Syskonvagn
Jag har BF 23/7 så det är ju ett tag kvar. Ska på UL 20 feb. Kan ju vara bra att klara av först så man inte behöver en trillingvagn
Jag har BF 23/7 så det är ju ett tag kvar. Ska på UL 20 feb. Kan ju vara bra att klara av först så man inte behöver en trillingvagn
Sofia: Om man vill så klarar man sig ju alltid utan. Jag är bekväm av mig och vill inte missa mina långpromenader etc för att jag va snål och inte köpte en syskonvagn. Såklart kan man köpa en begagnad men jag vill nog helst ha en ny. De nya modellerna är ju lite smidigare. Men tex UL kostar ju mycket begagnad oxå och då vill jag hellre välja exakt vilken vagn jag vill ha. Dessutom sover min stora bara i vagnen på dagarna. Har en kompis som bittert ångrade att hon inte köpte en syskonvagn för den stora är väldigt trött efter dagis. Hon har 2.5 år mellan.
Sandra: Åh, vad spännande med UL. Håller tummen att allt går bra
Min kille sover i princip bara i sin stora vagn än. Annars tar vi den enkla sulkyn. Fy vad tungt det har varit att dra min brio nova i snömodden. Fasar för nästa vinter. Men när det är som värst får man väl ta bilen till dagis.
Nu har det uppkommit ett litet dilemma här som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa. Den stora killen behöver ha en vagn att sova i på dagis. Man kan inte ta in den på natten utan den står då ute. Jag har ingen lust att lämna min vagn där. Men hur sjutton gör man? Om jag ska gå dit med syskonvagnen.....fattar inte. Måste ju ta bilen för att få dit enkelvagnen. Usch vad jag avskyr sådana här problem!!
Fortfarande stora bekymmer att välja vagn här. Nu bara drygt en vecka till stora ul och efter det ska jag bestämma mig!
Jag har aldrig brytt mig om att vända min Nova framåt. Han sover mest i den och han har aldrig klagat på att åka bakåt
Sara75: I de framåtvända vagnarna som typ Urban Jungle så har man bebisen vänd mot sig i ligginsats medan den större åker framåt. När man sen tar bort ligginsatsen så åker båda framåt, vilket många kan tycka är lite tidigt.
Gladskiten: Jag tror inte att man kan ha åt båda hållen samtidigt i en twin cerox. Antingen eller. Man vänder färdriktning genom att fälla över styret. Så jag antar att det större barnet får åka bakåt så länge man vill ha det lilla mot sig. Samma med alla sk vändbara vagnar som brio, el och teutonia.
Gladskiten: Den är av samma variant som urban jungle. När man tar bort ligginsatsen så måste båda sitta framåt. Har sett flera här i tråden som är sugna på den där vagnen. Har själv inte tittat på den.
BellaB: Jag fattar inte riktigt den där bobbiway vagnen. De visade ju aldrig att man kan ha åt olika håll samtidigt, varken i bild eller text. Kanske missade jag nått?
För mig är känns det nog viktigare att vagnen är hyfsat lätt och smidigt jämfört med om barnet måste åka framåt lite tidigare. Även om jag vet att det inte är bra för vissa barn med så mycket stimulans......Synd bara att man måste välja mellan olika fördelar.
Måste ha missat det.....
Har måtten till UJ liggdel här (duo):
höjd: 19
bredd: 34
längd: 75
vikt: 3.5 kg
Den till singelvagnen är 7 cm bredare och väger 0.5 kg mer. Har inte uppgifterna till babytravel dock.
Anna: Om du menar UJ syskonvagn så väger den 15kg men jag antar att det är med hjulen eftersom den räknas som en lättviktare!
Det finns väl köp o sälj sida här på FL och sen finns ju DN tex. Är inte så bra på begagnat köp.
Om du inte vill ha syskonvagn så kanske du klarar dig utan. Är ju inget måste. Men då får man bära mycket. Jag vill absolut ha en syskonvagn
Norah: Enligt deras egen katalog väger den 15.6kg. Men det är ju utan ligginsatsen och 2 barn