• Anonym (mamma)

Bruden inställsam till min man!!

Har anlitat en tjej nu i 2,5 års tid som barnvakt några kvällar i veckan så jag och min man kan fokusera ordentligt på vårt arbete och slippa stressa hemma och veta att barnen har de bra hemma.

Hon är bra med barnen och barnen tycker om henne också.

I torsdags när vi kom hem stank de rent utsagt skit i hela lägenheten och vi frågade va de va det gjort för något och min son och tjejen tittade på varandra och log och min son sa snabbt då "hemlis" medans tjejen tittade på sonen och blinka med ena ögat.

I går morse kommer min son inspringandes i vårat sovrum och kom med han självinslagna paket och gav det till min man. Min man som fyllde år blev självklart väldigt glad och undrade samtidigt hur vår son visste att han fyllde år på just lördagen med tanke på att han inte sagt något om de. Och inte jag heller för den delen.

Det visade sig att min son och barnflickan gjort hemgjorda tvålar till min man som födeledagspresent och att de var hon som berättat de för min son!!! Hur fan nu hon vet om de, hon hade inte frågat mig eller något om hon fick göra de heller och tycker att detta var extremt inställsamt av henne.

Känns soom hon snokat även hemma hos oss eftersom att de  faktiskt stod uppskrivet på våran almenacka som finns uppsatt i köket och de är inte okej att titta på vad andra har för saker hemma. Hur ska jag ta upp de här med henne i veckan? Min man bryr sig inte och tycker jag överreagerar och han sitter mest och är glad över sina illaluktande tvålar!

• Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!
  • Anonym (städtanten)

Man behöver inte "snoka" för att få reda på en hel del i en familj man jobbar hos. Jag har städat i privata familjer och jag "snokade" aldrig. Det var en hederssak för mig att aldrig kolla i lådor och sånt. MEN man kan utläsa massor bara genom att gå omkring i ett hem. Jag såg att det plötsligt fattades massa böcker i bokhyllan, att fotografier som brukade stå på vissa platser, var borta. Och mycket riktigt, efter några veckor var en av föräldrarna utflyttade. Jag såg en hårborste ligga på ett nattduksbord, eller några hårsnoddar i badrummet, som aldrig brukat ligga där, jaha, efter en tid "ser" man att en ny kvinna flyttat in.
    Och om en almanacka sitter uppe på ett kylskåp så behöver man inte "snoka" för att se vad det står. Så fort blicken faller på almanackan ser man ju vad det står, de kan ju inte hjälpas.
    Man behöver inte snoka för att se vad som är på gång i ett hem. Jag var själv förvånad hur mycket ett hem kan tala om, utan att ett enda ord har sagts, utan att man behöver leta efter nånting.

• rockaroll

Men herregud! Det var väl jättegulligt gjort!? Hoppas du får äta upp det här när hon pysslar ihop en present till dig med sonen när du fyller år!

• Apocalypso

Ha, ha, ha vilket jävla skämt den här tråden är. Jag tror TS missade att lägga den i sandlådan? Skrattande Skål

Only weak men fear strong women!
  • darkangel82

Palla läsa alla sidor  men vad är problemet?

Mina föräldrar har almenackan i köket vid köksbordet jag vet o jag hälsar på när dom  ska till tandläkaren vare sig jag vill eller inte.  Om nu barnvakten kollat på din almenacka som du själv skriver hänger synligt i köket och sett att din snubbe fyller år och frågarer son om han vill göra en present till hans pappa vad är då porblemet? Står det något snuskigt på tvålen eller en naken bild av henne på tvålen?`Annars  var det ju bara en snäll tanke.

Känner du att hon inkräktar på ditt privat liv eller ditt "revir" får du väl sparka henne eller ta bort allt sånt hon inte ska kunna läsa eller se?!     

• Scaniamamma

Nu har jag bara läst halva tråden, ledsnade sen för måste säga att ts är patetisk som inbillar sig såna saker när hon bara försöker vara snäll och hjälpsam. Ts om du nu är så extremt svartsjuk på denna barnvakt så får du väl säga upp henne och skaffa en annan el gud förbjud ta hand om barnen själv som du valt att sätta till världen. 
    jag förstår henne om hon inte frågar dig om din dag, inte ser på dig utan hellre frågar pappan hur han haft det och så för du verkar vara en väldigt grining och otacksam människa. var glad att du har en barnvakt som gör saker med barnen istället för att pratar i sin telefon, smsar el surfar fb.  

Jag hoppas detta är ett skämt 

• Khaleesi

Efter att ha skummat den här tråden blir det ganska tydligt att barnen och mannen nog är väldigt tacksamma över att det åtminstone finns EN glad och trevlig kvinna i hushållet.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym (puckon)

dumt att läsa hela tråden? vad är folks problem här?

• Soolrosen
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 18:30:29 följande:

Jag fyllde år i maj och tror ni hon gav mmig något? Nej inte de. Och sen lät hon inte den minsta göra något till sin pappa heller. Hon fick inte vara med på pysslet enligt min son för hon var för liten för att få röra vi det varma men hon fick tydligen kika! Så lågt att frysa ut en 2 åring på det sättet. Hon kanske också velat ge pappa något då om de ändåå skulle vara sånna.
    hon kanske tycker du är en otrevlig ragata... därför å struntar hon i dina födelsedagar och ringer hellre till pappan i familjen om det är något.

klart att den minsta inte kunde göra något för att undvika skador men hon var likväl delaktig och presenten var från både givetvis.

herregud människa... det stinker bitterhet och svartsjuka om dig och då tror jag nog att de där tvålarna luktar tusen gånger godare än vad du gör :S
  • Indianica
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 22:31:07 följande:

Så jag har alltså hittat en väldigt bra barnvakt då bara? Som att inte alla barnvakter är engagerade. Men jag vill att hon ska vara engagerad i mina barn och inte min man!
    Du kanske också får något när du fyller år, bara du skriver upp det i almanackan

Skämt å sido. Sådant där gör de ju på dagis ibland också, fars- och morsdagspresenter med barnen och det är väl inte för att fröknarna stöter på ens man?

Och än sen då. Om hon är patetisk och stöter på din man med tvålar via barnet, tror du inte din man kan stå emot det då? Han har väl ändå valt dig?

• Furstinna

Vilken gullig barnvakt! Du låter avundsjuk. Dessutom är det väl guld värt att ni har en barnflicka som bryr sig om er son och låter honom känna sig speciell. Kanske svider det att det inte är du som är så kreativ med ditt barn.

Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!