• Anonym (mamma)

Bruden inställsam till min man!!

Har anlitat en tjej nu i 2,5 års tid som barnvakt några kvällar i veckan så jag och min man kan fokusera ordentligt på vårt arbete och slippa stressa hemma och veta att barnen har de bra hemma.

Hon är bra med barnen och barnen tycker om henne också.

I torsdags när vi kom hem stank de rent utsagt skit i hela lägenheten och vi frågade va de va det gjort för något och min son och tjejen tittade på varandra och log och min son sa snabbt då "hemlis" medans tjejen tittade på sonen och blinka med ena ögat.

I går morse kommer min son inspringandes i vårat sovrum och kom med han självinslagna paket och gav det till min man. Min man som fyllde år blev självklart väldigt glad och undrade samtidigt hur vår son visste att han fyllde år på just lördagen med tanke på att han inte sagt något om de. Och inte jag heller för den delen.

Det visade sig att min son och barnflickan gjort hemgjorda tvålar till min man som födeledagspresent och att de var hon som berättat de för min son!!! Hur fan nu hon vet om de, hon hade inte frågat mig eller något om hon fick göra de heller och tycker att detta var extremt inställsamt av henne.

Känns soom hon snokat även hemma hos oss eftersom att de  faktiskt stod uppskrivet på våran almenacka som finns uppsatt i köket och de är inte okej att titta på vad andra har för saker hemma. Hur ska jag ta upp de här med henne i veckan? Min man bryr sig inte och tycker jag överreagerar och han sitter mest och är glad över sina illaluktande tvålar!

• Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!
  • Ellaria

Det stinker ju avundsjuka om ditt inlägg. Du är alltså förbannad för att en människa som jobbat hos er i 2,5 år, tillsammans med din son, gett din man en födelsedagspresent?

You know nothing, Jon Snow
  • listo

Menar du på riktigt att du tycker det är fel av barnvakten att titta på en almanacka som hänger på väggen i köket?

Ja, du överreagerar. Men grattis till en bra barnvakt.

• Tittij

Oj vad du överreagerar! Om det sitter en almanacka på väggen så är det väl inte så konstigt om hon råkat se att nån har födelsedag! Tvärtom tycker jag det var väldigt gulligt av henne! 

Vad är det med alla kvinnor idag? Lider varenda en av noll självkänsla? Herregud hon är inte ute efter din man bara för att hon hjälp sonen göra en födelsedagspresent...  

• Anonym

om det finns en almanacka uppsatt på en vägg måste hon väl ha kunnat sett det där? Det är inte att snoka

• Anonym (!)

Har man jobbat i samma hem 2,5 år vet man antagligen när födelsedagar infaller. Köksalmanacka på väggen är ju knappast privat, elker får folk inte kolla på era tavlor heller?

• Anonym (mamma)
    Anonym (!) skrev 2012-08-19 17:57:01 följande:
    Har man jobbat i samma hem 2,5 år vet man antagligen när födelsedagar infaller. Köksalmanacka på väggen är ju knappast privat, elker får folk inte kolla på era tavlor heller?

Men hon måste ju kommit ihåg min mans födelsedag och att de inte var någon hon spontant såg då med tanke på att hon hade med sig både sån där gegga och formar!!
  • Anonym (!)

Barnvakt några kvällar i veckan.. Då kan hon ha sett det när som? Sonen kanske har yttrat nåt om att pappa snart fyller år, och då har hin kollat upp det för att er son ska kunna göra en personlig present till pappa samtidigt som han har lite roligt medans ni föräldrar inte är hemma..

• Tittij
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 18:01:19 följande:
    Men hon måste ju kommit ihåg min mans födelsedag och att de inte var någon hon spontant såg då med tanke på att hon hade med sig både sån där gegga och formar!!
    1. Hon såg i kalendern förra gångne hon passade sonen att det var födelsedag inom kort och kom ihåg det nu när hon kom och därför tog med saker 
    2. Hon tog med sakerna för att pyssla med sonen och såg sen att det var en födelsedag och då passar det ju bra att slå in pysslet de gjort tillsammans.

Har du inget bättre att lägga din tid på än att konspirera mot en bra barnvakt??? 
  • Anonym (gott minne)
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 18:01:19 följande:

a) Du säger själv att det stod på almanackan i köket. Där skriver man inte statshemligheter. Självklart kan en person som varit regelbunden barnvakt i över två år kika i almanackan. 

b) Jag kommer ihåg när mina 5 kollegor fyller år. Jag vet också när närmaste släkte och vännerna fyller år.

c) Du verkar vara paraniod. Det är tråkigt för dig, men också för din man och er omgivning. Var istället glad för at ni har en så bra barnvakt!
Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!