• Anonym (Ovanligt?)

Bajsa i duschen?

Är det fel att kissa och bajsa i duschen när man ändå står där och behöver uträtta sina behov? 
    Jag har alltid gjort det och har trott att det är helt normalt ända tills min vännina blir helt chockad och säger att så gör man verkligen inte.
    Det är väl inte värre än att duscha av små blöjbarn? Allt löses ju upp och rinner ner i brunnen så det är ju inte så att det är smutsigt. Dessutom sparar man ju miljön när man inte använder toapapper. 

• Svar på tråden Bajsa i duschen?
  • Anonym (Ovanligt?)
    Anonym skrev 2012-08-21 15:07:56 följande:
    Eh..jo. Det är farligt. Kan bildas bakterier som kan vara skadliga. Duschen är ej gjord för avföring som innehåller kolibakterier mm.
    Kolibakterier i avloppsbrunnen kan knappast vara farligt. Man äter ju inte inne i badrummet. Isåfall är risken större vid oralsex på anus, sk rimming.
  • Coyote

Men mängden vatten som går åt till att spola ner bajset är ju inte heller så bra för miljön. Bättre att bära ut bajset och lägga det i rabatten i stället, gratis gödning!

• Anonym (Ovanligt?)
    Anonym skrev 2012-08-21 15:01:39 följande:
    En ny "trolltråd"!
    Meningslös kommentar, om du tror det, varför svarar du ens då?
  • Anonym
    Anonym (Ovanligt?) skrev 2012-08-21 15:08:32 följande:
    Bra, jag visste väl att jag inte var ensam. Dessutom är det mer miljövänligt när man inte slösar på toalettpapper.
    Miljövänligt? Hur många liter varmvatten använder du för att lösa upp dina dusch-bajjor?? En snåltoa spålar snålt, och kallt vatten dessutom.
  • Anonym
    Anonym (Ovanligt?) skrev 2012-08-21 15:10:07 följande:
    Kolibakterier i avloppsbrunnen kan knappast vara farligt. Man äter ju inte inne i badrummet. Isåfall är risken större vid oralsex på anus, sk rimming.
    Skulle inte vilja duscha hemma hos dig om man säger så. Ifall du missar att lösa upp en bit bajs, och den flyter tillbaka på mina fötter när jag står där och duschar, oskyldig vetande. BÖRK!! Sök hjälp om du tror att detta är normalt för det är det inte, annars säger jag bara : John Baueeer..
  • Anonym
    Bra, jag visste väl att jag inte var ensam. Dessutom är det mer miljövänligt när man inte slösar på toalettpapper.

anar en gnutta ironi i detta?!
  • Anonym (Ovanligt?)
    Anonym skrev 2012-08-21 15:10:44 följande:
    Miljövänligt? Hur många liter varmvatten använder du för att lösa upp dina dusch-bajjor?? En snåltoa spålar snålt, och kallt vatten dessutom.
    Men jag duschar ju samtidigt! Då används ju inte vattnet i onödan.
  • Anonym (Ovanligt?)
    Anonym skrev 2012-08-21 15:13:28 följande:
    Skulle inte vilja duscha hemma hos dig om man säger så. Ifall du missar att lösa upp en bit bajs, och den flyter tillbaka på mina fötter när jag står där och duschar, oskyldig vetande. BÖRK!! Sök hjälp om du tror att detta är normalt för det är det inte, annars säger jag bara : John Baueeer..
    Jag missar inget, jag är noggrann. Finns många vänner och bekanta som har duschat hemma hos mig när de sovit över. Ingen har klagat hittils.
  • Anonym (Ovanligt?)
    Anonym skrev 2012-08-21 15:13:31 följande:

anar en gnutta ironi i detta?!
    Inte det minsta. Varför skulle jag ironisera över miljön? Jag tycker att situationen är allvarlig nog som den är, utan extra avfall. Och JA, jag röstade på miljöpartiet ifall någon undrar.
  • Anonym
    Anonym (Ovanligt?) skrev 2012-08-21 15:13:43 följande:
    Men jag duschar ju samtidigt! Då används ju inte vattnet i onödan.

Men du riktar väl strålen direkt mot korven? Annars begriper jag inte hur den löses upp! Om du nu inte bajsar diarré varje gång förstås, och det är ju inte heller normalt.
Svar på tråden Bajsa i duschen?