• Anonym (mamma)

Bruden inställsam till min man!!

Har anlitat en tjej nu i 2,5 års tid som barnvakt några kvällar i veckan så jag och min man kan fokusera ordentligt på vårt arbete och slippa stressa hemma och veta att barnen har de bra hemma.

Hon är bra med barnen och barnen tycker om henne också.

I torsdags när vi kom hem stank de rent utsagt skit i hela lägenheten och vi frågade va de va det gjort för något och min son och tjejen tittade på varandra och log och min son sa snabbt då "hemlis" medans tjejen tittade på sonen och blinka med ena ögat.

I går morse kommer min son inspringandes i vårat sovrum och kom med han självinslagna paket och gav det till min man. Min man som fyllde år blev självklart väldigt glad och undrade samtidigt hur vår son visste att han fyllde år på just lördagen med tanke på att han inte sagt något om de. Och inte jag heller för den delen.

Det visade sig att min son och barnflickan gjort hemgjorda tvålar till min man som födeledagspresent och att de var hon som berättat de för min son!!! Hur fan nu hon vet om de, hon hade inte frågat mig eller något om hon fick göra de heller och tycker att detta var extremt inställsamt av henne.

Känns soom hon snokat även hemma hos oss eftersom att de  faktiskt stod uppskrivet på våran almenacka som finns uppsatt i köket och de är inte okej att titta på vad andra har för saker hemma. Hur ska jag ta upp de här med henne i veckan? Min man bryr sig inte och tycker jag överreagerar och han sitter mest och är glad över sina illaluktande tvålar!

• Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!
  • Anonym (Pucko)

Hahahaha! Du är ju avundsjuk och svartsjuk. Jag lider med din man som måste leva med ett sånt pucko som du!

Din barnvakt är engagerad i dina barn, inte i din man. Fatta det!
    Och jag skulle aldrig låta en 2 åring vara med och göra tvål eller ljus eller whatever som de kan bränna sig på.
    Att det vart just tvål är väl för att barnvakten antagligen gjort tvålar förr och tyckte det skulle passa en 4 åring.

Missunna inte dina barn en utmärkt barnvakt. Och LE åt henne, beröm henne, så ska du se att hon är vänlig mot dig också.

• Anonym (pucko)
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 22:36:42 följande:
    Men om er barnvakt gjort en tårta med era barn till någon förälder som fyller år va hade ni kännt då?
    Att hon är världens bästa barnvakt!
  • Mieya

Glädje? Du är onödigt avundsjuk...

Men om er barnvakt gjort en tårta med era barn till någon förälder som fyller år va hade ni kännt då?

• Ruggugglan
    Jag hade blivit jätteglad!
  • Jellybeanbaby
    VI HADE FAN JUBLAT! Vad är det du inte förstår?
  • Anonym (mamma)
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-19 22:46:07 följande:
    VI HADE FAN JUBLAT! Vad är det du inte förstår?

Att dels hon inte frågat om barnen faktiskt får äta tårta på vardagarna. Och sen att personen intte skulle frågat om de fanns plats i kylen. Visserligen har hon inte gjort de men ifall hon gjort de.

I det här fallet fråga hon inte om de var okej att göra tvål hemma hos oss.
  • Anonym (mamma)

Men om hon hade gjort de för att stöta eller vara inställsam mot mitt man hade de väl varit jättetaskigt??

• Jellybeanbaby

åh hjälp...
    Snälla TS -  "mamma"...  - prata med din husläkare om det här... du behöver kanske en remiss till en terapeut.
    Din barnvakt/barnflicka verkar helt underbar och påhittig, men du bara ser allt hon gör som försök att sno din man från dig... Hahaha antagligen är det här en trolltråd. Men om det inte är det tycker jag du ska pm:a några andra som vill ha barnvakt/barnflicka och så kanske hon kan få jobba hos dem i stället.

• Anonym (gott minne)
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 22:55:23 följande:
    Men om hon hade gjort de för att stöta eller vara inställsam mot mitt man hade de väl varit jättetaskigt??
    Det finns inte en kotte här som tror att det handlar om att hon försöker sno din man. 

Sök hjälp. Helt allvarligt. Din svartsjuka måste vara outhärdlig att leva med, både för dig och din man.  
  • molly50
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 22:31:07 följande:

Så jag har alltså hittat en väldigt bra barnvakt då bara? Som att inte alla barnvakter är engagerade. Men jag vill att hon ska vara engagerad i mina barn och inte min man!

Ja,det tycker jag. Vad hade du tänkt säga till barnvakten om det hon gjorde?  Att du är svartsjuk och inte vill att hon ska göra om det igen? För det är vad du är. Svartsjuk! Jag tycker fakstiskt att du överreagerar här,precis som din man säger.
    Var istället glad för att du hitat en bra barnvakt som aktiverar dina barn!
    Blivit jätteglad! En barnvakt som engagerar sig inte bara i barnen utan även resten av familjen är nog få förunnat.

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!