• Anonym (mamma)

Bruden inställsam till min man!!

Har anlitat en tjej nu i 2,5 års tid som barnvakt några kvällar i veckan så jag och min man kan fokusera ordentligt på vårt arbete och slippa stressa hemma och veta att barnen har de bra hemma.

Hon är bra med barnen och barnen tycker om henne också.

I torsdags när vi kom hem stank de rent utsagt skit i hela lägenheten och vi frågade va de va det gjort för något och min son och tjejen tittade på varandra och log och min son sa snabbt då "hemlis" medans tjejen tittade på sonen och blinka med ena ögat.

I går morse kommer min son inspringandes i vårat sovrum och kom med han självinslagna paket och gav det till min man. Min man som fyllde år blev självklart väldigt glad och undrade samtidigt hur vår son visste att han fyllde år på just lördagen med tanke på att han inte sagt något om de. Och inte jag heller för den delen.

Det visade sig att min son och barnflickan gjort hemgjorda tvålar till min man som födeledagspresent och att de var hon som berättat de för min son!!! Hur fan nu hon vet om de, hon hade inte frågat mig eller något om hon fick göra de heller och tycker att detta var extremt inställsamt av henne.

Känns soom hon snokat även hemma hos oss eftersom att de  faktiskt stod uppskrivet på våran almenacka som finns uppsatt i köket och de är inte okej att titta på vad andra har för saker hemma. Hur ska jag ta upp de här med henne i veckan? Min man bryr sig inte och tycker jag överreagerar och han sitter mest och är glad över sina illaluktande tvålar!

• Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!
  • Anonym (mamma)
    Blitz skrev 2012-08-20 00:10:49 följande:

Kommer du bli lika förbannad om hon och barnet gör något till dig när du fyller år?
    Eller om dom kanske gör julklappar till er båda för den delen?

Tycker det är att överreagera å bli arg på henne som hjälper ditt barn så han kan uppvakta sin pappa på hans födelsedag. Om Sonen gör något fint på dagis till pappan då, ska personalen få skit då med?

Men dagispersonalen har ju inte samma relation till min man som hon har. Det pratar i telefon med varandra och sådant också flera gånger i veckan. Hon hade kunnat göra något fint pyssel tillsammans med min son till hans lillasyster. Det vore snällt, så kanske de skulle få lite bättre relation okså.
  • Anonym (Jessika)
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 23:59:10 följande:
    Mmm. Min sambo säger att jag fått vanföreställningar nu och borde gå och lägga mig istället :(
    Skål väl spelat
  • Blitz

Hon kanske känner att du inte gillar henne och hellre sköter komunikationen med din man.

Och du får väl uppmuntra henne att pyssla mer med alla barn då, eller säga att du inte uppskattar något pyssel alls.

Hon och sonen kanske har en lite närmare relation än dottern och hon. Sen vet jag ju inte hur gamla barnen är vilket säkert spelar roll.

Men att sparka henne över lite tvål låter ju i häftigaste laget .

• onelifetolive
    Anonym (Jessika) skrev 2012-08-20 00:16:20 följande:
    väl spelat

Precis!

Det borde vara ganska uppenbart för alla här att han/hon bara trollar :)

Måste dock erkänna att det var ganska fantasifullt...
  • Anonym (mamma)
    onelifetolive skrev 2012-08-20 00:29:18 följande:

Precis!
    Det borde vara ganska uppenbart för alla här att han/hon bara trollar :)
    Måste dock erkänna att det var ganska fantasifullt...

Okej då :( Det är jag som är barnflickan som vill hjälpa deras son att göra egna tvålar till sin pappa på tisdag. Han fyller år på torsdag och han gillar liksom att ge bort saker (sonen alltså). Men är orolig på hur deras mamma kommer reagera. Eller hur han kommer reagera eftersom jag sätt att han fyller år på just anslagstavlan på kylskåpet. Men är rädd att de ska tro att jag snokat hemma hos dom då :( Och fundera även på jordgubbstårta eftersom jag vet att deras son tycker så mycket om både jordgubbstårta och jordgubbar. Provade att baka med honom i våras och han lyste av glädje när elvispen var igång.

Ville bara se de från deras perspektiv för har ordna med tvålsatsen nu från panduro och även provat att göra hemma nu idag för en "testomgång" typ. Hoppas att inte deras mamma blir så här "arg" på riktigt då.
  • Blitz

HAHA,. Jösses.. Ja isåfall lycka till, du får väl se dig om här efter det om någon förbannad mamma skrivit att barnvakten är lösaktig och förför hennes karl med tvål.. Har du ett hett bad med honom i baktanke? Tungan ute

Hur som helst, hoppas det blir uppskattat. Ni kanske kan göra det i ett rum med öppet fönster så lukten inte avslöjar er, Och du kan väl återkomma med hur dom reagera  Skrattande

• Anonym (mamma)
    Blitz skrev 2012-08-20 00:47:52 följande:
    HAHA,. Jösses.. Ja isåfall lycka till, du får väl se dig om här efter det om någon förbannad mamma skrivit att barnvakten är lösaktig och förför hennes karl med tvål.. Har du ett hett bad med honom i baktanke? Tungan ute

Hur som helst, hoppas det blir uppskattat. Ni kanske kan göra det i ett rum med öppet fönster så lukten inte avslöjar er, Och du kan väl återkomma med hur dom reagera  Skrattande

Haha! Nej, inget bad med pappan i baktankar! Tänkte bara de skulle vara kul att göra något "enkelt" för den 4 åriga sonen att göra själv men som samtidigt blir fint. :) Och som inte tar evigheter heller.

Och jordgubbstårta med färdigköptbotten är ju busenkelt att göra och jag vet att pojken pratat med mig om sen i februari hur mycket han älskar jordgubbar. När han inte tycker om maten hemma tycker han att vi borde mosa ner jordgubbar t ex i korvstorganoffen :P och liknande. Haha! Och han är en riktig gåvomänniska, hans sätt att visa att han tycker om någon på. Och då kan de ju vara roligt att som liten få göra något för sina föräldrar på deras födelsedag. Men som är hemligt.
  • Blitz

Ja mena ju att de va mamman som trodde du ville ha hennes man i badet, skojja jue Tungan ute

Det låter som en superfin present och alla här har redan lovprisat barnvakten som nu är du.

Hoppas jag hittar en sån barnvakt om några år, skulle gärna äta tårta lite oftare ;)

Natti natt

• Mymla
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-20 00:53:06 följande:

Haha! Nej, inget bad med pappan i baktankar! Tänkte bara de skulle vara kul att göra något "enkelt" för den 4 åriga sonen att göra själv men som samtidigt blir fint. :) Och som inte tar evigheter heller.

Och jordgubbstårta med färdigköptbotten är ju busenkelt att göra och jag vet att pojken pratat med mig om sen i februari hur mycket han älskar jordgubbar. När han inte tycker om maten hemma tycker han att vi borde mosa ner jordgubbar t ex i korvstorganoffen :P och liknande. Haha! Och han är en riktig gåvomänniska, hans sätt att visa att han tycker om någon på. Och då kan de ju vara roligt att som liten få göra något för sina föräldrar på deras födelsedag. Men som är hemligt.
    För att vara på säkra sidan kan du ju nästa gång uppmärksamma mammans namnsdag eller födelsedag eller nåt!
Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!