dagis. Visst kunde man göra om den till en enkelvagn? För mig blev det en UJ iallafall. Vi har storebror på dagis tre dagar i veckan så det blir ju 4 dagar hemma när han oxå vill sova i vagnen.

• mammaE

Binis: Ligginsatsen till UJ är 34 cm bred. Den är smalare till en duovagn än till en singelvagn. Den är ganska smal och lite så jag hoppas inte få en så stor klump som sist

Bebis 04: Jag har oxå beställt en UJ duo vagn. Jag tog limefärgen med det randiga tyget. Jätteskönt när man bestämt sig

• mammaE

Binis: Om du menar ligginsatsen så är den 75 cm lång. Hela UJ duo vagnen är 112 cm och hopvikt 110 cm.

Har sett många P&T på stan nu, verkar vara poppis. Men finns det bara en färg?? Jag tänker inte ändra mig är bara nyfiken.

• mammaE

Vännen: Antar att många bor i hus och har tex garage som vi har Eller kanske barnvagnsrum längst ner om de bor i lägenhet. Vi har ju en trapp upp till ingången och jag skulle aldrig orka kånka upp en dubbelvagn! Nu köper ju vi en UJ syskonvagn, men det är mest för att jag ska få in den i min pyttelilla bil och för att den va lättast.

• mammaE

babytravel finns på tex babyland vet jag. Men det skulle väl sluta med den snart om jag förstod rätt. Tyckte oxå den där city twin såg smakfull ut. Verkar vara en smidig vagn till ett bra pris. men man vill ju provkänna i affär först. Nu har ju vi redan bestämt oss men det är svårt att få nog av vagnar

Svar på tråden Syskonvagn