• Anonym (mamma)

Bruden inställsam till min man!!

Har anlitat en tjej nu i 2,5 års tid som barnvakt några kvällar i veckan så jag och min man kan fokusera ordentligt på vårt arbete och slippa stressa hemma och veta att barnen har de bra hemma.

Hon är bra med barnen och barnen tycker om henne också.

I torsdags när vi kom hem stank de rent utsagt skit i hela lägenheten och vi frågade va de va det gjort för något och min son och tjejen tittade på varandra och log och min son sa snabbt då "hemlis" medans tjejen tittade på sonen och blinka med ena ögat.

I går morse kommer min son inspringandes i vårat sovrum och kom med han självinslagna paket och gav det till min man. Min man som fyllde år blev självklart väldigt glad och undrade samtidigt hur vår son visste att han fyllde år på just lördagen med tanke på att han inte sagt något om de. Och inte jag heller för den delen.

Det visade sig att min son och barnflickan gjort hemgjorda tvålar till min man som födeledagspresent och att de var hon som berättat de för min son!!! Hur fan nu hon vet om de, hon hade inte frågat mig eller något om hon fick göra de heller och tycker att detta var extremt inställsamt av henne.

Känns soom hon snokat även hemma hos oss eftersom att de  faktiskt stod uppskrivet på våran almenacka som finns uppsatt i köket och de är inte okej att titta på vad andra har för saker hemma. Hur ska jag ta upp de här med henne i veckan? Min man bryr sig inte och tycker jag överreagerar och han sitter mest och är glad över sina illaluktande tvålar!

• Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!
  • Skit i det du
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 21:56:56 följande:
    Så du tror inte alla skulle göra de då? :O Alla barnvakter alltså?
    Knappast! Du har fått tag i en superpärla. Henne borde du fan vårda mer än din man!
    Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • Nefernefer

Var trevlig mot henne, så kanske hon hjälper din son att göra presenter till dig i maj. :)

Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Anonym (mamma)
    MissMe83 skrev 2012-08-19 21:58:10 följande:
    Super gulligt av henne tycker jag! Hon fick ju din son att känna sig stolt över att han gjort något till son pappa. Oj vad du överreagerar

Jag kan vara glad att hon är snäll och görr saker med mina barn. Men nu gör hon ju saker till min man!
  • Anonym

Vilken rar idé av barnvakten! Jag har mycket svårt att se det som en inställsam handling. Tvärtom, hon tänkte ut ett sätt att låta sonen vara delaktig i något (för honom) stort och roligt - att få tillverka något så häftigt som tvål och ge bort det till sin älskade pappa!

Det är nog inte alla barnvakter som skulle göra sig så mycket omak för att hitta på något så roligt för barnen. Antar att hon dessutom lagt ut egna pengar på att köpa ingredienser. Du borde, istället för att sura på ett ytterst konstigt sätt, tacka henne och artigt fråga om hon har haft några utlägg för tvålarna som du kan ersätta henne för!

Din reaktion känns inte sund.

• Anonym (gott minne)

Nu har den här tråden över 100 inlägg, och vad jag kan se finns det inte ett enda som stödjer ts i hennes misstankar. Jag gör det inte heller. Men jag misstänker att ts är sjukligt svartsjuk, och ingenting kan övertyga henne om att barnvaken inte är ute efter hennes man. 

Mitt tips är att ts dumpar barnvakten och skaffar en ny som aldrig skulle komma på tanken att göra något trevligt tillsammans med barnen som kan tolkas som inställsamhet gentemot mannen i famlijen. De borde nog vara ganska lätt. 999 av 1000 barnvakter skulle nog aldrig göra något så omtänksamt.

Ge sedan namnet på barnvakten till någon av alla de icke-paranoida föräldrarna här på forumet som skulle offra en lilltå för att hitta en så fin barnvakt. 

• Kroumata

Mitt enda råd är: Skaffa hjälp Ts och det fort som satan!
    Säger en person att man är dum i huvudet är det kanske ingenting att hänga upp sig på och fundera över, men säger två, tre personer det. DÅ är det ju något som inte stämmer.

Erkänn att du bara är förbannad och avundsjuk på att denna barnvakt kom på att göra något betydelsefullt och kreativt tillsammans med din son, som för övrigt var glad och stolt över det han åstadkommit.

Du skulle ha en käftsmäll enligt mig. 

• Anonym (mamma)
    Anonym (gott minne) skrev 2012-08-19 22:15:18 följande:
    Nu har den här tråden över 100 inlägg, och vad jag kan se finns det inte ett enda som stödjer ts i hennes misstankar. Jag gör det inte heller. Men jag misstänker att ts är sjukligt svartsjuk, och ingenting kan övertyga henne om att barnvaken inte är ute efter hennes man. Mitt tips är att ts dumpar barnvakten och skaffar en ny som aldrig skulle komma på tanken att göra något trevligt tillsammans med barnen som kan tolkas som inställsamhet gentemot mannen i famlijen. De borde nog vara ganska lätt. 999 av 1000 barnvakter skulle nog aldrig göra något så omtänksamt. Ge sedan namnet på barnvakten till någon av alla de icke-paranoida föräldrarna här på forumet som skulle offra en lilltå för att hitta en så fin barnvakt. 

Så jag har alltså hittat en väldigt bra barnvakt då bara? Som att inte alla barnvakter är engagerade. Men jag vill att hon ska vara engagerad i mina barn och inte min man!
  • Anonym (mamma)

Men om er barnvakt gjort en tårta med era barn till någon förälder som fyller år va hade ni kännt då?

• Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 22:31:07 följande:
    Så jag har alltså hittat en väldigt bra barnvakt då bara? Som att inte alla barnvakter är engagerade. Men jag vill att hon ska vara engagerad i mina barn och inte min man!

Ja herregud!
  • Ruggugglan

Du får nog ta och söka hjälp för din svartsjuka Förvånad

Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!