Besa skrev 2012-09-03 14:20:59 följande:
Usch beklagar verkligen jag förstår dig helt och hållet. Min dotter dog den 15 maj 2011 värsta året i hela mitt liv. Fruktansvärt period att behöva begrava ett fullgången barn. Men men livet går vidare men fruktansvärt jobbigt varför man inte kan bli gravid. Efter min förlossning fick en regelbunden mens men igen ÄL. Läkaren sa till mig att pga sorg så fick jag ingen ÄL. Fick äta pergotime och blev gravid nu i april men tyvär även den slutade i missfall. Nu är jag så trött på det hela varför det inte blir en bebis ett levande barn som man kan njuta blir så ledsen. Hoppas att ni bättre tur och att allt går väll.
Ja, det är helt otroligt vad man kan överleva. Jag kunde inte precis trösta mig med att vi redan hade ett barn, men däremot får man ju pauser i i den värsta känslan när man måste ta itu med det praktiska ett barn kräver. Och små barnarmar om halsen är ju som balsam för själen.
Men känslan är ju att det enda som kan få en att känna sig "hel" igen är just ett till barn, så att man kan gå vidare i livet och lämna den här fasen av sorg och förtvivlan. Hela fertilitetskampen blir ju bara en förlängning av eländet.
Men nu ska vi peppa varandra. Vi har ju trots allt lite bättre statistik på vår sida än de som kämpat länge för sitt första barn :)